پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۲۵۷۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
نشست خبری مشترک مدیران محترم عامل شرکت‌های صدرتامین و ذوب آهن اصفهان در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته (ایران کانمین) با حضور مدیران عامل شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ صدر تامین و اصحاب رسانه برگزار شد.
شعار سال: غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی مطرح کرد: همانطور که می دانید کشور و صنایع استراتژیک آن تحریم هستند و همچنین امکان وارد کردن تکنولوژی نیز وجود ندارد. در چنین شرایطی گزارش عملکرد شرکت های وابسته به هلدینگ صدر تامین رسید که بسیار مایه خرسندی است.

وی ادامه داد: شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ تاصیکو با ۱۰۰درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند. کل هلدینگ در ۱۰ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد تولید را شاهد بوده است که بعضی مجموعه‌ها مانند مس باهنر ۲۷ درصد، فرآورده‌های نسوز ۲۶ درصد، کاشی سعدی ۱۷ درصد رشد تولید داشته اند. اما به صورت میانگین کل هلدینگ ۶درصد جهش تولید را شاهد بودیم.

مدیرعامل تاصیکو ضمن اشاره به فروش هلدینگ به جز شرکت ذوب آهن، عنوان کرد: هلدینگ در ۱۰ماهه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۹۰ درصدی فروش را شاهد بوده است که فروش آن از دو هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان به پنج هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان رسیده است. فروش شرکت ذوب آهن نیز از هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵هزار و ۱۸۵میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: هلدینگ صدر تامین در بخش سود خالص نیز در ۹ماهه سال ۹۹، به هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان سود دست یافته است که سود ۹ ماهه سال گذشته، ۷۴۱ میلیارد تومان بوده که بیش از ۱۳۲ درصد رشد داشته است.

غلامرضا سلیمانی بیان داشت: ۱۵ پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مجوعه در حال انجام است. در ذوب آهن بیش از ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه اتفاق افتاده است و سود ۹۰ درصدی نیز تقسیم شده است. اگر این پروژه ها به سرانجام رسند( که حدود ۸ پروژه تاپایان خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید) نزدیک به ۱۳۰۰ نفر دیگر در مجموعه صدرتامین مشغول به کار خواهند شد و اشتغالزایی بالایی در هلدینگ ایجاد خواهد شد. وی تاکید کرد: که این سودها و افزایش سرمایه‌ها از طریق بنگاه داری و فعالیت های تولیدی به دست آمده است.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین ضمن اشاره به شتاب دهنده صدر فردا و هدف از تشکیل آن، گفت: بیش از ۸ ماه این پروژه شروع شده است که ماموریت اصلی آن بومی سازی قطعات و محصولات بوده است و تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای هلدینگ به ارمغان آورده است.

سلیمانی به صدور گواهی کشف طلا در شرکت پارس تامین اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ در حال پی جویی در مرزی ترین نقطه کشور هستیم. با تقویت تیم مدیریتی و تغییر استراتژی در اکتشافات و کمک مردم بومی، توانستیم گواهی کشف را دریافت کنیم. این گواهی کشف حدود ۷۳ میلیون تن ذخیره قطعی و احتمالی طلا است. قطع به یقین این یکی از ذخایر خوب کشور است و هلدینگ در حال طراحی عملیات احداث کارخانه فرآوری برای این معدن است که در اسفند ماه عملیات آن آغاز خواهد شد. کل تلاش بر این است که زنجیره معدن تا فرآوری و خدمات آزمایشگاهی در همین منطقه شکل بگیرد تا منشا خیر و برکت برای مردم باشد.

مدیرعامل صدرتامین در مورد عرضه اولیه زغالسنگ پروده طبس با نماد «کزغال» در فرابورس اظهار کرد: زغالسنگ پروده طبس اولین معدن مکانیزه زغالسنگ در کشور است که جز افتخارات کشور و هلدینگ بشمار می‌رود. کنسانتره زغالسنگ این معدن خوراک کوره بلند شرکت ذوب آهن است. طی یکسال گذشته با پیگیری‌های بسیار توانستیم فرایند پذیرش در فرابورس را انجام دهیم. قرار بود عرضه اولیه کزغال ماه گذشته اتفاق بیافتد ولی به دلایل شرایط بازار سرمایه، کزغال روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه عرضه می‌شود. وی به مردم نوید داد که این سهم با طرح‌های توسعه ای که در پیش دارد، ارزش افزوده بالایی برای همه خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399، کد خبر: 502683،  www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
خيلي از سهام ها هستن كه ميتونن با سرمايه گذاري روشون ادم رو پشيمون نكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین