پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
حادثه شلیک راکت از افغانستان به داخل خاک پاکستان و درگیری مسلحانه نیرو‌های امنیتی این کشور با تروریست‌ها علاوه بر برجای گذاشتن چند کشته، وضعیت امنیتی در منطقه مرزی این دو کشور را متشنج کرد.
شعار سال : مواضع این کشور در نزدیکی مرز با افغانستان هدف حملات راکتی قرار گرفت و همزمان نیرو‌های ارتش نیز با گروهی از تروریست‌ها در منطقه مرزی "وزیرستان" درگیر شدند. ارتش پاکستان روز جمعه اعلام کرد: شلیک ۵ راکت از منطقه مرزی افغانستان به سمت خاک پاکستان در منطقه مرزی «باجور» یک کشته و ۷ زخمی که بیشتر آن را کودکان تشکیل می‌دهند، برجای گذاشت.
 
تشدید وضعیت امنیتی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان

همزمان با تشدید وضعیت امنیتی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان، کاروان نظامیان پاکستانی در وزیرستان جنوبی نیز هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت. ارتش پاکستان گفت که در جریان تبادل سنگین آتش میان تروریست‌ها و نیرو‌های امنیتی، ۴ نظامی پاکستان و ۴ مهاجم کشته شدند. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حمله به نیرو‌های ارتش پاکستان در وزیرستان را برعهده نگرفته است.

وزیرستان شمالی و جنوبی سال‌ها مرکز درگیری نیرو‌های ارتش پاکستان با عناصر تروریستی بود، اما عملیات‌نظامی این کشور برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریست‌ها با موفقیت نسبی همراه بود، اما جولان تروریست‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون ده‌ها فقره درگیری مسلحانه نیرو‌های ارتش و عناصر تروریستی و همچنین یورش شبه نظامیان به مواضع نیرو‌های امنیتی در مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی گزارش شده است که طی آن ده‌ها تروریست کشته شده و ارتش پاکستان نیز تلفات داده است.

پاکستان درحالی از حملات راکتی به این کشور از خاک افغانستان خبر می‌دهد که وزارت امور خارجه افغانستان ۱۹ بهمن ماه امسال ضمن احضار سفیر پاکستان در کابل، نگرانی جدی خود را از راکت پراکنی‌ها از داخل پاکستان به استان کنر افغانستان به وی ابلاغ کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۸۴۲۲۶۶۵۶، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
من نمیدونم تا کی باید این همه در زمینه امنیتی منطقه ما اوضاع متشنجی داشته باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین