پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
دادگاه عالی بریتانیا اخیرا حکم داده است که رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی اوبر، کارمندان این شرکت محسوب می‌شوند و باید از حداقل مزایا از جمله بیمه برخوردار شوند. برخی رانندگان اسنپ و تپسی معتقدند در ایران نیز باید چنین تصمیمی گرفته شود.
شعار سال : در روز‌های گذشته گزارشی را با موضوع بیمه رانندگان اسنپ و تپسی منتشر کرد. این گزارش به صدور رای بالاترین مرجع قانونی انگلستان به نفع رانندگان اوبر، اختصاص داشت. این موضوع یعنی آن‌ها باید از مزیت‌هایی، چون حداقل حقوق یا بیمه برخوردار شوند.

در این گزارش، عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کار‌های اینترنتی گفته بود که با توجه به تفاوت نظام‌های حقوقی و شرایط اقتصادی دو کشور، نمی‌توان انتظار داشت همان تصمیمی که در انگلیس گرفته شده است، در ایران هم اجرایی شود. اما رانندگان تاکسی اینترنتی نگاه دیگری به این موضوع دارند.

نظر‌های برخی مخاطبان را در مورد این گزارش در ادامه می‌خوانید.

بیمه کنید

گروهی از خوانندگان از مشکلات کار تمام وقت در تاکسی‌های اینترنتی نوشته‌اند و بر لزوم بیمه شدن رانندگان تاکید کردند.

– «من از مازندران پیام می‌دم. توی اسنپ و تپسی کار می‌کنم و شغل دیگه‌ای ندارم … ازتون خواهش می‌کنم کاری کنین تا بتونیم یه بیمه کنیم خودمون رو توی رانندگی که زمان پیری یه حقوق کمی هم شد بگیریم…»

– «رانندگانی که حداقل ۸ ساعت کاری از ساعت روز خود را طی حداقل ۲۶ روز در ماه بصورت آنلاین بوده و مشغول فعالیت باشند را با تعیین حداقلی از کارکرد باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داد…»

– «من پیشنهادم اینه که سهم کارفرما رو دولت و سهم کارگر رو در اسنپ شرکت اسنپ یا … بدهد، چون رانندگان در اسنپ حقوق کارگری بیشتر در نمیارند و ماشین هم بعد از چند اوراق شده. مثل کارگران ساختمانی حساب بشوند با این فرق که سهم کارگر رو اسنپ بپردازد.»

– «برخی از افراد هستند که به عنوان شغل دوم و پاره وقت در این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. ولی بعضی هم هستند که تمام وقت هستند و به کل شغل اصلیشون همینه. برای کسی که شغل اصلیش اینه واقعا مزایا و مخصوصا مخصوصا بیمه تامین اجتماعی خیلی می‌تونه تو زندگیشون تاثیر مثبتی بذاره…»

– «مدت پنج سال است که بدلیل بیکار شدن و بعنوان اولین و آخرین شغل با اسنپ و تپسی کار می‌کنم و جا تاسف داره که در نقطه صفر اقتصادی هستم، گناه من و امثال من چیه که بخاطر شرایط بد اقتصادی و بیکاری بدون بیمه و بدون هیچ مزایایی کار می‌کنیم؟ …»

– «در کل کار کردن در اسنپ و تپسی فاجعه است، اما رانندگان زحمت کش این دو شرکت به ناچار مجبورن امرار معاش کنند. از مسئولین خواهشمندیم تدبیری برای بیمه و آتیه این قشر زحمت کش جامعه در نظر بگیرند.»

گلایه از کرایه‌های پایین

بعضی از مخاطبان نیز از کرایه‌های پایین تاکسی‌های اینترنتی گلایه کرده‌اند.

– «اسنپ و تپسی داره از جیب راننده می‌زنه که مسافر بیشتر اختیار کنه کرایه‌ها فوق العاده پایینه استهلاک فوق العاده بالا…»

– «کار تو اسنب و تپسی برابر است با اوراقی خودروی شما و بلاتکلیفی خود راننده فقط این وسط اسنپ و تپسی سودشون رو می‌برن.»

– «با این تورم کمرشکن، کرایه‌ها ها در بدترین حالت باید دو برابر بشه. ۶ عدد پرتغال پوست کلفت شده ۳۵ هزار تومن. اما کرایه اسنپ و تپسی، مال زمان پرتقال ۴ کیلو ده تومن مونده.»

– «من شوهرم اسنپ و تپسی کار می‌کنه، حقوق درحد بخور و نمیره. چراهیچکس به فکر مردم نیست. قشر ضعیف چرا باید تو مملکت خودشون ضعیف تربشن؟»

«بیمه پیشکش، کرایه‌ها رو ببرید بالا یا کمیسیون رو کم کنید.»


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز ، تاریخ انتشار 8 اسفند ۹۹ ، کد خبر : 517167 ، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین