پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۵۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: میراث شهید سلیمانی نفوذ محور مقاومت در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی است.
شعار سال: «سید امیر موسوی» درباره ابعاد شخصیتی شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس رابطه دوستانه‌ای مبتنی بر اعتماد با رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت در فلسطین، عراق، لبنان، سوریه و یمن برقرار کرده بود به طوری که هم آن‌ها به آنچه سردار سلیمانی می‌گفتند، اعتماد کامل داشتند و هم سردار دست آن‌ها را برای تصمیم‌گیری باز می‌گذاشت به طوری که آن‌ها احساس نمی‌کردند که کسی به آن‌ها دستور می‌دهد.
وی گفت: سردار سلیمانی خصوصیات محلی کشور‌های مختلف عضو محور مقاومت را درک می‌کرد و بر همین اساس هم به هر کدام از گروه‌های مقاومت مشورت‌ها و تحلیل‌های متناسب با وضعیت محلی آن‌ها را ارائه می‌کرد.
کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: سردار سلیمانی تاکید می‌کرد آنچه سران مقاومت برای مردم و منافع ملی کشورشان مناسب می‌دانند، همان را عمل کنند و شجاعت عجیب و منحصر به فردی داشت و هیچ مشورتی نمی‌داد مگر اینکه از نقاط حساس میدانی بازدید کند؛ یعنی همیشه در خط مقدم جبهه‌ها چه در جنگ ۲۰۰۶ لبنان و چه در عملیات علیه تروریسم در عراق و سوریه حضور داشت.

سردار سلیمانی خود را در اتاق فرماندهی عملیات محصور نمی‌کرد
موسوی، حرکت گام به گام با رزمندگان مقاومت در جبهه‌های مختلف را از وجوه شخصیتی فرمانده فقید سپاه قدس عنوان و تصریح کرد: سردار سلیمانی فرماندهی نبود که در اتاق فرماندهی عملیات خود را محصور کند و یکی از دلایل موفقیت‌های جبهه مقاومت در نبرد با تروریسم هم این بود که فرمانده عملیات در خطوط مقدم کنار رزمندگان می‌نشست و عملیات را رهبری می‌کرد.
وی، سردار سلیمانی را یک کارشناس صاحب سبک در حوزه دفاعی دانست و گفت: از نظر کارشناسی درجه یک بود و شخصیت‌ها و خصوصیات کشور‌ها و ملت‌ها و حساسیت‌های منطقه را متوجه بود و مطالعات بسیار دقیقی روی آن‌ها انجام داده بود و به همین دلیل، فرماندهان محور مقاومت نظرات ایشان را فصل الخطاب می‌دانستند و مورد احترام آن‌ها بود.
این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که سران مقاومت در منطقه تاکید بر حضور سردار سلیمانی در جلسات تصمیم گیری داشتند این بود که مقام معظم رهبری، نیرو‌های مسلح و وزارت خارجه برای تصمیمات وی احترام ویژه‌ای قائل بودند و دستش باز بود و در زمان و مکان و بدون فوت وقت می‌توانست تصمیم بگیرد و اجرا کند.

سردار سلیمانی با امکانات کم کار‌های بزرگ می‌کرد
موسوی به شناخت بالای سردار سلیمانی از توانمندی‌های ایران و نیاز‌های گروه‌های جهادی در منطقه اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی با امکانات بسیار کم، کار‌های بسیار بزرگ انجام داد و شاهد بودیم که جلوی حرکت تکفیری‌ها به سمت اربیل و بغداد را با هوشیاری و محاسبات دقیق اطلاعاتی گرفت که اگر این هوشیاری و تدبیر وی نبود امکان سقوط بغداد و اربیل و حتی دمشق و بیروت هم وجود داشت.
وی با بیان اینکه این پایتخت‌ها واقعا در معرض سقوط بودند و سردار سلیمانی با هماهنگی خوبی که با محور مقاومت داشت، توانست جلوی سقوط آن‌ها را بگیرد، گفت: علاوه بر تواضع و زهدی که سردار سلیمانی داشت، همه در محور مقاومت شیفته اخلاق وی بودند و الگوی خوبی از خط انقلاب اسلامی، امام و رهبری به جهان معرفی کرد و همه نظرات وی را می‌پسندیدند و قول و عمل وی را یکی می‌دانستند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: یکی از خصوصیات سردار سلیمانی کادرسازی بود و الان ده‌ها و بلکه صد‌ها فرمانده مثل سردار سلیمانی در منطقه داریم و کسانی مثل شهید عماد مغنیه و شهید مصطفی بدرالدین از کسانی بودند که وی برای منطقه تربیت کرد و امثال آن‌ها که اسمشان قابل ذکر نیست، بسیار زیاد هستند.
موسوی با بیان اینکه سردار سلیمانی ده‌ها فرمانده قدرتمند در عراق، لبنان، فلسطین و یمن تربیت کرد، افزود: ایشان امکانات و تجهیزات را در حدی که در توان داشت، در جبهه مقاومت گسترش داد و بیشتر جبهه مقاومت الان به امکانات مورد نیاز و آموزش‌های لازم تجهیز شده و از نظر امکانات ارتباطاتی و روش عملیاتی تقریبا ارکان محور مقاومت خودکفا شده‌اند.

محور مقاومت اکنون خودکفاست
وی به سازش سودان با رژیم صهیونیستی و افتادن در دام عربستان اشاره کرد و افزود: خط پشتیبانی غزه از سودان بود، اما از زمانی که سودانی‌ها با سعودی‌ها و صهیونیست‌ها سازش کردند، این خطوط قطع شد، ولی با این وجود محور مقاومت در غزه همچنان مقتدر است و خود سازنده تجهیزات و امکانات شده است و با اینکه در محاصره است، اما توانسته معادله ترس با رژیم صهیونیستی را برقرار کند.
این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه مبارزان یمنی، عراقی، سوری و لبنانی را نیز اکنون خودکفا هستند، گفت: در مورد یمنی‌ها و عراقی‌ها نیز وضعیت مشابهی وجود دارد و با وجود اعمال قانون قیصر یا تحریم‌های همه جانبه علیه سوریه، این کشور توانسته حاکمیتش را حفظ و به حیات خود ادامه دهد که این موضوع نشان می‌دهد که طرح شهید سلیمانی برای خودکفایی محور مقاومت در حوزه تجهیزاتی و فکری و عملیاتی موفق بوده است.
موسوی، به شهادت رساندن سردار سلیمانی توسط آمریکا را عبور از تمام خطوط قرمز‌های جمهوری اسلامی ارزیابی کرد و افزود: دلیل این جسارت دشمن عصبانیت آن‌ها بود، زیرا تمام نقشه‌های آن‌ها برای منطقه را از بین برده بود.
وی، کادرسازی و آموزش نیرو‌های سپاه قدس در ایران را از دیگر اقدامات سردار سلیمانی در دوران حیات عنوان کرد و گفت: علاوه بر ایجاد کادرسازی در منطقه، سردار سلیمانی این کار را در داخل هم انجام داده بود و الان کادر خوبی برای ادامه دادن راه این شهید در سپاه وجود دارد.
این دیپلمات پیشین به ترس دشمنان از نام سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: در سال ۲۰۰۲ که صهیونیست‌ها از بیروت رانده شدند و بعدا در ۲۰۰۶ پیروزی‌های حزب الله محقق شد، همه می‌گفتند کار سردار سلیمانی است و اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و حتی سعودی‌ها و اماراتی‌ها اسم ایشان را در رسانه‌ها می‌آوردند و ابتدا دشمنان وی را رسانه‌ای کردند و هدف این بود تا افکار عمومی را برای ترور ایشان آماده کنند.

سردار سلیمانی دلسوز اقلیت‌ها بود
موسوی، احترام و دلسوزی سردار سلیمانی برای اقلیت‌های دینی از جمله صائبین، ایزدی‌ها، آشوری ها، مسیحیان و کلدانی‌ها در عراق و سوریه را یادآور شد و گفت: تروریست‌ها اقلیت‌های دینی را می‌کشتند و فرزندان و دخترانشان به عنوان غنیمت جنگی در اختیار مزدوران قرار می‌دادند و در بازار موصل و تکریت فروخته می‌شدند، اما سردار سلیمانی و یارانش با فداکاری و شهادت طلبی آن‌ها را آزاد کردند.
وی تصریح کرد: رسانه‌های دشمن طوری القا می‌کنند که انگار سردار سلیمانی مدافع شیعیان بوده است، اما اینطور نبود و از اقلیت‌های مذهبی و همه مسلمانان از جمله در فلسطین و افغانستان دفاع کرد و هر جنگی که رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها تحمیل می‌کرد در گذشته کمتر از یک ماه طول نمی‌کشید، اما در جنگ‌های اخیر دیدیم که این رژیم بیشتر از یک روز توان مقابله با مبارزان فلسطینی را نداشت.
این تحلیلگر مسائل منطقه، ناتوانی رژیم صهیونیستی از ادامه دادن جنگ با فلسطینی‌ها را ناشی از قدرت بازدارندگی حماس و جهاد اسلامی و مقاومت فلسطینی در غزه دانست و گفت: اکنون موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطینی به تل آویو می‌رسد و سردار سلیمانی به آن‌ها این قدرت را داد به طوری که توانسته اند لرزه بر اندام صهیونیست‌ها بیندازند.

فناوری‌های جدید برای حفاظت از شخصیت‌ها استفاده شود
موسوی با بیان اینکه صهیونیست‌ها، آمریکایی ها، سیا، پنتاگون و موساد و دیگر دشمنان می‌دانستند که سردار سلیمانی و تفکرات و نیرو‌های وی مانع تحقق نقشه‌های آن‌ها در منطقه هستند، گفت: اگر سوریه و عراق تقسیم نشدند و سقوط نکردند و حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن مقتدر است به لطف فداکاری و تدبیر سردار سلیمانی و یارانش بود.
وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ کشور ائتلاف کردند که یمنی‌ها را نابود کنند و سعودی‌ها آنجا حاکم شوند، اما نتوانستند یک سرزمین باز کوچک به نام بندر حدیده را با همه امکاناتی که زمینی، هوایی و دریایی در اختیار داشتند، تصرف کنند.
این دیپلمات سابق با بیان اینکه سردار سلیمانی کار بزرگی در منطقه انجام داد و به همین خاطر هم از وی انتقام گرفتند، گفت: دشمن به استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای ترور بزرگان ما روی آورده و لازم است با استفاده از فناوری‌ها و سیستم‌های پیچیده جدید از شخصیت‌ها حفاظت شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۶۳۹۰۵، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
0
0
یاد سردار عزیز گرامی. خدمات ایشون به جهان اسلام مثال زدنی است و امریکا همیشه از وجود پر افتخار سردار هراس داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
سردار سلیمانی گوهر ایران در منطقه و جهان بود و به خوبی داشت از پس نیروی های متخاصم امریکایی بر میومد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
اینکه با وحود ایشون این همه در منطقه رشد کردیم نشونه اینه که چقد به این افراد نیاز داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
0
0
نیروی قدس سپاه هم باید این روزها کمبود حضور شهید عزیز مارو جبران کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین