پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید سیاست خارجی ایران محور و اولویتش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صنعت توریسم باشد.

شعار سال:

مرتضی صفاری ، درباره سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصاد ایران هیچ‌چیزی ضروری‌تر از جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای برون رفت از شرایط موجود نیست. همان طور که می‌دانید منابع داخلی محدود است و به همین دلیل دولت و بخش خصوصی باید با همکاری یکدیگر شرایط جذب سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کنند.

وی بابیان اینکه تنها در شرایطی می‌توانیم اشتغال ایجاد و تولید را افزایش دهیم که شرایط سرمایه‌گذاری خارجی را فراهم کنیم، افزود: زمانی که سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شود ارزش افزوده را به دنبال دارد و وقتی ارزش افزوده افزایش پیدا کند تولید و اشتغال نیز رونق می‌گیرد.

نماینده مردم نطنز و بادرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است تأکید بر این مطلب است که اقتصاد ایران باید درون‌زا و برون‌نگر باشد. منظور از برون‌نگر آن است که نگاهمان به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی باشد که در این باره توریسم و ارز حاصل از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

صفاری گفت: منظور از درون‌زا بودن اقتصاد این است که سرمایه را از داخل کشور بیاوریم یا به عبارت بهتر فراهم کنیم تا بخش تولید تکان اساسی بخورد تا با افزایش تولید ارزش افزوده نیز چند برابر شود. با این شرایط رشد اقتصادی حاصل می‌شود و تا حد زیادی اقتصاد بیمار ما بهبود می‌یابد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی افزایش پیدا کند باید شرایط کسب‌وکار را تسهیل کنیم و بروکراسی موجود که کار سرمایه‌گذاری را با پیچیدگی‌های فراوان روبرو کرده است رفع کنیم تا سرمایه‌گذاران احساس امنیت کنند.

وی افزود: برای مثال همین بروکراسی در استان اصفهان موجب شده  که این استان به یکی از سرمایه گریزترین استان‌های کشور تبدیل شود. متأسفانه این گیرهای قانونی بدون هیچ مصوبه قانونی به وجود آمده‌اند و باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

قانون سرمایه‌گذاری خارجی اجرا نمی‌شود

صفاری با اشاره به قانون سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: در ایران قانون سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد اما متأسفانه اجرا نمی‌شود. باید بیمه‌ها به خوبی اطلاع رسانی شوند و البته فضای سیاسی کشور هم باید مطلوب باشد. نباید بدون دلیل به پایِ سرمایه‌گذار بپیچند تا او با رغبت حاضر باشد در ایران سرمایه‌گذاری کند.

نماینده مردم نطنز و بادرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعتقاد دارم هم‌اکنون نگاه‌ها به ایران خوب است. کشورهای توسعه‌یافته و به خصوص اروپایی‌ها اشتیاق زیادی برای سرمایه‌گذاری در ایران دارند. اگر این نکات پیگیری شود با توجه به اینکه فضای داخلی ایران بسیار امن است بدون شک شاهد سرمایه‌گذاری روز افزون شرکت‌های خارجی در ایران خواهیم بود.

وی افزود: باید سیاست خارجی ایران محور و اولویتش جذب سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه صنعت توریسم باشد. در داخل نیز باید فضای کسب‌وکار را فراهم کنیم و با یک فرهنگ‌سازی مناسب و رفع گیرهای اقتصادی و بین بانکی شرایط را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنیم.

صفاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه خود به جز عربستان تعامل سازنده دارد. اروپا هم نگاه خوبی به ایران دارد. همچنین کشورهای جنوب شرقی آسیا رغبت زیادی برای توسعه روابط اقتصادی خود با ایران اسلامی دارند. با امنیت خوبی که در ایران وجود دارد امیدواریم روز به روز سرمایه‌گذاری خارجی در کشور افزایش پیدا کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 18 مهر 1395، کد مطلب:  95071811095   : www isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
موانع کسب و کار در ایران واویلا است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین