پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
رئیس سازمان فضایی ایران از فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی خبر داد و گفت: قرارداد بیمه برای پروژه‌های فضایی مربوط به فاز‌های پیش از پرتاب و تزریق ماهواره در مدار، منعقد شد.
شعار سال: مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: در ادامه فعالسازی صنعت بیمه در بخش فضایی، با توجه به نقش مهم آن در توسعه فعالیت‌های فضایی، پس از انعقاد قرارداد بیمه «حمل و نقل محموله‌های فضایی» در سال گذشته به‌عنوان اولین قرارداد بیمه در بخش فضایی کشور، دومین قرارداد بیمه در این بخش شامل فازهای «پیش از پرتاب و تزریق ماهواره در مدار مورد نظر» و بیمه مسئولیت شخص ثالث برای افراد حاضر در اجرای این مراحل نیز منعقد شد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت پایش برنامه‌های راهبردی بخش فضایی کشور و نیز بازنگری برنامه‌های فعلی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای جدید گفت: جلسه‌ای با پژوهشگاه فضایی ایران تشکیل و آخرین وضعیت پروژه‌های راهبردی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ماتریس شناسایی گلوگاه‌های فناورانه مبتنی بر برنامه‌های راهبردی و نیز نقش دانشگاه‌ها در ارتقای سطح بلوغ فناوری‌های فضایی بررسی و مقرر شد خروجی‌ها در برنامه هفتم توسعه بخش فضایی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان فضایی ایران به اهداف مدنظر در حوزه سنجش از دور اشاره کرد و ادامه داد: ترویج و آگاه‌سازی برای افزایش استفاده از خدمات سنجش از دور، توسعه و تحریک بازار و توسعه و توانمندسازی کسب و کارهای حوزه فضایی برای ارائه خدمات نوین از جمله این اهداف است و برای تحقق آن در تلاش هستیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: بر همین مبنا به طور مستمر گزارش‌های مدیریتی برای دستگاه‌های متولی ارسال می‌شود تا ضمن افزایش آگاهی از خدمات نوین سنجش از دور، بستر مناسب برای دریافت این خدمات از کسب و کارهای فضاپایه شکل گیرد.

براری گفت: با توجه به اهمیت شکل گیری نهاد نظارتی در بخش فضایی کشور در راستای توسعه صنعت فضایی، ضمن تدوین دستورالعمل‌های تأیید صلاحیت مشاوران و پیمانکاران، اقدامات لازم جهت رتبه بندی پیمانکاران با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار گرفته است. همچنین اولین قرارداد نظارتی در این حوزه نیز اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک اولویت تلاش کردیم تا مسیر ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کل زنجیره ارزش فضایی هموار شود. هم اکنون این تلاش‌ها در حال ثمر دادن است و شاهد استقبال این بخش برای سرمایه گذاری در حوزه‌های ماهواره‌های مخابراتی، سنجش از دور، منظومه ماهواره‌ای و… هستیم. هدف، نقش آفرینی مؤثر و افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه فضایی است و این ریل گذاری در حال انجام است و بر سرعت حرکت در این مسیر خواهیم افزود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1399، کد خبر: 120405،  www.ictna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین