پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۱۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
عارضه گربه چاق در مدیریت تاکید روی ناکارآمدی عملکردی مدیران دارد. اصطلاح گربه چاق به مدیران عاملی اطلاق می‌شود که حقوق بالایی دریافت می‌کنند، اما عملکرد مناسبی ندارند. این مدیران مزایا و شرایط بازنشستگی ویژه‌ای هم دارند که سایر کارکنان شرکت از آن بی‌بهره‌اند. گربه‌های چاق اولویت اصلی شان منافع شخصی است نه منافع شرکت.

شعار سال: اصطلاح گربه چاق به مدیران عاملی اطلاق می‌شود که حقوق بالایی دریافت می‌کنند اما عملکرد مناسبی ندارند. این مدیران مزایا و شرایط بازنشستگی ویژه‌ای هم دارند که سایر کارکنان شرکت از آن بی‌بهره‌اند. گربه‌های چاق اولویت اصلیشان منافع شخصی است نه منافع شرکت.
آن‌ها برای این که پاداش بیشتر دریافت کنند، حاضرند خط تولید را مجبور کنند که بیشتر از ظرفیتش تولید کند. این عمل در کوتاه‌مدت موجب رشد سودآوری خواهد شد اما در بلندمدت هزینه‌های گزافی را به شرکت تحمیل خواهد کرد.

اصطلاح گربه چاق به زبان ساده

اصطلاح گربه چاق لقب مدیران عاملی است که فقط به فکر جیب خود هستند. پست مدیرعاملی آنقدر جایگاه ویژه‌ای است که اغلب افراد پس از تصدی این سمت، فراموش می‌کنند که وظیفه‌شان خدمت به شرکت و سهامدارن شرکت است نه خدمت به حساب بانکی خودشان.

این مدیران مانند گربه‌ای هستند که غذای زیادی می‌خورد اما به دلیل این که عملکرد زیادی ندارد، اضافه وزن پیدا می‌کند. گربه‌های چاق اغلب به سراغ اهداف کوتاه‌مدت می‌روند و کمتر به دنبال طرح‌های زیربنایی و کلان هستند.

یک نمونه واقعی از این دسته از مدیران، مدیرعامل سابق شرکت «دیزنی»، یعنی «مایکل ایزنر» است. در اواخر دهه ۱۹۹۰ او مبلغ ۷۳۷ میلیون دلار از شرکت دریافت کرد. درحالی که درآمد سالانه شرکت «دیزنی» در این پنج سال به طور میانگین ۳٫۱ درصد کاهش یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صنعت ایران، تاریخ انتشار: 30 آذر ۱۳۹۹، کد خبر:50753، sanat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
مديران شركتي بايد در اين داراي نظارت بيشتري از سازمان هاي نظارتي باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
تنها به قول دوست عزيزمون نظارت ميتونه جلوي اين گربه هاي چاق رو بگيره
برهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
0
چه کنیم با این گربه های چاق در محل کار که جلوی همه چیز رو میگیرن!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین