پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
دو هفته بیشتر از آخرین گزارش ما درباره استفاده ابزاری از بانوان در تیزر‌های تبلیغاتی نمی‌گذرد که دوباره انتشار یک کلیپ تبلیغاتی از لوازم بهداشتی حاشیه ساز شد. این تیزر تبلیغاتی مرزهای شرع و عرف را جابه‌جا کرده و محتوای آن را می‌توان کاملاً خارج از عرف و موازین شرعی دانست. تصاویر این ویدئو به‌ نحوی بود که توجه هیچ بیننده‌ای به تبلیغ محصول جلب نمی‌شود و تنها جلوه‌های بصری هنرپیشه زن به چشم می‌آید.

شعار سال:مدیر تبلیغات و اطلاع‌رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از شناسایی گروه‌های تبلیغاتی سوءاستفاده‌گر در فضای مجازی خبر داد.

دو هفته بیشتر از آخرین گزارش ما درباره استفاده ابزاری از بانوان در تیزر‌های تبلیغاتی نمی‌گذرد که دوباره انتشار یک کلیپ تبلیغاتی از لوازم بهداشتی حاشیه ساز شد. این تیزر تبلیغاتی مرزهای شرع و عرف را جابه‌جا کرده و محتوای آن را می‌توان کاملاً خارج از عرف و موازین شرعی دانست. تصاویر این ویدئو به‌ نحوی بود که توجه هیچ بیننده‌ای به تبلیغ محصول جلب نمی‌شود و تنها جلوه‌های بصری هنرپیشه زن به چشم می‌آید.

به نظر می رسد قرار نیست نظارتی روی نحوه تولید تیزرهای تبلیغاتی صورت بگیرد؛ حتی کار به جایی رسیده که هر روز تعداد این تولیدات نامتعارف در حال افزایش است.

حرکات غیرمتعارف در برخی از این آنونس‌های تبلیغاتی به حدی است که با شان و منزلت بانوی ایرانی مغایرت دارد. این چرخه معیوب که به لطف فضای مجازی این روز‌ها به خوبی می‌چرخد، نتیجه‌ای جز ایجاد موجی از ناامنی‌ها و نگاه‌های معنادار به جامحضور زنان درعه زنان نخواهد داشت.

شاهکاری دیگر از سازندگان تیزر‌های تبلیغاتی!

شمایلی عجیب و غریب از حضور زنان در تبلیغات بدون نظارت مسئولان به یک رویه عادی تبدیل شده است که این اتفاق نشان می‌دهد مسئولان مربوطه خیلی تمایلی برای سخت گیری و نظارت بیشتر ندارند و باید منتظر اقدامات جدید وزارت ارشاد باشیم که آیا تصمیمی جدید برای پیگیری و رصد این تبلیغات دارند یا خیر.

احسان الله حجتی، مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مسئولیت نظارت بر تبلیغات در صفحات مجازی را برعهده دارد، در واکنش به این حواشی گفت: همکاران ما و دیگر نهاد‌های نظارتی که تبلیغات فضای مجازی را رصد می‌کنند به شدت پیگیر این موضوع هستند.

وی افزود: چند گروه تبلیغاتی و چند شرکت آگهی دهنده شناسایی و توجیه شده اند که بلافاصله تیزر‌های خود را از فضا‌های مجازی پاک کنند.

شاهکاری دیگر از سازندگان تیزر‌های تبلیغاتی!

مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی معاونت مطبوعاتی اظهار کرد: همانطور که می‌دانید فضای مجازی بسیار گسترده است، ما هم برنامه ریزی کرده‌ایم تا امکاناتمان گسترده‌تر شود. به این ترتیب کار ما و دیگر نهاد‌های نظارتی در این مورد راحت‌تر خواهد شد. البته تاکنون هم موفق بوده‌ایم، اما از این به بعد سعی می‌شود که در اسرع وقت متولیان این امر شناسایی و توجیه شوند و در غیر اینصورت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:14آذر1398،کد خبر:7160620،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
0
0
حالم از تمام تبلیغات تلویزیون بهم میخوره واقعا تبلیغ های مسخره ای میسازن واقعا مسخره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین