پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۲۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
پروفسور اوغور شاهین معتقد است تنها راه برای بازگشت به زندگی عادی پیش از شیوع کرونا، باید هفتاد درصد مردم دنیا با واکسن ضد کرونا واکسینه شوند.
شعار سال: پروفسور «اوغور شاهین»، مدیرعامل و بنیانگذار تُرک تبار شرکت آلمانی «بیون‌تک» که به همراه شرکت آمریکایی «فایزر»، سازنده یک واکسن مشترک علیه نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) هستند، اعلام کرد که تصمیم دارند با شرکای دیگر برای افزایش ظرفیت تولید واکسن مذکور همکاری کنند.
 
برای بازگشت به زندگی عادی، هفتاد درصد مردم جهان باید واکسینه شوند

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) شامگاه شنبه از پروفسور شاهین نقل کرد که برای بازگشت به زندگی عادی، باید ۷۰ درصد از ساکنان جهان تا زمستان آینده با واکسن ضد کرونا واکسینه شوند.

مدیرعامل شرکت بیون‌تک در گفتگو با آناتولی همچنین تاکید کرد که این شرکت خواهان تولید بیش از یک میلیارد دوز از واکسن مشترک خود با شرکت فایزر در سال آینده میلادی است و هدف آن نیز، توزیع ۱.۳ میلیارد دوز تا پایان همان سال می‌باشد.

پروفسور شاهین ضمن تاکید بر لزوم توزیع این تعداد از واکسن ضد کرونا در بیش از ۸۰ کشور جهان، اذعان کرد که دستیابی به چنین هدفی آسان نیست به ویژه این که واکسن‌ها با روشی پیچیده ساخته می‌شوند با این حال شرکت بیون‌تک شروع به همکاری با شرکت‌های دیگر خواهد کرد.

یادآور می‌شود که شرکت‌های فایزر و بایونتک پیشتر از کارآیی تقریبا ۹۵ درصدی واکسن مشترک خود علیه ویروس کرونا بر اساس نتایج آزمایش‌های نهایی و عدم وجود هیچ گونه عوارض جانبی خطرناک خبر داده بودند و این واکسن نیز نزدیک به دو هفته پیش از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز استفاده اضطراری دریافت کرد.

این در حالی است که بر اساس آخرین داده‌های وبسایت مرجع «ورلد او مترز»، شمار افراد مبتلا به نسل جدید ویروس کرونا در جهان از ۸۰ میلیون و ۵۷۵ هزار نفر فراتر رفته که بیش از ۵۶ میلیون و ۷۶۴ هزار تن از آن‌ها بهبود پیدا کردند و نزدیک به یک میلیون و ۷۶۳ هزار تن دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس کشنده، جان خود را از دست دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۶۸۵۴۲، www.fa.shafaqna.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
وقتی کرونا داره جهش پیدا میکنه مدام این واکسن ها هم اعبتاری ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
واکسینه شدن مردم جهان هم دردی از کرونا به نظر من کم نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین