شعار سال: چندی پیش مطلبی را با موضوع هزینه لغو سفر منتشر کرد. نظرهای گروهی از مخاطبان را در این مورد، در ادامه بخوانید.
کدام هزینه کنسلی؟
برخی از رانندگان تاکسیهای اینترنتی گلایه کردهاند که این شرکتها تا کنون به آنها هزینه کنسلی را به آنها پرداخت نکردهاند.
– «توی روز شش هفت تا سفرم کنسل میشه و فقط خرج بنزین و ماشین و وقت تلف شده و اعصاب خرد برام میمونه.»
– «هزینه لغو سفر از سوی مسافر هیچ گاه به راننده پرداخت نمیشود اسنپ فقط به فکر جیب خودشه در ضمن هنوز فرهنگ استفاده از تاکسیهای اینترنتی را مردم ندارند.»
– «من به محل مسافر رفتم، نیم ساعت مرا معطل کرد بعد لغو کرد، هیچ هزینهای نگرفتم! شرکت تپسی گفت: مسافر میتواند سفر خود را لغو کند وهیچ موردی ندارد.»
– «از هر ۲۰ لغو سفر یکی را بزور پرداخت میکنند، گزارش لغو سفر را مینویسیم پشتیبانی میگه لازم نیست توضیح بنویسید همان کد مربوطه را بنویسید کافی است، ولی متأسفانه آنهم پرداخت نمیشه.»
– «مسافرا معمولا هم اسنپ و هم تپسی میگیرن و هرکدام زودتر راننده پیدا شه اون یکی رو کنسل میکنن. بعضی وقتا پیش میاد یادشون میره کنسل کنن اون یکی رو راننده هم که نصف مسافت رو رفته یا رسیده. با کنسلی مواجه میشه.»
– «من بیشتر از دوساله در اسنپ و تپسی مشغول بکار هستم. شده بارها لغو سفر از طرف مسافر اتفاق افتاده، حتی چندین دقیقه در مقصد منتظر ماندم، گزارشو رد کردم، حتی ثبت کردم، ولی هنوز برای یک بار هم حق کنسلی پرداخت نشده…»
گرفتن حق کنسلی آداب دارد
گروهی از مخاطبان توانستهاند حق کنسلی را دریافت کنند؛ اما با رعایت شرط و شروط.
– «من هزینه کنسلی رو دریافت میکنم در هفته گذشته چهار بار دریافت کردم امیدوارم از مسافران گرانی هزینهای دریافت نشه…»
– «درقسمت درخواست لغوسفر کلمه SL خارجی رو بفرستین ۳هزار کنسلی به کارتتون واریز میشه.»
– «بنده چند دفعه هزینه کنسلی گرفتم. ولی درصورتی که وقتی میرسی به مقصد و گزارش به مقصد رسیدم رو میدی یاا ینکه رسیدی و مسافر جواب نمیده، باید چند دقیقه صبرکنی بعد لغوسفر را بزنی بعد بری شتیبانی همون سفربعدکلمه SCL۱۰۲۹ را وارد و ارسال کنی…»
– «هر وقت مسافری سفری را لغو میکند شرکت هزینه لغوی را برایم پرداخت میکند. من چند ساله راننده هستم و میدونم که این هزینه ناخودآگاه از سمت مسافر جبران میشود و شرکت هیچوقت خودش رو متحمل جبران خسارت وارد شده از جانب مسافر نمیکند.»
مسافران چه میگویند؟
مسافران در این مورد نظرهای متفاوتی دارند.
– «همینجوری اش رانندهها انتخابی عمل میکردند و آنهاییکه کرایه اش کم میشود تایید نمیکنند، حالا یک ممر درآمد هم برایشان درست شد تایید میکنند و بعد به مسافر میگویند باطل کن!. توصیه میکنم هیچ مسافری لغو سفر نکند…»
– «من به عنوان مسافر زمانی که لغو سفر زدم در سفرهای بعدی ام دیدم که هزینه لغو سفر قبلی که از سمت شرکت به راننده پرداخت شده در سفر فعلی ام لحاظ شده است، ولی بیان نشده…»
– «برای من این اتفاق افتاد. راننده زنگم زد و گفت بیشتر بهم بده تا ببرمت. گفتم نه. گفت خب خودت کنسلش کن. عجله داشتم. کنسل کردم ماشین بعدی رو ۲۵۰۰ گرونتر اسنپ بهم داد. بعدش یه راننده بهم گفت قضیه اینه میکشونند روی راننده بعدی.»
– «من هر موقع سوار اسنپ میشم پول کمیسیون جدا بهشون میدم خدایی تو این ترافیک اعصاب میخواد یه چیزی بزارید رو کرایه به راننده بدید دلشون شاد کنید به خدا جایی دوری نمیره الان تو این شرایط هوای هم زیاد داشته باشیم.»
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از روز نو، تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۴۶۴۲۰۳، www.roozno.com