پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
این روزها نمایشگاه هنر تدبیر در محوطه تالار وحدت تهران برپا است. نمایشگاهی که می‌کوشد دستاوردهای دولت یازدهم را با زبان هنر بیان کند.

شعار سال: این روزها نمایشگاه هنر تدبیر در محوطه تالار وحدت تهران برپا است. نمایشگاهی که می‌کوشد دستاوردهای دولت یازدهم را با زبان هنر بیان کند. سازه‌ای اصلی این نمایشگاه که سیامک احسایی طراحی آن را بر عهده داشته است از لوه پلیکا تهیه شده و در کنار عکس‌هایی از دستاوردهای دولت در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.


در ابتدای باید به این نکته اشاره کرد که خوشبختانه مسولان برگزاری نمایشگاه متوجه شانیت تالار وحدت بوده‌اند و از برپایی نمایشگاه در داخل مجموعه تالار صرفنظر کرده و سازه‌ای را در محوطه باز طراحی‌کرده‌اند.

در ابتدای ورود به نمایشگاه «هنر تدبیر» مخاطب با دوآیینه مواجه می‌شود تا شاید به او این موضوع القا شود که این دستواردها به لطف مردم و انتخابشان صورت گرفته است. عکس‌های پیروزی دکتر حسن روحانی و کلیپ تبلیغاتی که تمام شد ، حالا مخاطب باید از مانع 41 درصدی تورم که به صورت یک مکعب مستطیل طراحی و روی زمین قرار داده شده، به سختی عبور کند تا در پایان نمایشگاه به رتبه تک‌رقمی تورم که تقریبا هم‌سطح زمین طراحی شد است،‌ برسد.


در طول نمایشگاه استوانه‌هایی شیشه‌ای که با گندم پر شده قرار دارد و این استوانه‌ها در واقع می‌خواهند به میزان ذخیر گندم اشاره کند. آنطور که در نمایشگاه نشان داده شده در آغاز راه دولت تنها 17 روز کشور ذخیره گندم داشته و در پایان نمایشگاه میزان ذخیره گندم کشور با استوانه‌های پر از گندم به نمایش گذاشته شده است.

بشکه‌هایی نفت هم در نمایشگاه قرار دارند و به همان ترتیب استوانه‌های گندم در ابتدای راه دولت بشکه‌هایی به نمایش گذاشته شده که یک گوشه افتاده‌اند و در پایان راه نمایشگاه تمامی این ترازها با رشد تصاعدی همراه شده‌اند. صنایع دارویی و تولید داروی کشور یکی دیگر از معیارهایی است که در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.


در بخش دیگری از این نمایشگاه ویدئو آرت‌هایی طراحی شده تا از درگیری‌های کشورهای منطقه نا امنی بیرون مرزهای ایران خبر دهد. درواقع دستاوردهای نظامی و دفاعی و امنیتی نیز به عنوان بخشی از دستاوردهای دولت یازدهم معرفی شده و به مخاطبان این مهم یادآوری می‌شود که امنیت داخلی کشور با توان دفاعی حاصل شده است.

اما در میان عکس‌های متعدد از صنایع نظامی گرفته تا صنایع دارویی و دستاوردهای ورزشی و ... کمتر تصویری از دستاوردهای فرهنگی به نمایش گذاشته شده است. همه آنچه از هنر در نمایشگاه دستاوردهای دولت به نمایش گذاشته شده است به دو تصویر یکی از کنسرت ارکستر سمفونیک به رهبری رهبر مستعفی آن علی رهبری و دیگری به کنسرت کیتارو در تالار وزارت کشور خلاصه می‌شود!‌ چند تصویر نیز از علی جنتی که معلوم نیست دقیقا مشغول انجام چه فعالیتی است (!)، برای مخاطبان تصویر شده است.


البته تصویری هم از موسسه انجمن هنرمندان پیشکسوت در میان تصاویر نمایشگاه «هنر تدبیر» به چشم می‌خورد. موسسه‌ای که گاهی به گاهی تولدهای آنچنانی و تبلیغاتی می‌گیرد و به برخی از هنرمندان پیشکسوت هم ماهانه 120 هزار تومان مستمری پرداخت می‌کند! شاید انتخاب این موسسه به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه هنر، عجیب‌ترین نکته این نمایشگاه است.

آیا حضور کمرنگ هنر در این نمایشگاه بیانگر این است که خود دولت هم اذعان دارد که در حوزه‌های فرهنگ و هنر دستاوردی برای ارایه نداشته است؟ شاید مروری کوتاه به آنچه که طی سه سال اخیر بر هنر کشور گذشته،‌ مخاطب را با برگزارکنندگان این نمایشگاه که دولت را تهی از دستاورد هنری دانسته‌اند، همراه کند.


از طرفی در نمایشگاه «هنر تدبیر» کمتر بر روی موضوع برجام و دستاوردهای ان تاکید شده و به چند عکس از مذاکرات هسته‌ای اکتفا شده و سعی شده تا دستاوردهای دیگر دولت بیشتر مطرح و معرفی شوند.

نمایشگاه «هنر تدبیر» تا بعد از ظهر دوشنبه 19 مهرماه و قبل از آغاز مراسم های عزاداری تاسوعای حسینی در تالار وحدت به کار خود ادامه می‌دهد. تاکنون جمعی از مسئولان و وزرا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هنرمندان از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند.

در این نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین الملل، امنیت دفاعی، علمی، فرهنگی و ورزشی با رویکرد هنری و به صورت مفهومی با آثار عکس، اینفوگرافی، ویدئو و چیدمان به نمایش گذاشته شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 مهر 95 ، کد مطلب: 13950716000795:www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین