پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
یک گروه بین‌المللی حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کرد بمباران اخیر یک مراسم عزا در شهر صنعا پایتخت یمن توسط ائتلاف سعودی یک جنایت جنگی به شمار می‌رود.

شعارسال: به نقل از آسوشیتدپرس، دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی تأکید کرد: بمباران شرکت کنندگان در مراسم عزا در شهر صنعا به‌وسیله جنگنده‌های ائتلاف سعودی، یک جنایت جنگی بوده است.

این گزارش افزود: تعداد نامتناسبی از قربانیان غیرنظامی بوده و بقایای مهمات پیداشده در محل نشان می‌دهد که این تسلیحات ساخت آمریکا بوده است.

ائتلاف سعودی روز شنبه 2 حمله هوایی به یک مراسم عزا در شهر صنعا انجام دهد که در پی این حملات بیش از 140 نفر به شهادت رسیده و بیش از 600 نفر دیگر زخمی شدند.

سارا لی ویتسون مدیر بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق بشر در این باره تأکید کرد: یک تحقیق بین المللی باید در خصوص این جنایت انجام شود. دیده‌بان حقوق بشر از آمریکا و بریتانیا خواسته است تا فوراً فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند.

بر اساس آمارهای سازمان ملل بیش از 6700 نفر که اکثر آنها غیرنظامی بوده‌اند، از آغاز تجاوز عربستان سعودی به یمن در مارس 2015 میلادی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

عربستان سعودی با موج انتقادات بین المللی به‌خاطر تجاوز به یمن روبه‌رو شده است. رژیم آل سعود طی 17 ماه گذشته به خاک یمن تجاوز کرده و هزاران نفر از مردم بیگناه این کشور را به خاک و خون کشیده است.

فرانسه سال گذشته اجازه فروش 18 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را داده است. آمریکا نیز طی سال 2015 میلادی با فروش 5.9 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به عربستان موافقت کرده و بریتانیا نیز بیش از 4 میلیارد دلار اسلحه در اختیار ریاض گذاشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22مهر1395، کدخبر: 1211060: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین