پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ضایعات بیش از 30درصد از منابع غذایی در زنجیره غذایی تولید تا مصرف هشداری است که این موضوع هم از نظر تکنولوژیکی و هم از نظر فرهنگی باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

شعارسال: سیمین فقهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز جهانی غذا که در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تغییرات آب و هوایی در سال‌های اخیر منجر به بروز حوادث طبیعی از جمله خشکسالی، طوفان و تغییرات الگوی بارشی شده که این مسائل بیش از همه می‌تواند موضوع تولید غذا و امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به شعار روز جهانی غذا با عنوان «با شعار آب وهوا در حال تغییر است کشاورزی و غذا نیز باید تغییر کند» افزود: طرح موضوع غذا و کشاورزی باید تغییر کند به منظور استفاده از روش‌های هوشمندانه و استفاده از منابع در ایجاد و توسعه کشاورزی پایدار است اما بیش از تولید مسئله‌ای که باید به آن اهمیت داد حفظ منابع موجود غذایی از آسیب‌هایی که در مراحل داشت و برداشت، نگهداری، حمل و نقل، توزیع و مصرف متوجه آن است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در ادامه تاکید کرد: ضایعات بیش از 30درصد از منابع غذایی در زنجیره غذایی تولید تا مصرف هشداری است که این موضوع هم از نظر تکنولوژیکی و هم از نظر فرهنگی باید مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار گیرد و منجر به اتخاذ راهکارهای حفظ این منابع با ارزش شود.

فقهی اظهار کرد: بحث بروز و توسعه بیماری‌های ناشی از عدم رعایت الگوی صحیح مصرف غذا در سال‌های اخیر نیز از مباحثی است که در شعار ملی روز جهانی غذا از طرف سازمان غذا و دارو مطرح است.

وی عنوان کرد: مصرف بیش از حد مواد غذایی همچون روغن و چربی، قند و شکر و نمک می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در شکل گیری و بروز بیماری‌هایی غیر واگیر ناشی از غذا مطرح باشد.

این مقام مسؤول در ادامه بیان کرد: عدم فعالیت فیزیکی و تحرک بدنی در این افراد می‌تواند باعث تسریع در بروز بیماریهایی شود که انتظار است مردم ضمن رعایت اعتدال در مصرف مواد غذایی و توجه به شاخص‌های سلامتی مرتبط با آن در حفظ سلامت خود و نهایتا جامعه نقش آفرینی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در ایران سرانه مصرف شکر یک و نیم برابر، نمک دو نیم برابر و چربی سه برابر سرانه مصرف است، گفت: سیاست گذاری سازمان غذا و دارو در الزام درج نشانگر رنگی تغذیه‌ای روی مواد غذایی تولیدی در راستای طرح تحول نظام سلامت و جلب توجه مصرف کنندگان به مواد غذایی است که مصرف بی‌رویه آن‌ها می‌تواند سلامتی آن‌ها را تهدید کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 24 مهر 1395، کدمطلب: 13950724000889 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین