پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
قائم مقام معاونت توسعه صنایع تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با توسعه کشاورزی در کشور باید بتوانیم صنایع غذایی مرتبط با آن را متوازن توسعه دهیم در غیر این صورت با افزایش ضایعات در این بخش مواجه می‌شویم.
شعار سال: مویدی رئیس سازمان ترویج وزارت جهاد کشاورزی امروز در مراسم تقدیر از نمونه‌های بخش کشاورزی گفت: شبکه کشاورز مجازی در کشور ایجاد شده که در استان‌های مختلف کشور استدیو دارد و بر اساس آن می‌توان صدای کشاورزانی که امروز به عنوان نمونه معرفی می‌شوند به گوش دیگر کشاورزان برسانیم و به این صورت از تجربیات آن‌ها بهره بگیریم.

وی افزود: کارشناسان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی نیز می‌توانند از طریق این شبکه با فعالین بخش کشاورزی ارتباط برقرار کنند.

پرمه قائم مقام معاونت توسعه صنایع تکمیلی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: بخش کشاورزی برخلاف سایر بخش‌های اقتصادی از تولید و رشد خوبی در شرایط تحریم برخوردار بود.

وی افزود: امیدواریم با اشتغال، سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات و بهره‌وری بتوانیم این بخش را توسعه دهیم.

پرمه با بیان اینکه بخش کشاورزی می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور ایجاد کند گفت: همزمان با توسعه کشاورزی در کشور باید بتوانیم صنایع غذایی مرتبط با آن را متوازن توسعه دهیم در غیر این صورت با افزایش ضایعات در این بخش مواجه می‌شویم.

وی تاکید کرد: هنوز صنایع تبدیلی بخش کشاورزی متوازن با تولیدات آن در استان‌های مختلف نیستند که با شناسایی پتانسیل‌های موجود سیاستگذاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

در بخش دامپروری عقب ماندگی علمی از دنیا نداریم
بنابراین گزارش، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام نیز در این مراسم گفت: رسم خوبی برای انتخاب نمونه‌های بخش کشاورزی در کشور ایجاد شده است که بر اساس آن تولیدکنندگان برتر این بخش را به کشاورزان دیگر معرفی می‌کنیم و آن‌ها می‌توانند الگوی مناسبی باشند.

وی با بیان اینکه از لحاظ علم و تکنولوژی عقب ماندگی در بخش دامپروری نداریم گفت: با این وجود به دنبال توسعه نفوذ تکنولوژی و علم مرتبط در بخش دامپروری هستیم.

رضایی یادآور شد: در سال جاری ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیر خام تولید می‌شود که از رشد مناسبی برخوردار است؛ بنابراین گزارش تعدادی از نمونه‌های بخش کشاورزی در امور صنایع تبدیلی نیز در این نشست صحبت و نظرات خود را ارائه دادند.

شریعتی از فعالین این بخش در منطقه چناران اظهار کرد: صادرات محصولات غذایی با توجه به افزایش چندبرابری قیمت ارز، اقتصادی است، اما سیاست‌گذاری‌هایی که در این بخش وجود دارد گاهی موانعی را پیش روی صادرات ایجاد می‌کند.

وی افزود: به طور مثال با وجود اینکه میزان تولید رب در کشور بسیار بالاست، اما جلوی صادرات این محصول گرفته می‌شود.

پرمه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به نمونه بخش صنایع تبدیلی گفت: موضوع اشاره شده و اینکه هر از گاهی تولید گوجه یا خیار افزایش یا کم می‌شود می‌توان با توسعه صنایع تبدیلی در کشور کمک کرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم از جلوگیری از صادرات محصولات تولید شده صنایع تبدیلی مانند رب جلوگیری کنیم، اما به هر شکل دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری به موقع را داشته باشند.

گفتنی است صادرات رب گوجه فرنگی از امروز آزاد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.agrofoodnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
0
0
من حس میکنم باید در این موضوعات احساس عزت نفس مون رو به دست بیاریم و بتونم در این راستا به توسعه مندی برسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین