پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۳
در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، لابی‌های همیشگی محدود به داخل کشور نبوده و کُدهایی از مالزی به تهران ارسال می‌شود.

شعار سال: با اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال و تصویب آن توسط اعضای مجمع در آذرماه سال جاری، مقرر شد که انتخابات این فدراسیون پس از ماه‌ها تعویق و کشمکش بالاخره در روز ۱۰ اسفند برگزار شود تا کابینه ریاست جدید پرحاشیه‌ترین فدراسیون ورزشی مشخص شود.

طی اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، تعداد اعضای مجمع این فدراسیون و حقوق رأی اعضای آن دست‌خوش تغییراتی شده که از نکات حائز اهمیت انتخابات آتی خواهد بود. حالا به جای ۷۴ نفر، ۸۹ نفر عضو قانونی مجمع هستند که می‌توانند با آرای خود، رئیس و اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال را انتخاب کنند.

از آن‌جایی که حق عضویت وزیر ورزش و جوانان به‌همراه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت‌خانه در مجمع فدراسیون فوتبال حکم تشریفاتی و افتخاری پیدا کرده، دیگر جریان‌های متفاوتی از مهم‌ترین هادیان مسیر انتخابات پیش‌رو خواهند بود. مطابق همیشه مهم‌ترین پارامتر تعیین رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، آرای رؤسای هیأت‌های استانی فوتبال خواهد بود که با ۳۲ رأی مستقیم، نقش به‌سزایی در تعیین سرنوشت فوتبال مملکت خواهند داشت.

                                                                   نفوذ جریان تمامیت‌خواه AFC زمینه‌ساز مهندسی انتخابات می‌شود؟!

شکاف مدیریتی؛ زمینه‌ساز نفوذ

نتایج مجامع انتخاباتی ادوار اخیر فدراسیون فوتبال نشان داده که رؤسای هیأت‌های استانی با هرکه موافق و همراه بوده‌اند، او راهی ساختمان خیابان شیخ‌بهایی شده و بر مسند ریاست تکیه زده. از این‌رو گزاره هدف نامزدهای انتخاباتی همواره به برقراری لابی موثر و کسب مقبولیت بین رؤسای هیأت‌ها منتهی بوده است.

با کاندیداتوری حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال، پیش‌بینی می‌شد که آرای رؤسای هیأت‌های استانی به‌شکل خودکار به صندوق رأی بهاروند واریز شود و از او به‌عنوان محتمل‌ترین رئیس جدید فدراسیون یاد می‌شد، اما رد صلاحیت آقای سرپرست و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران توسط کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال تمامی معادلات و ائتلاف‌های انتخاباتی را برهم زد تا همین موضوع زمینه‌‎ساز بروز انشقاق و شکاف در بین طیف‌های جریان‌ساز فدراسیون فوتبال شود.

تغییر موضع مهدی تاج در آستانه انتخابات

از آن‌جایی که بازوان قدرت مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال در پشت پرده، هنوز هم در تغییر شرایط نقش مهمی را ایفا می‌کنند و ید رئیس پیشین فدراسیون کماکان از امور سرنوشت‌ساز این نهاد قطع نشده، احتمال این می‌رفت که تاج در پشت پرده از بهاروند حمایت کند اما رد صلاحیت او موجب شد تا مهدی تاج روی چهره بازنده قمار نکرده و از نفوذ خود بین رؤسای هیأت‌های استانی برای انتخاب فرد دیگری به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال استفاده کند.

شکاف مهمی که بین دو قطب سابقا همسو فدراسیون فوتبال به‌وجود آمده، باعث شکستن آرای مهم هیأت‌های استانی خواهد شد؛ چرا که مانند مهدی تاج، حیدر بهاروند هم درصدد کسب آرای برخی از روسای هیات‌ها و حتی افراد دارای حق رأی دیگر برای واریز به صندوق کاندیدای موردنظر خودش است.

                                                                            نفوذ جریان تمامیت‌خواه AFC زمینه‌ساز مهندسی انتخابات می‌شود؟!

کنفدراسیون فوتبال آسیا، تهدید همیشگی فوتبال ایران

مهم‌ترین تهدید علیه فدراسیون فوتبال و تمامیت فوتبال کشور در این انتخابات، موضوعی‌ست که مهدی تاج در آن خبره بوده و از ید طولایی نیز برخوردار است. حمایت پنهانی مهدی تاج از یک کاندیدا و بررسی سابقه نفوذ او در کنفدراسیون فوتبال آسیا، این کُد را ارسال می‌کند که درصورت عدم پیروزی کاندید موردنظر آقای تاج، پروسه تعلیق فدراسیون فوتبال این‌بار از AFC کلید خواهد خورد.

ماجرای تعلیق فدراسیون فوتبال ایران توسط AFC موضوع جدیدی نیست و معاونان وزارت ورزش و جوانان بارها به سایه تعلیق بر آسمان فوتبال ایران با تحرکات داخلی اشاره کرده بودند، اما ماجرا از جایی آب می‌خورد که یکی از معتمدین رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در کنفدراسیون فوتبال آسیا از نفوذ و اعتبار بالایی برخوردار بوده و حتی بارها مقاصد عملیاتی و منویات فکری تیم تاج را در مقر AFC دنبال کرده است.

                                                                     نفوذ جریان تمامیت‌خواه AFC زمینه‌ساز مهندسی انتخابات می‌شود؟!

یک جریان تعلیق‌ساز در کوالالامپور و تهران

با مرور نامه‌های دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران در بحبوحه انتخاب مهدی محمدنبی به‌عنوان دبیرکل جدید فدراسیون، مشخص می‌شود که حفره‌هایی در فدراسیون وجود داشته‌اند که اخبار را بی‌کم‌وکاست و بدون فوت وقت به جریان مذکور رسانده‌اند و این جریان نیز با استفاده از روابط فرامتنی، فدراسیون فوتبال را تحت فشارهای شدیدی قرار داده.

سناریوی تعلیق فدراسیون فوتبال اما با وجود تعیین اساسنامه جدید، هنوز هم مختومه اعلام نشده و اتاق فکر تعلیق مترصد فرصتی‌ست تا به بهانه‌هایی مانند دخالت سیاسیون در امور فدراسیون فوتبال، مهندسی انتخابات و امثالهم مجدداً پرونده تعلیق را روی کار بیاورند. جریانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا وجود دارد که با توجه به پست نایب‌رئیسی مهدی تاج و البته تاثیرگذاری یک چهره خاص در ساختار اجرایی AFC، به‌سرعت امور فدراسیون فوتبال را به‌دست کمیته انتقالی بسپارند.

حفره امنیتی یا شریک اقتصادی؟

این فرد معتمد که با برخی از جریانات داخلی مراودات فراوان و نزدیکی دارد، در برخی رویدادهای مهم فدراسیون فوتبال در ایران حضور داشته و نظرات دوستان خود را بدون کوچک‌ترین تحقیق و تفحصی به رئیس و دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقال داده. نکته تأمل‌برانگیز این‌که همین شخص در بین رسانه‌های داخلی از اعتبار و محبوبیت عجیبی برخوردار است و کسی هم به پشت‌پرده علل حضور او در مناسب مهم مدیریتی فوتبال توجهی نمی‌کند.

این توطئه در شرایطی صورت گرفته که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران همواره بر مستقل بودن خود تأکید داشته و متولیان اداره امور این فدراسیون ملزم به اجرای قوانین داخلی کشور نیز هستند. کشورمان برای اثبات عدم نفوذ نهادهای غیر در امور اجرایی فدراسیون، هزینه‌های سنگینی را به FIFA پرداخت کرده اما برخی افراد در راهروهای مقر AFC در کوالالامپور غرق شده‌اند و ضمن فراموش کردن اصل‌ونسب و پاسپورت ایرانی خود، به خوش‌خدمتی علیه منافع نظام در راستای حفظ منافع دوستان خود مشغول شده‌اند.

عجیب اینکه گفته می‌شود این جریان حالا پا را فراتر گذاشته و با دخالت آشکار در انتخابات با اتکا به نفوذ فردی و اداری خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا مشغول تجمیع آرا برای کاندیدای موردنظر خود است تا اگر وی رئیس شد، هم‌چنان خبری از قطع ید تاراج‌کنندگان سرمایه‌های بیت‌المال از فدراسیون فوتبال نباشد و اگر این فرد به کرسی ریاست طبقه پنجم ساختمان شیخ‌بهایی نرسید، مقدمات تعلیق فدراسیون فوتبال فراهم شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۹۹، کد خبر: ۱۷۰۸۴۰۳، www.dana.ir.  

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
اميد داريم كه با حمايت مردمي و گوش فرا دادن به اين مطالبه توسط مسئولين علي كريمي به عنوان رييس فدراسيون انتخاب بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین