پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۲۶۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
در پی ترجمه و انتشار کتاب «اسلامی‌سازی دانش» از سوی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، مدیر کتابخانه دانشگاه آقاخان لندن نامه تشکری را به رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در قم نوشت.
گزارش سال: در پی ترجمه و انتشار کتاب «اسلامی‌سازی دانش» از سوی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، لیف استنبرگ نویسنده کتاب به همراه مدیر کتابخانه دانشگاه آقاخان لندن، ضمن ارسال نامه به رئیس دانشگاه باقرالعلوم و تشکر از ترجمه کتاب، خواستار خرید چند نسخه از ترجمه فارسی این کتاب شدند.

دفتر همکاری‌های علمی و امور بین الملل دانشگاه نیز ضمن تهیه چند نسخه، در تدارک ارسال آن‌ها به لندن می‌باشد

کتاب «اسلامی‌سازی دانش» در سال ۱۳۹۷ توسط تعدادی از دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم (ع) ترجمه و با مقدمه حجت الاسلام حمید پارسانیا در سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) به چاپ رسید.

این کتاب مشتمل بر چهار فصل است که در فصل اول به بررسی اندیشه‌های ضیاءالدین سردار در جریان اجمالیون، در فصل دوم به بررسی اندیشه‌های سید حسین نصر با عنوان در جستجوی علم مقدس، در فصل سوم با عنوان کاربردی‌سازی نگرش اسلامی به نظریه اسماعیل فاروقی و در فصل چهارم با عنوان قرآن و علم مدرن به بررسی نظریات موریس بوکای می‌پردازد.

فصل‌های پنجم و ششم این کتاب نیز به بررسی رابطه بین این چهار نظریه در حوزه تولید دانش اسلامی و تحلیل و بررسی آن می‌پردازد. این کتاب با استقبال خوب جامعه علمی مواجه شده است.

لازم به ذکر است، طی هماهنگی‌های به عمل آمده، دفتر همکاری‌های علمی و امور بین‌المللی دانشگاه باقرالعلوم به زودی نشستی با لیف استنبرگ نویسنده کتاب و رییس موسسه اسلامی مطالعات تمدن دانشگاه آقاخان لندن برگزار خواهد کرد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
واقعا باید در این زمینه به خودمون ببالیم چرا خیلی از رسانه های درونی روی این موضوعات مانور نمیدن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین