پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
در حالی که فقط یک روز تا آغاز تاسوعای حسینی زمان باقی نمانده ،‌ می توان نمادهایی از اتحاد مردم ایران را در خلال کمک به پاکبانان در حفظ پاکیزگی شهر ،‌حضور در همایش شیرخوارگان حسینی و همچنین شبیه سازی فضاهای نزدیک به دشت کربلا مشاهده کرد.

شعار سال:

در حالی که یک روز تا آغاز تاسوعای حسینی زمان باقی مانده ، شور و غوغای عجیبی را در مردم ایران می توان احساس کرد.

درحقیقت چنین شور و غوغایی هر چه به سالروز شهادت قمر بنی هاشم (ع) و سید الشهداء (ع) نزدیک تر می شویم، بیشتر می شود و مانند خونی می ماند که از بدو تولد در رگ های یک فرد شروع به جوشش می کند.

از نمایش اتحاد مردم ایران تا لزوم حفظ پاکیزگی شهر/نهرهای آبی که به یاد

در گوشه و کنار شهر می توان خیمه هایی را دید که با دست کوچک کودکان و نوجوانان و با عشق و علاقه ای که در وجود آن ها نهادینه شده ،‌ از چوب و پارچه ساخته شده و پارچه های سبز رنگ به یاد معصومیت و پاک بودن خاندان اهل بیت (ع) ، این خیمه ها را تزئین کرده است.

از نمایش اتحاد مردم ایران تا لزوم حفظ پاکیزگی شهر/نهرهای آبی که به یاد

در مسیر راه در حالی که چند متری تا ایستگاه صلواتی جوانان بنی هاشم (ع) فاصله دارم ،‌ متوجه حضور پدر و مادرانی می شوم که به کمک فرزندانشان آمده اند تا در کنار ایستگاه صلواتی، چند خیمه سفید رنگ و یک نهر کوچک آب درست کنند.

از اتحاد مردم ایران درماه محرم تا لزوم حفظ پاکیزگی شهر/خیمه‌هایی که به یاد

از نمایش اتحاد مردم ایران تا لزوم حفظ پاکیزگی شهر/نهرهای آبی که به یاد

در حین آماده کردن فضایی شبیه به صحرای کربلا در سال 61 هجری ، متوجه اشک هایی می شوم که هر لحظه حضورشان روی گونه یک مادر بیشتر سنگینی می کند.

کمی جلوتر می روم و اندکی صبر می کنم تا این مادر حال بهتری پیدا کند . از خانم عابدینی درباره اعتقاد قلبی اش که باعث حضور در این فضا و این لحظه شده ، سوال می پرسم .

از نمایش اتحاد مردم ایران تا لزوم حفظ پاکیزگی شهر/نهرهای آبی که به یاد

مظلومیت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا را به عنوان اصلی ترین دلیلش بازگو می کند و می گوید: وقتی تصمیم گرفتیم به پسرمان در درست کردن فضای کوچک شبیه به دشت کربلا کمک کنیم ، من پیشنهاد دادم یک نهر آب را به یاد تشنگی شهدای کربلا نیز در این مکان درست کنیم.

وی در ادامه صحبت های خود توضیح داد: به یاد تشنگی امام حسین (ع) ، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اصغر (ع) ،‌حضرت علی اکبر (ع) و حضرت رقیه (س) و همچنین سختی هایی که حضرت زینب به تنهایی به دوش کشیدند،‌ در روزهای تاسوعا و عاشورا در این محل و در ایستگاه صلواتی جوانان بنی هاشم (ع) شربت خنک بین عزاداران پخش می کنیم.

یکی از مهمترین ویژگی های اعتقادی ایرانیان ،‌ باور و ایمان قلبی ویژه آن ها به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) است و این موضوع در ماه محرم و در مواقعی که مردم حاضر هستند از دارایی های خود در راه امام حسین (ع) بگذرند ، به خوبی احساس می شود.

یکی از اتفاق های خوبی که در سال های اخیر در ماه محرم رخ داده،‌ برگزاری همایشی بزرگ با عنوان "شیرخواراگان حسینی" است که در نخستین جمعه ماه محرم با حضور بانوان و کودکان آن ها در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

از وجوه برجسته و قابل توجه در این همایش ، اتحاد و یکپارچگی مردم ایران در حضورشان برای چنین برنامه ای است که رصد کردن ابعاد مختلف این همایش در سطح بین الملل و در شرایطی که در 41 کشور دیگر نیز بجز ایران برگزار می شود،‌ باعث ایجاد نوعی نگرانی در دشمنان شده چراکه از این حرکت نمادین و اینکه بانوان فرزندانشان را نذر یاری امام زمان (عج) می کنند،‌ به عنوان اقدامی جهت ثبت یک روز جدید در تاریخ شیعه سخن می گویند و از این فعالیت به عنوان یاری گرفتن برای امام زمان (عج) یاد می کنند.

قرار است در سری جدید فعالیت های همایش "شیرخواراگان حسینی" ،‌ از پیراهن خونین امام حسین (ع) به شکل نمادین در روز عاشورا رونمایی شود.

 از نمایش اتحاد مردم ایران تا لزوم حفظ پاکیزگی شهر/نهرهای آبی که به یاد

باشد که در کنار شور عزاداری در مسجدها ، هیئت ها و تکیه های سیاه پوش در سطح تمامی شهرهای ایران زمین ،‌ از یاد نبریم پاکبانان محترم و مظلوم شهرمان را ،‌ چرا که آن ها نیز در غم عزای سید و سالار شهیدان شریک هستند و بهتر است کمی بیشتر از گذشته ،‌ هوایشان را داشته باشیم و شهرمان را پاکیزه حفظ کنیم.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 19 مهر 1395، کد مطلب:  230440   : www mizanonline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین