شعار سال: مطابق معمول، بحث خودرو ملی و تکیه بر توان داخلی موضوع دلخواه و ورد زبان غولهای خودروسازی ایران است . بعد از شاهین سایپا، نوبت ایرانخودرو است تا ضمن رونمایی K132،(حدود ۱۸ سال بعد از معرفی سمند)، برای تولید خودرو با طراحی و مهندسی ایرانی تبلیغ کند. اما ادعای مدیران ایرانخودرو مبنی بر ساخت ۹۳ درصد قطعات K132 در ایران، سؤالات تازهای در ذهن بهوجود میآورد.
تحریمهای خارجی علیه ایران امکان مونتاژ و تولید پژو 301 را از ایرانخودرو گرفت. حالا طرف ایرانی تلاش میکند مشابه برنامهای که برای سمند پیاده کرد، محصولی با استفاده از پلتفرم خارجی برای پاسخ به مشتریان داخلی بسازد. این موضوع باتوجهبه قرارداد بین ایرانخودرو و گروه پژو سیتروئن منع قانونی ندارد؛ قراردادی که بعد از برجام منعقد شد.
حال سوال باید کرد که چرا تارای نیامده به بازار ، گافی بدین بزرگی داد و روشن نشد؟
اما نقص فنی تارا به همین جا ختم نمی شود و گویا داستانی ادامه دار است!
سوختگی بخشی از چراغِ عقب دومین" تارا " در جریان بازدید وزیر صمت حاشیه ساز شد.
تارا نام جدیدترین محصول ایران خودروست که به زودی به بازار عرضه می شود.
گفتنی است امروز، نخستین نسخه از خودرو نیز هنگام بازدید رزم حسینی، روشن نشد.
اختصاصی پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون