پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
کتاب «انسان در مقابل دولت» نوشته هربرت اسپنسر با ترجمه نجات بهرامی توسط انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شد.
شعار سال، جوهر اندیشه سیاسی هربرت اسپنسر، بدبینی به ماهیت دولت و مخالفت با حضور حداکثری آن در سپهر اجتماعی و اقتصادی انسانهاست. این بدبینی اسپنسر به ماهیت دولت، گاه وی را تا مرز آنارشیسم پیش می‌برد. مخالفت سرسختانه وی با گسترش اختیارات دولت و قانونگذاری و مدیریت امور توسط پارلمان‌ها نیز از همین نگاه بدبینانه وی به ماهیت دولت نشات می‌گیرد.

این نگاه تا آنجا پیش می‌رود که وی صراحتا دولت را موجودی شیطانی و شرور می‌نامد. اسپنسر در مقالاتی که در این کتاب گردآوری شده اند، حجم انبوه ِ قانونگذاری پارلمان‌ها و قدرت نمایی دولت‌ها، حتی دولت‌های لیبرال را مخل عمل اقتصادی آزادانه می‌داند.

این کتاب از اواخر هفته آینده در بازار کتاب توزیع شده و در دسترس خوانندگان قرار می‌گیرد. همچنین برای تهیه فوری آن می‌توانید با انتشارات دنیای اقتصاد (۰۲۱۸۷۷۶۲۷۴۷) تماس بگیرید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۹۹، کد خبر: ۹۵۴۹۱، www.eghtesaad۲۴.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین