پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۲۳۳۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح ساماندهی معلمان غیر رسمی در صحن علنی مجلس پس از اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
شعار سال: آقای علیرضا منادی سفیدان پس از نشست کمیسیون آموزش در جمع خبرنگاران با تبیین موضوعات مطرح در نشست بعد از ظهر این کمیسیون گفت: حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور فعالیت دارند که به طور غیر متعارف وارد نظام تعلیم و تربیت شدند و بخش مهمی از بار آموزش و پرورش روی دوش آنان است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ساماندهی شوند.

وی تاکید کرد: البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قبل از شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد این مسئله شد و در حال اتمام طرح ساماندهی این معلمان است و قطعاً همه عزیزانی که عمر و جوانی شان را در آموزش و پرورش سپری کردند به نحوی به صورت رسمی جذب خواهند شد.

آقای منادی سفیدان افزود: با ساماندهی نیرو‌ها هم منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جذب بهتر این افراد برای شغل معلمی مدنظر خواهد بود و همین عزیزان با درآمد‌های پایینی که دارند و به نظر ما درست نیست که استثنا باشند سامان می‌یابند، معتقدیم برای آبادانی کشور باید وضع معلمان را آباد کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: البته مجلس اصلا در جذب این افراد نقشی نداشته است و سال‌ها جذب شدند تا اینکه تعدادشان به حدود ۲۰۰ هزار نفر رسید که این آمار حدود یک پنجم جامعه معلمان است که در قالب‌های برون سپاری، حق التدریس، غیر انتفاعی و انواع و اقسام شکل همکاری وارد آموزش و پرورش شدند.

وی افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی اجازه داده شده است که سوابق این معلمان محسوب شود و از نظر شرایط سنی برای جذب دچار محدودیت نشوند.

آقای منادی سفیدان گفت: در روز‌های آینده کمیته ذیربط در کمیسیون آموزش و تحقیقات طرح ساماندهی معلمان غیر رسمی را که به صورت یکپارچه در نظر گرفته شده است ارائه می‌کند و یکبار برای همیشه این موضوع تعیین و تکلیف می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این پس آموزش و پرورش نباید خارج از ضابطه نیرویی را برای حق التدریس جذب کند و نباید این طور باشد که مجبور به ساماندهی آنان شویم البته نیرو‌های کنونی حتما باید ساماندهی شوند و به حق و حقوقشان برسند تا بتوانند با کیفیت تدریس کنند گرچه اکثر آنان معلمان بسیار خوبی هستند.

وی افزود: این طرح باید به صحن علنی مجلس ارائه شود و حدس می‌زنم پس از بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ جزو نخستین طرح‌های حائز توجه باشد.

آقای منادی سفیدان همچنین گفت: در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان نیز با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم و معاونان وزیر هم در کمیسیون آموزش قول دادند که لایحه این طرح را اوایل بهمن به مجلس ارائه می‌کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ قطعاً اعتبار لازم برای آغاز رسمی طرح رتبه بندی فرهنگیان را در نظر می‌گیریم.

وی همچنین درباره دیگر موضوعات مطرح در نشست امروز این کمیسیون گفت: طبق یکی از مصوبات شورای عالی فضای مجازی مقرر شده است که سیم کارت‌ها و تبلت‌های در اختیار دانش آموزان تحت نظارت آموزش و پرورش باشد.

آقای منادی سفیدان تصریح کرد: اکنون می‌بینیم که متاسفانه دانش آموزان در چارچوب استفاده از فضای مجازی به جا‌هایی سرک می‌کشند که اصلا مناسب و متناسب با سنشان نیست و خیلی باید دقت کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع دیگر این است که اکنون بسیاری مناطق و شهر‌ها حتی در تهران و شهر‌های بزرگی مانند تبریز اینترنت ندارند و در نقطه کور قرار دارند.

وی گفت: به همین علت تلاش بر این است که شبکه شاد به عنوان شبکه‌ای که حدود ۱۶ میلیون دانش آموز و نیز اولیا و معلمان با آن در ارتباط اند تقویت و بهینه سازی شود.

آقای منادی سفیدان افزود: مقرر شد در حوزه فضای مجازی بر تبلت‌ها نظارت شود، سیم کارت‌ها را اختصاصی کنیم و برای پوشش همگانی اینترنت اقدام شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، بررسی طرح آموزش زبان قومیت‌ها همزمان با آموزش زبان فارسی طبق اصل ۱۵ قانون اساسی را دستور کار دیگر نشست این کمیسیون دانست.

وی گفت: بررسی‌های اولیه در این باره انجام شده و در حال ارجاع به کمیته خاصی در این کمیسیون است تا پس از تدوین قانونی مناسب در این خصوص زبان و ادبیات قومیت‌های مختلف به عنوان سرمایه‌های کشورمان تدریس و حفظ شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 30 دی 1399، کد خبر: 4959563،  www.irirbnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین