پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
حسین محمد صالحی دارانی با اشاره به طرح توسعه دانشگاه تهران گفت:هنوز مجلس در زمینه تخصیص بودجه وارد عمل نشده است. از هفته آینده جزییات بودجه وارد صحن شده و یک ماه و نیم هم این روند ادامه دارد.
شعار سال : رقم لایحه بودجه ۹۹ شهرداری تهران با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به بودجه ۹۸ شهرداری، ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. سال گذشته تاکید بر بودجه عمرانی وجود داشت. قرار بود فعالیت‌های عمرانی ۴۳ درصد افزایش داشته باشد. حال در زمان برنامه ریزی بودجه اقدامات و نظرات نمایندگان مجلس برای حوزه‌های مختلف جای تامل دارد.

در این میان حسین محمد صالحی دارانی، نائب رییس کمیسیون شورا‌های مجلس درباره کم و کیف بودجه برای توسعه دانشگاه تهران از سوی مجلس به خبرنگار برنا گفت: هنوز مجلس در زمینه تخصیص بودجه وارد عمل نشده است. از هفته آینده جزییات بودجه وارد صحن شده و یک ماه و نیم هم این روند ادامه دارد.

او درباره سرنوشت طرح‌های ۲۰ ساله تاکید کرد: این مقوله در کمیته قوانین مجلس بررسی می‌شود. در این میان برخی از طرح‌ها زمان اجرای آن‌ها گذشته است. در این شرایط طرح‌ها با گذشت زمان از سیستم خارج یا طرح جدید ارائه می‌شود تا طرح قبلی تعدیل شود.

صالحی دارانی درباره ارتقای جایگاه شورا‌ها به ویژه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: هم‌اکنون دو طرح در کمیسیون شورا‌ها مطرح است که در راستای تقویت مدیریت شهری با سرپرستی شورا‌ها در حال پیگیری هستیم. در صورت اجرای این طرح‌ها اختیارات شورا‌های شهر، روستا و شورای عالی استان‌ها گسترش پیدا می‌کند، طبیعتا با اختیارات بیشتر قدرت تاثیرگذاری این نهاد نیز افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه به‌دلیل مسئله بودجه بسیاری از طرح‌ها ناتمام مانده است، گفت: امیدواریم بعد از بودجه‌بندی اقدامات برای شورا‌ها ادامه یابد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در انتخابات شورا‌های شهر و روستا مباحثی مطرح است تا بخشی از اختیارات به هیات نظارت یا شورای نگهبان واگذار شود. در این شرایط هم شورای نگهبان مخالف بود و هم اعضا در این باره نظرات خاصی نداشتند. این مقوله به کمیسیون بازگشت و بخشی از روند انتخابات شورا‌های شهر و روستا در مجلس به تصویب رسیده است.

صالحی دارانی افزود: به جای برگزاری آزمون برای انتخاب کاندید‌های منتخب می‌توان شرایط را تغییر داد. برای مثال اقداماتی همچون ارتقای مدارک تحصیلی می‌تواند میزان شرکت کنندگان را کاهش دهد. درضمن این گونه اقدامات عرصه را برای ورود نخبگان باز و حضورشان را مدیریت کند.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 10 بهمن 99 ، کد خبر: 1126086 ، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین