پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با راه اندازی آزادراه غدیر، ترافیکی که از شرق به غرب و بالعکس در منطقه وجود دارد قبل از ورودی استان تهران از مسیر این استان جدا می‌شود و به خروجی استان البرز اتصال پیدا می‌کند به این ترتیب در مبادی ورودی و خروجی این دو استان شاهد ترافیک نخواهیم بود.
شعار سال: خیراله خادمی از افتتاح آزادراه جنوبی تهران تا چند روز آینده خبر داد و گفت: آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر جزو معدود پروژه‌های عمرانی بزرگی است که طبق زمان بندی اولیه اجرا می‌رسد و تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر حوادثی برای تهران و البرز رخ دهد با توجه به جمعیت بالای پایتخت و همچنین مجاورت کلانشهر کرج و استان البرز می‌تواند تهدیدی برای مسیر‌های خروجی از این استان باشد حال اینکه در این شرایط یکی از مسیر‌های پدافندی بسیار مهم آزادراه غدیر است که می‌توان از این مسیر ترافیک شرایط بحرانی را بدون عبور از شهر‌ها تخلیه کرد.

وی با بیان اینکه طول این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است اظهار داشت: با احتساب جاده‌های تبادلی طول این آ‌زادراه به ۲۴۰ کیلومتر می‌رسد و در حال حاضر تمام مسیر آسفالت شده و ابنیه‌ها هم تکمیل شده است.

معاون وزیر ره و شهرسازی تاکید کرد: آزادراه جنوبی تهران و البرز چند مشخصات ویژه دارد که این پروژه را نسبت به سایر آزادراه‌های کشور متمایز می‌کند و به همین دلیل است که آزادراه جنوبی تهران را با شاخص‌های بالاتری مطرح می‌کنیم. این آزادراه فقط کنارگذر دو شهر تهران و کرج نیست بلکه کنارگذر استان تهران و البرز است که از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی عبور می‌کند.

خادمی ادامه داد: در این آزادراه لبه جنوبی استان البرز از لبه جنوبی استان تهران عبور می‌کند و این یک خاصیت ویژه‌ای است که در سایر پروژه‌های آ‌زادراهی نداریم. همچنین این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر مسیر اصلی و ۲۴۰ کیلومتر مسیر تبادلی و اصلی، چهار استان را دور می‌زند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه جنوبی تهران بخشی از کریدور بزرگراهی شرق به غرب کشور محسوب می‌شود اظهار داشت: آزادراه جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر بخشی از کریدور اصلی جاده تاریخی ابریشم در ایران است که از تهران عبور می‌کند و با ساخت آن بخشی از کریدور بزرگراهی شرق به غرب در منطقه استان تهران و البرز تکمیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه آزادراه غدیر بخشی از کریدور شمال به جنوب هم محسوب می‌شود ادامه داد: قسمت غربی این آزادراه به عنوان کریدور شمال به جنوب عمل می‌کند و در منطقه تهران، این آ‌زادراه بخشی از شبکه بزرگراهی آسیایی ما تعریف شده است که این مشخصات آزادراه غدیر مزایای ترانزیتی شبکه راهی کشورمان را افزایش می‌دهد.

خادمی با اشاره به بحث کاهش ترافیک با بهره‌برداری از آزادراه جنوبی تهران تاکید کرد: ترافیکی که از شرق به غرب و بالعکس در منطقه وجود دارد قبل از ورودی استان تهران از مسیر این استان جدا می‌شود و به خروجی استان البرز اتصال پیدا می‌کند به این ترتیب تمام ترافیک عبوری منتهی استان تهران و البرز از طریق این کنارگذر به بیرون از شهر‌ها منتقل می‌شود و در مبادی ورودی و خروجی این دو استان شاهد ترافیک نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت افزود: به طور قطع با بهره‌برداری از این آزادراه شاهد روانی و کاهش ترافیک و زمان سفر در این مسیر خواهیم بود همچنین باعث کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تبادلات موجود در این آزادراه گفت: تمام ترافیک قسمت شرق، غرب و جنوب از روی این مسیر‌ها عبور می‌کند یعنی تمام ورودی‌ها به استان البرز و تهران به هم متصل می‌شوند و این آزادراه ورودی‌ها را به هم اتصال می‌دهد و به عنوان تبادل عمل می‌کند به همین دلیل ۲۰ تقاطع غیرهمسطح در این مسیر وجود دارد که هفت تبادل آ‌ن به صورت پل‌های تبادلی بسیار بزرگ است که توانایی انتقال ترافیک از یک مسیر به مسیر دیگر را دارد.

خادمی افزود: برای مثال خودرویی که از محور جنوبی یا قم و کاشان می‌آید و قصد سفر به سمت غرب و مقصدی مانند تبریز را دارد از آزادراه قم به تهران وارد کنارگذر جنوبی می‌شود و از آن مسیر به سمت غرب حرکت می‌کند. یا اگر خودرویی از سمت غرب یعنی آبیک وارد کنارگذر شود می‌تواند بدون ورود به البرز از طریق تبادلات آزادراه غدیر به شرق تهران برسد. علاوه بر اینها، آزادراه جنوبی تهران یک کنارگذر عبوری هم محسوب می‌شود و تمام ارتباطات و اتصالات به استان البرز را به عنوان یک مسیر تبادلی به هم اتصال می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آزادراه جنوبی تهران یا همان غدیر پدافند غیرعامل استان تهران محسوب می‌شود، گفت: اگر حوادثی برای تهران و البرز رخ دهد با توجه به جمعیت بالای پایتخت و همچنین مجاورت کلانشهر کرج و استان البرز می‌تواند تهدیدی برای مسیر‌های خروجی از این استان باشد حال اینکه در این شرایط یکی از مسیر‌های پدافندی بسیار مهم آزادراه غدیر است که می‌توان از این مسیر ترافیک شرایط بحرانی را بدون عبور از شهر‌ها تخلیه کرد.

خادمی ادامه داد: قسمت غربی این آزادراه یعنی از آبیک تا آزادراه تهران – قم توانایی عبور ۳۵ هزار خودرو را دارد و همچنین از آزادراه تهران – قم تا شرق هم حدود ۲۰ هزار خودرو امکان عبور دارند.

خادمی با اشاره به ارزش روز این پروژه گفت: عملیات ساخت آزادراه جنوبی تهران از سال ۹۴ شروع شد و تا به امروز حدود سه هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است که این عدد به ارزش روز به بیش از هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

خادمی با تاکید بر اینکه آزادراه جنوبی تهران دقیقا طبق زمان بندی پروژه تکمیل و افتتاح می‌شود گفت: طبق قرارداد اولیه این پروژه پنج ساله تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و ت وسعه زیربنا‌های حمل و نقل ادامه داد: آزادراه غدیر با طول ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قسمت غرب استان البرز شروع و با کل عبور اتصالی از کرج و تهران به اسلامشهر اتصال پیدا می‌کند و به آزادراه حرم تا حرم می‌رسد.

وی ادامه داد: این آزادراه به صورت ۶ خطه سه باند رفت و برگشت ساخته شده و شانه سه متری اضطراری دارد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۳۶۴۶۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
اینکه ما در زمینه راه سازی نتونستیم هنوز به اون جایگاه خودمون برسیم باید در این زمینه خودمون رو تقویت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین