پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۵۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آمریکا از همه ابزار استفاده کرد تا با جنگ تحمیلی اقتصادی حداکثر تا سه ماه کارِ جمهوری اسلامی ایران پایان بپذیرد.
شعار سال: محمود واعظی عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از سامانه اسناد نقش دولت در دفاع مقدس که در محل کتابخانه ملی انجام شد، با اشاره به اینکه آمریکا از همه ابزار استفاده کرد تا با جنگ تحمیلی اقتصادی حداکثر تا سه ماه کارِ جمهوری اسلامی ایران پایان بپذیرد، گفت: این سه ماه به سه سال تبدیل شد و در نهایت آمریکایی‌ها عقب‌نشینی کردند چرا که مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران پشتوانه و زمینه تاریخی و ذهنیِ ۸ سال جنگ تحمیلی نظامی را با خود به همراه داشتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مقاومت سه ساله مردم نشان داد که می‌توان با دستان خالی نیز بر دشمنان پیروز شد.

واعظی با تاکید بر اینکه نتیجه مهم ایستادگی در برابر فشار و تحریم‌ها این بود که روی کار آمدن ترامپ و یا رقیب انتخاباتی برای جمهوری اسلامی ایران فرقی ندارد، افزود: قطعا در این تجربه جنگ اقتصادی و فشار حداکثری همه سیاستمداران آمریکا به این نتیجه رسیدند که ملت و دولت ایران با تحریم شکستنی نیستند و در برابر فشار خارجی تسلیم نمی‌شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با قدردانی از زحمات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای گردآوری و ایجاد سامانه اسناد مرتبط با نقش دولت در دوران دفاع مقدس و همچنین دیگر سامانه‌های مهم و مرتبط با اسناد تاریخی ایران تصریح کرد: باید اسناد مرتبط با دوران مبارزه با شیوع بیماری کرونا به همراه جنگ و فشار اقتصادی دشمنان علیه ایران نیز برای آیندگان جمع آوری و تهیه شود.

واعظی در ابتدای سخنان خود با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و قدردانی از تلاش‌های تمام مجموعه کارکنان دولت در ایام دفاع مقدس ادامه داد: نیرو‌های نظامی، مردم و کارگزاران نظام سه رأس مثلثی بودند که در جنگ تحمیلی ۸ ساله با همکاری و کمک یکدیگر بر صدامیان و استکبار جهانی غلبه یافتند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با برشمردن اهداف استکبار جهانی برای تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران و از پای درآوردن نظام نوپا در کشور تاکید کرد: استکبار جهانی در ابتدا با استقبال بی‌نظیر مردم از امام خمینی (ره) راهی جز پذیرش انقلاب و پایان رژیم طاغوتی نداشتند و در نهایت مجبور شدند روش نظامی در پیش بگیرند.

واعظی ادامه داد: همه قدرت‌های جهانی متحد بودند که در این جنگ نه تنها صدام پیروز شود بلکه کلیت انقلاب اسلامی متوقف شود، اما در نهایت مردم و مسوولان کشور با راهبری امام خمینی (ره) ماموریت حفظ انقلاب را بر دوش کشیدند و این انقلاب با فداکاری و اهدای شهدا تثبیت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: ما یک دوره آموزشی را در جنگ تحمیلی ۸ ساله سپری کردیم و این بزرگترین فرهنگی است که باید به آیندگان منتقل شود.

واعظی با تاکید بر دوری از نگاه و دیدگاه سیاسی نسبت به دوران جنگ ادامه داد: همه ارکان کشور در تحمیلی بودن، اهداف دفاع و پایان این جنگ مشترک هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور از اهالی فرهنگ و هنر و همچنین نویسندگان درخواست کرد تا به انحاء مختلف این گنجینه را به نسل جوان و آیندگان منتقل کنند.

واعظی خاطرنشان کرد: جبهه و ۸ سال دفاع مقدس نه به یک گروه و قوم خاص بلکه به همه مردم ایران تعلق دارد و باید اسناد این دوران به گونه‌ای تنظیم شود که همه آحاد کشور در نسل کنونی و آینده بتوانند استفاده کنند.

در ادامه این مراسم از سامانه اسناد نقش دولت در دفاع مقدس رونمایی و همچنین از طرف سازمان اسناد و کتابخانه ملی تندیسی به واعظی اهدا شد.

همچنین با ارائه لوحی از خانواده شهیدان چمران، عباسپور، فیاض‌بخش، نامجو و تندگویان تقدیر شد.

پیش از این مراسم نیز جلسه شورای معاونین با حضور مقامات سازمان اسناد و کتابخانه ملی و همچنین نهاد ریاست جمهوری برگزار و گزارشی از اقدامات و دستاورد‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در دولت تدبیر و امید ارائه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۳۲۹۰۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
0
0
اصلاح طلب ها هم در زمينه مظلوم نمايي يد طولايي دارن و نتونستن اوضاع رسانه اي خودشون رو مديريت كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین