پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
اسرائیل برای دستیابی به برتری در منطقه دست به اقدامات جدیدی زده است؛ اقداماتی که باعث می‌شود دولت‌های عربی به دنبال جلب دوستی با اسرائیل باشند.
شعار سال: محمد عایش در القدس العربی نوشت: اخیرا اسرائیل در راستای طرح خطرناک خود که جهان عرب را تهدید می‌کند، دو اقدام مهم انجام داد، طرحی که هدف از آن تضمین برتری اسرائیل در تمام زمینه هاست، به نحوی که تل آویو بعنوان مرکز و محور منطقه محسوب شده و دولت‌های عربی بیشتری به دنبال جلب دوستی و رضایت اسرائیل باشند.
در ادامه این مطلب آمده است: طرح خطرناک اسرائیل به ده‌ها سال گذشته باز می‌گردد و هدف از آن، سیطره بر تمام دولت‌های منطقه در تمام سطوح است، یعنی نه فقط در سطح نظامی، بلکه در سطوح اقتصادی، علمی و تکنولوژیکی. این مساله می‌تواند تهدید بزرگی برای امنیت ملی عربی باشد و اعراب پیش از آنکه تبدیل به برده رژیم اشغالگر شوند، باید از خواب غفلت بیدار شوند.
اقدام اول اسرائیل، عادی سازی با دولت امارات است، که یک مرکز تجاری مهم در جهان عرب و منطقه محسوب می‌شود، علاوه بر اینکه بازار‌های کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس بزرگترین، مهمترین و غنی‌ترین مراکز در منطقه ما هستند، به این ترتیب، خطری که در عادی سازی روابط با اسرائیل وجود دارد، گشوده شدن بازار‌های مهم در برابر اسرائیلی هاست و این مساله می‌تواند موجب رهایی اسرائیل از بحران اقتصادی شود که به دنبال ویروس کرونا برای آن ایجاد شده است، در ادامه، بازار‌هایی برای صنایع صهیونیست‌ها فراهم می‌شود و این امر، در نهایت به برتری صنعتی و اقتصادی اسرائیل در منطقه منجر می‌شود.

طبیعتا وجود اسرائیل در امارات تمام بازار‌های کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را به روی آن باز می‌کند و این مهم به لطف توافق‌های شورای همکاری‌های خلیج فارس اتفاق می‌افتد، یعنی تولید کننده اسرائیلی نیز به بازار‌های دولت‌هایی نفوذ می‌کند که هنوز روابط عادی با آن ندارند و تنها روابط تجاری بین آن‌ها برقرار می‌شود و این بدان معناست که اسرائیلی‌ها آرزوی دیرینه خود برای رسیدن به تمام بازار‌های کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس را محقق کرده و از قدرت خرید اعراب بهره می‌برند.

اما اقدام دوم اسرائیلی‌ها در راستای طرح خطرناکشان در منطقه، ترور دانشمند هسته‌ای ایران، محسن فخری زاده بود، این ترور هیچ ارتباطی به تحولات اخیر منطقه و دیدار‌های مربوط به عادی سازی، یا نزدیکی ترک کاخ سفید از سوی ترامپ نداشت، بلکه یک حلقه از زنجیره‌ای است که عمر آن به ده‌ها سال قبل باز می‌گردد و هدف از آن، از بین بردن دانشمندان و نخبگان در کشور‌های عربی و اسلامی است. ترور فخری زاده، تنها یکی از حلقه‌های زنجیره طولانی ترور‌های اسرائیل است که دانشمندان عرب و مسلمان در ایران، عراق، سوریه یا پاکستان را هدف گرفته است.
همگی ترور دانشمند هسته‌ای مصر، دکتر یحیی المشد در سال ۱۹۸۲ را به یاد داریم، کسی که در نیروگاه عراق فعالیت داشت. در ادامه هم عراق با اشغال ایالات متحده در سال ۲۰۰۳ به کلی نابود شد.
خلاصه مطلب آنکه یک طرح اسرائیلی بسیار خطرناک وجود دارد که هدف از آن تثبیت و تضمین برتری مطلق و کامل اسرائیل در منطقه است، به نحوی که دولت‌های منطقه حتی با اتحاد با یکدیگر نیز نتوانند در هیچ یک از زمینه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، علمی یا تکنولوژیک، با اسرائیل مقابله کنند، بلکه در نهایت مجبور به جلب رضایت و دوستی صهیونیست‌ها شوند و قادر به مقاومت در برابر آن نباشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۸۸۹۷۸، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
0
0
عربستانی ها باید این موضوع رو به خوبی درک کنن که این مساله به شدت به ضررشون هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
ايران بايد درس خوبي به اسرائيل و متحدينش بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
تمام کشور های دنیا دارند تلاششان را می‌کنند تا با ایران بجنگند خدا با ماست و دشمنان اسلام محکوم به شکست هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین