پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
آنچه به نظر می‌رسد این است که پیشروی‌های گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نقاط مختلف شهر مأرب ادامه دارد و آزادسازی این شهر به مسأله‌ای قریب الوقوع تبدیل شده است.
شعار سال: به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین؛ معاون رئیس ستاد مشترک ارتش یمن تاکید کرد پیروزی بر متجاوزان بسیار نزدیک است.
 
سرلشکر ستاد علی الموشکی افزود: ائتلاف متجاوز سعودی آمریکایی ملتمسانه از ما خواست عملیات نظامی را متوقف کنیم.
 
در همین حال شبکه تلویزیونی المسیره در خبری اعلام کرد جنگنده‌های متجاوز سعودی- آمریکایی ۱۵ بار شهرستان صرواح را در استان مارب بمباران کردند.
 
علی الموشکی پیشتر در نشستی در صنعا تاکید کرده بود: «فرزندان مأرب و ارتش و کمیته‌های مردمی هدفشان آزادسازی مأرب از چنگ اشغالگران است و تا آزادسازی آخرین وجب از خاک وطن آرام نمی‌نشینند.»
 
گفتنی است رئیس ستاد اطلاعات نظامی یمن نیز از اهمیت جدی عملیات نظامی برای آزادسازی مأرب تاکید کرد: «بزرگان قبایل هم مکمل نقش ارتش و کمیته‌های مردمی هستند و می‌توانند فریب خوردگان یمنی را برای بازگشت به آغوش خانواده و وطنشان ارشاد کنند.» پیشروی خوب نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی روز‌های اخیر به سمت شهر راهبردی مأرب در شرق یمن، هراس دولت مستعفی و ائتلاف سعودی - آمریکایی را به همراه داشته است.
 
آنچه که به نظر می‌رسد این است که پیشروی‌های گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در نقاط مختلف شهر مأرب ادامه دارد و تنها تا آزادسازی کامل این شهر راهبردی چند گامی باقی نمانده است. این بدان معناست که شمارش معکوس برای پاکسازی کامل شهر مأرب از لوث تروریسم و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی آغاز شده و آزادسازی این شهر به مسأله‌ای قریب الوقوع تبدیل شده است.
 
به گفتۀ کارشناسان نظامی، آزادی شهر مأرب می‌تواند تمامی معادلات جنگ یمن را تغییر دهد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۰۳۴۵۸۴، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین