پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
روزنامه واشنگتن پست بامداد شنبه نوشت: دولت بایدن به طور رسمی به کنگره اعلام کرده که می‌خواهد گروه انصارالله یمن را از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کند.
شعار سال: یک مقام وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که توسط واشنگتن پست منتشر شد اعلام کرد، ما به طور رسمی هدف وزیر خارجه (آنتونی بلینکن) را از لغو این تحریم‌ها به کنگره اطلاع داده‌ایم.

این مقام آمریکایی افزود: "این تصمیم هیچ ارتباطی به نگاه ما به حوثی‌ها (انصارالله) و رفتار مذموم آن‌ها از جمله انجام حملات علیه غیرنظامیان و آدم ربایی شهروندان آمریکایی ندارد. "

مقام آمریکایی خاطر نشان کرد: ما متعهد هستیم که به عربستان سعودی در دفاع از سرزمین خود در برابر چنین حملاتی کمک کنیم. اقدام ما کاملاً با مسائل بشردوستانه در ارتباط است. دولت قبلی در آخرین لحظه‌ها تصیماتی (در مورد انصارالله یمن) اتخاذ کرد که سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه اعلام کرده‌اند که این امر موجب بدتر شدن بحرانی‌ترین مسئله انسانی در جهان (در یمن) خواهد شد.

دولت بایدن پس از روی کار آمدن، سیاستی مخالف با سیاست خارجی ترامپ در قبال کره شمالی، چین، روسیه و افغانستان اتخاذ کرده است.

بایدن در هفته اول کاری دولت خود ایالات متحده را به توافق نامه آب و هوای پاریس و سازمان بهداشت جهانی بازگرداند.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه پیشین آمریکا در ۲۲ دی ماه اعلام کرد که وزارتخانه تحت امرش، تصمیم خود را برای قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست "سازمان تروریستی خارجی" به کنگره اعلام کرده است؛ اقدامی یکجانبه که خوش‌خدمتی دولت ترامپ به برخی متحدان منطقه‌ای به ویژه رژیم آل سعود در آخرین روز‌های پرالتهاب حضور ترامپ در کاخ سفید بود.

جنبش انصارالله یمن که از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ در حال مبارزه با متجاوزان ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان است، در حالی از سوی دولت آمریکا تروریستی اعلام شده که واشنگتن خود منبع اصلی تروریسم دولتی در منطقه و جهان بوده و تاریخ ۲۵۰ ساله این کشور سراسر آغشته به قتل عام و جنایت است.

انصارالله یمن در حالی از سوی وزارت خارجه دولت ترامپ گروه تروریستی اعلام شده که جرم این جنبش فقط دفاع از مردم و کشور یمن می‌باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 24 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین