پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۸۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
درحالی که امارات متحده عربی از چند روز قبل شروع به تبلیغ اغراق‌آمیز در ارائه کمک‌های پزشکی به غزه کرده، پس از رسیدن این تجهیزات مشخص شد همه آن‌ها قدیمی و غیرقابل استفاده هستند.
شعار سال: طی روز‌های گذشته روزنامه‌ها و وبسایت‌های خبری امارات با تبلیغات اغراق‌آمیز از ارسال کمک‌های پزشکی ابوظبی به نوار غزه در زمینه مقابله با کرونا خبر می‌دادند؛ اما با رسیدن کاروان پزشکی امارات به غزه مشخص شد که همه این تجهیزات قدیمی و غیر قابل استفاده هستند.
هم‌زمان با ورود کاروان پزشکی ابوظبی به نوار غزه امارات متحده عربی همه رسانه‌های خود را بسیج کرد تا درباره اهمیت کمک‌های پزشکی این کشور به اهالی غزه در مقابله با کرونا صحبت کنند.

در همین راستا رسانه‌های اماراتی و حساب‌های کاربری وابسته به «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح فلسطین و مشاور ویژه «محمد بن زاید»، ولی عهد ابوظبی پنجشنبه گذشته اعلام کردند که این کمک‌های پزشکی شامل ۱۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و کیت‌های تشخیص کرونا است؛ اما بعداً مشخص شد که این اطلاعات غیردقیق و گمراه کننده بوده است.

وب سایت «العین الاخباری» امارات متحده عربی نیز در گزارشی اعلام کرد که تجهیزات پزشکی ارسال شده از سوی امارات به نوار غزه شامل ۱۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۲۰۰ هزار کیت تشخیص کرونا است.

این وبسایت اماراتی ادعا کرد که ابوظبی ۱۴.۴ تُن تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیص کرونا برای نوار غزه فرستاده است.

اما مسئولان در نوار غزه به ویژه مقامات وزارت بهداشت با مشاهده این تجهیزات متعجب شده و گزارش دادند که کمک‌های پزشکی امارات متحده عربی حاوی مواد بسیار قدیمی است که در آزمایشگاه‌ها به کار می‌رود و برای تشخیص کرونا مناسب نیست؛ علاوه بر آن سایر مواد نیز هیچ کمکی به بهبود مبتلایان به کرونا نمی‌کند.
همچنین یک منبع رسمی در وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که کاروان اعزامی از امارات متحده عربی هیچ کمک مفیدی به این وزارتخانه در زمینه با مقابله با اپیدمی کرونا نکرده است.

به گفته این منبع کاروان پزشکی امارات بر خلاف آنچه که رسانه‌های وابسته به این کشور تبلیغ می‌کردند شامل هیچ دستگاه تنفسی نبوده و تنها چند لوله که برای تنفس استفاده می‌شود در میان این تجهیزات دیده شد که آن هم فایده‌ای برای بیمارستان‌های نوار غزه ندارد.

منبع مذکور فاش کرد که وزارت بهداشت فلسطین به شدت خشمگین بوده و در همین زمینه نامه‌ای به «کمیته ملی اسلامی برای توسعه و همبستگی اجتماعی» فرستاده است.

این منبع فلسطینی همچنین تصریح کرد که علاوه بر آن اینگونه تجهیزات غیر قابل استفاده که ابوظبی برای غزه فرستاده نه تنها کمکی به فلسطینیان نکرده بلکه بار وزارت بهداشت را نیز بیشتر می‌کند؛ زیرا معدوم کردن این مواد نیاز به زمان و پول زیاد دارد.

در همین راستا فلسطینی‌ها در شبکه‌های اجتماعی با هجمه تند علیه امارات اقدام این کشور در ارائه کمک‌های دروغین به نوار غزه را محکوم کردند.

«یاسین عزالدین»، ​​فعال فلسطینی با انتشار توییتی گفت که دستگاه‌های تنفس مصنوعی که امارات از آن‌ها تحت عنوان کمک به نوار غزه یاد کرده تنها چند دستگاه بخور ساده هستند که در داروخانه‌های غزه موجود است و کمک‌های ابوظبی به نوار غزه یک دروغ بزرگ بود.

«محمد سعید» یک فعال دیگر فلسطینی نیز در صفحه توییتر خود نوشت؛ کیت‌های تشخیص کرونا که ابوظبی ادعا می‌کرد برای نوار غزه فرستاده تنها کیت‌های غربالگری سریع از نوع قدیمی که در جاده‌ها برای تب سنجی مسافران استفاده می‌شود، بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:  4 دی ۱۳۹۹، کد خبر:2417159، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
0
0
اماراتی ها اولین بارشون نیست که دست به این کارهای غیر انسانی میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین