پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
طرح پیش فروش جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران خودرو با انتقادات بسیاری روبرو شده است.
شعار سال: این روز‌ها یکی دیگر ازعجایب صنعت خودروسازی کشور در حالی رقم خورده است که سوالات جدی و قابل توجهی را به دنبال خود دارد.

این بار ایران خودرو ازپیش فروش خودرویی خبر داده است که دست کم چند ابهام مهم درباره آن مطرح است. تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است که از روز رونمایی آن دچار حاشیه‌های زیادی شده است. در مراسم رونمایی این خودروی مجهول پس از مانور تبلیغاتی ایران خودرو، یک اتفاق عجیب رخ داد و آن روشن نشدن این خودرو بود!

قیمت تمام شده تارا چقدر است؟
ایران خودرو در اطلاعیه خود در خصوص قیمت تارا آورده است: برای ثبت نام خودروی تارا دنده‌ای مبلغ یکصد و چهل و سه میلیون تومان و برای پیش خرید نوع اتوماتیک آن باید مبلغ یکصد و نود و دو میلیون تومان توسط متقاضی پرداخت شود، اما این شرکت در اقدامی عجیب به مشتریان خود نگفته است که خودروی خود را به چه قیمتی می‌خواهد بفروشد؟

این کمپانی خودروساز در اطلاعیه خود به این موضوع اینگونه اشاره کرده است: «قیمت نهایی خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.»

ایران خودرو درفضای غیر رقابتی موجود حتی حاضر نشده است قیمت تمام شده فعلی این خودرو را به مشتریان خود اعلام کند که در نوع خود بسیار عجیب است.


خط تولید تارا راه اندازی شده است؟
یکی از عجیب‌ترین موارد مطرح شده در خصوص خودروی تارا این است که خط تولید این خودرو راه اداری شده است؟ پاسخ به این سوال منفی است، اما خبری در خصوص افتتاح خط تولید این خودرو در برخی رسانه منتشر شده است که اگر به تصاویر و اصل ماجرا دقت کنیم متوجه راه اندازی خط تولید آنچه که «موتور TU ۵ پلاس» برای خودروی تارا خوانده شده است، می‌شویم.


زمان تحویل تارا و شرایط یک طرفه قراردادها!
در اطلاعیه ایران خودرو زمان تحویل این خودرو‌ها حداکثر یک ساله اعلام کرده اند در حالیکه در هر طرح پیش فروشی زمان دقیق تحویل کالای فروخته شده مشخص است و از عباراتی همچون «حداکثر یک سال» استفاده نمی‌شود این در حالی است که علی رغم شروط متعدد ایران خودرو در اطلاعیه این شرکت تاکید شده که سود مشارکت و انصراف مشتریان صفر است یعنی به طور واضح ایران خودرو در حال فروش خودرویی است که قیمت، زمان تحویل مشخص شده‌ای ندارد و خط تولید آن نیز راه اندازی نشده است و در صورت خلف وعده این شرکت وضعیت مشتریان در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.


همان بلایی که سر خریداران کوییک اس آمد، گریبان گیر خریداران تارا می‌شود؟

ایران خودرو در فروش خودروی مجهول خود، بنیان گذار این بدعت جدید نیست و پیش از این شرکت، دیگر کمپانی خودروساز یعنی سایپا نیز در چنین شرایطی دست به فروش خودرویی زده است که کسی آن را نمی‌بیند!

سایپا در سال جاری تعداد زیادی خودروی کوییک اس را به مشتریان خود آن هم از طریق قرعه کشی به فروش رسانده است، اما زمان تحویل خودرو‌ها که فرارسیده است، به مشتریان خود گفته خط تولید این خودرو هنوز راه نیفتاده و باید خودروی دیگری که سایپا می‌گوید را تحویل بگیرند. ماجرا آنجا عجیب‌تر است که سایپا همچنان به پیش فروش کوییک اس اقدام می‌کند.

شیوه فروش تیبا تا این جای کار بسیار شبیه شیوه فروش کوییک اس بوده است و باید دید که مدیران ایران خودرو می‌توانند در ارائه خدمات جدید این روز‌های بازاری را که در انحصار خود گرفته اند اختلافی با رقیب خود داشته باشد؟ البته این شرکت قبل از هرکاری باید فکری به حال ابتدایی‌ترین نیاز خودروی خود یعنی روشن شدن تارا بکند.

درحال حاضر تعداد بالایی از متقاضیان «تارا» که چندین برابر ظرفیت پیش بینی شده است، در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو ثبت نام کرده‌اند که در استقبال از محصول جدید، رکورد کم‌نظیری به حساب می‌آید.


در طرح پیش فروش، تارا در دو نوع دستی و اتوماتیک با موعد تحویل تیر تا دی ماه سال آینده عرضه شده که با برنامه ریزی صورت گرفته، تمامی تعهدات ایجاد شده، در موعد مقرر و بدون تاخیر تحویل مشتریان خواهد شد.


پس از اتمام مهلت ثبت نام در پایان امروز دوشنبه، قرعه کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر برای انتخاب برندگان ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه ۲۳ دی ماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار خواهد شد.


مراسم قرعه کشی از طریق سایت ایران خودرو به نشانی ikco.ir به صورت زنده پخش خواهد شد.


گفتنی است، «تارا» از به روزترین فناوری ساخت خودرو در کشور بهره می‌برد و امکانات و ویژگی‌های فنی و ظاهری، این خودرو را از سایر محصولات هم‌رده متمایز کرده است. ظاهر زیبا و مشتری پسند، قوای محرکه ارتقا یافته و امکانات و تجهیزات فنی، ایمنی و رفاهی این خودرو، رانندگی مطمئن و راحتی را تضمین می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از جماران، تاریخ انتشار:۲۱ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۴۹۱۲۳۹، www.jamaran.news

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شهرآرا، تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۵۵۵۲۰، www.shahraranews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
ايران خودرو عادت داره تا دست به اين كار ها بزنه و ابروي خودش و تاريخ خودش رو ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
شنیدم اصلا مردم از پیش فروش تارا استقبال نکردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین