پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
ارتش آفریقای جنوبی که علیه سرگرد "فاطمه ایزاکس" بابت پوشیدن روسری همراه با لباس نظامی‌اش اتهاماتی را مطرح کرد و وی را اخراج کرده بود، پس از گذشت سه سال، با استفاده از حجاب و روسری توسط این زن موافقت کرد، به این شرط که گوش‌هایش را نپوشاند و به رنگ لباس نظامی باشد.
شعار سال: این تغییر یک پیروزی برای سرگرد "فاطمه ایزاکس" است که نبرد حقوقی سه ساله‌ای را برای حقوق دینی خود به منظور استفاده از روسری همراه با لباس نظامی‌اش رهبری کرده است.

این تغییر پس از آن صورت گرفت که ارتش علیه این زن ارتشی بابت پوشیدن روسری همراه با لباس نظامی‌اش اتهاماتی را مطرح کرد.

وی به دلیل "سرپیچی عمدی و بی اعتنایی به یک دستور قانونی" و امتناع از حذف روسری، اخراج شده بود.

به گزارش شبکه خبری بی. بی. سی، سرگرد ایزاکس که برای یک کلینیک پزشکی قانونی در بیمارستان ارتش آفریقای جنوبی کار می‌کند، گفت که این یک پیروزی نه فقط برای خودش بلکه برای تمامی افرادی است که به دلیل مذهب و دینشان به صورت خاموش، قربانی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در یک کشور دموکراتیک زندگی می‌کنیم و این بدان معناست که در اینجا نباید تبعیضی برای مذهب و معتقدان به آن وجود داشته باشد. بر این باورم که مذهب، بنیاد و ریشه یک کشور و دولت اخلاقی است. این یک پیروزی مهم است.

پس از آنکه سال گذشته میلادی اتهامات علیه این زن مسلمان فعال در ارتش آفریقای جنوبی برداشته شد، ارتش این کشور با استفاده از حجاب و روسری توسط وی موافقت کرد، به این شرط که گوش‌هایش را نپوشاند و به رنگ لباس نظامی باشد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۱۱۱۰۰۶۹۵۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین