پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
کد خبر: ۳۲۵۷۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی بازار تا انتهای سال 1399 گفت: بازار در ماه‌های پایانی سال صعود و نزول گسترده‌ای را تجربه نخواهد کرد و شاخص در بیشتر نماد‌های شاخص ساز به صورت نوسانی حرکت می‌کند.
شعار سال: ایمان خاکپزان با اشاره به اینکه با معاملات صنایع پالایشی، صف‌های فروش چندیدن بار جمع شد و بیشترین معاملات به نماد شپنا رسید، گفت: نقطه عطف بازار که امید‌هایی را برای روز چهارشنبه ایجاد می‌کند معاملات رنج مثبت در نماد خساپا (خودرو سازی سایپا) بوده است. در گروه زراعتی هم که همیشه روندی منفی داشته اند اغلب نماد‌های این گروه صف خرید بودند.

خاکپزان افزود: در گروه سیمانی‌ها هم برخی نماد‌های این گروه با افزایش تقاضا مواجه شدند که پیش بینی‌ها برای افزایش نرخ سیمان را جدی‌تر کرده است؛ در صورتی‌که افزایش نرخ سیمان عملی شود ۲۰ تا ۲۵ درصد رشد و سودآوری عملیاتی در این گروه خواهیم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه بیان کرد: از زمان ریزش بازار تا به الان بازارگردانانی ک رفتار غلطی داشته‌اند باعث ریزش بیشتر در بازار سرمایه شده اند که به خریدن صف‌های فروش و کامل کردن حجم مبنا می‌پردازند.

وی ادامه داد: در گروه بانکی‌ها هم با روی کار آمدن بایدن و احتمال بازگشت به برجام رونق در این گروه پیش بینی می‌شود، با نرخ تسعیر ارز در برخی از نماد‌های این گروه سرمایه گذاری کم ریسک میان مدتی را برای سرمایه گذاران شاهد خواهیم بود. این گروه مستعد رشد بوده و ریسک کمی دارد.

خاکپزان اظهار کرد: تک سهم‌ها و شرکت‌هایی که نرخ گذاری ترجیحی دارند و نماد‌های دارویی که گزارشات شش ماهه خود را منتشر کرده‌اند و پیش بینی سود داشته‌اند در صورت حذف دلار ۴۲۰۰ برای افرادی که مصرف دارو دارد زیان‌آور است و باعث افزایش نرخ دارو می‌شود، اما برای شرکت‌های دارویی مطلوب است و اگر نرخ ارز آزاد شود سود این شرکت‌ها واقعی‌تر می‌شود.

این کارشناس بازارسرمایه درباره پیش بینی بازار تا انتهای سال نیز گفت: بازار در ماه‌های پایانی سال صعود و نزول گسترده‌ای را تجربه نخواهد کرد و شاخص در بیشتر نماد‌های شاخص ساز به صورت نوسانی حرکت می‌کند. برخی از نماد‌های زیر گروه شستا مانند تاپیکو، تاصیکو و حکشتی روند مهمی و تاثیر گذاری را خواهند داشت.

خاکپزان در ادامه بررسی روند بازار ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ گفت: با توجه به رد لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی مجلس باید منتظر ماند و دید که برای بازار سرمایه ریسک‌هایی را ایجاد می‌کند یا نه.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری صدای بورس، تاریخ انتشار: 14 بهمن 1399، کد خبر: 427750،  www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
تا الان كه پيش بيني هاي شعار سال رد خور نداشته الانم اميد داريم به اين پيش بيني تون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
هیچی به اندازه بورس غیر قابل پیش بینی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین