پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۵۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
پیشکسوت فدراسیون فوتبال گفت: من به هیچ عنوان خوشبین نیستم که دولت یا وزارت ورزش اجازه بدهد یک فرد فوتبالی در رأس امور فوتبال ایران قرار بگیرد. بالاخره آن‌ها گزینه دلخواه خود را که فوتبالی هم نیست رئیس فدراسیون می‌کنند و شاید بگویند دخالتی نمی‌کنیم، اما بعید است.
شعار سال: مسعود اقبالی، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که در تمامی انتخاباتی که برگزار می‌شود، دموکراسی حاکم نیست، بلکه انتخابات گاهی دموکراتیک و گاهی هم بوروکراتیک است. افراد دست به دست هم یک شبکه تشکیل می‌دهند و اجازه ورود را هم به کسی نمی‌دهند، اگر فردی فکر کند که می‌تواند این شبکه را بشکافت فکر خامی در سر دارد. در حال حاضر علی کریمی یکی از مدعیان ریاست فدراسیون فوتبال است، اما همه ما می‌دانیم او کار مشکلی دارد. دیگر نامزد‌های این فدراسیون هم همگی مدیرکل یا هیئت رئیسه بودند و امتحان خود را پس دادند. از بین آن‌ها تنها علی کریمی شاخص‌های مدیریت ندارد و کار اجرایی نکرده، اما به عنوان نماد ورزش مورد علاقه جامعه است.

وی افزود: هر کسی که مدعی ریاست فدراسیون فوتبال است، باید روابط بین‌المللی قوی داشته باشد و از نظر مالی بتواند اسپانسر‌ها را جذب تا به این نهاد مستقل کمک شود. در حال حاضر بدهی‌های فدراسیون فوتبال بسیار زیاد است و شرایط اسفناک است، قطعاً کار مدیر بعدی سخت خواهد بود. در این میان اگر نامزدی علم مدیریت را هم بلد باشد خیلی مفید خواهد بود. برخی از مدیران ما در دوره‌های گذشته ورزشی نبودند، اما به خاطر تسلط به علم مدیریت توانستند اوضاع را کنترل کنند، مثل صفایی فراهانی که ورزشی نبود، اما به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد و کارنامه قابل قبولی هم داشت. در مقابل برخی از مدیران هم بودند که از خانواده ورزش بودند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

این مدرس بین‌المللی اظهار کرد: افرادی مثل کفاشیان و مهدی تاج هیچ ربطی به فدراسیون فوتبال نداشتند، اما به بدنه این سیستم وارد شدند و تصمیمات غلطی زیادی هم گرفتند. فوتبال ما در چند سال اخیر سیر نزولی پیدا کرد، از نظر کمی و کیفی دچار افت شده است، اگر هم به رقابت‌های جام جهانی صعود می‌کردیم در همان مرحله مقدماتی اوت می‌شدیم، سطح پایه فوتبال هم در این سال‌ها هیچگاه مورد توجه قرار نگرفته است، به همین خاطر است که روز به روز بازدهی فوتبال پایین می‌آید، لیگ برتر و لیگ دسته یک کیفیت لازم را ندارند و از نظر فرهنگی هم سوء فرهنگی به خوبی مشهود است. درگیری‌ها در داخل زمین بسیار زیاد است، باشگاه‌ها و مدیریت با یکدیگر متضاد هستند. مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها در فضای مجازی مطرح می‌شود، قرارداد بازیکنان ناگهان چند برابر می‌شود. همه این معضلات نشان می‌دهد که فوتبال ما در حال ورشکستگی است و آینده امیدواری ندارد.

وی در مورد شائبه حمایت وزارت ورزش و جوانان از گزینه خاص در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: شک نکنید که دولت و وزارت ورزش تمایل به دخالت در انتخابات فدراسیون فوتبال دارند و اگر هم الان ادعا می‌کنند که هیچ دخالتی در کار نیست به خاطر حساسیت‌های فیفا است، اما قطعا آن‌ها هم گزینه مدنظرشان را انتخاب کردند. با این حال معتقدم هرکدام از این نفرات رای بیاورند کاری از پیش نمی‌برند. در این شرایط اصلی‌ترین کار این است که دولت تکلیف را مشخص کند، در در واقع آن‌ها باید به صورت رسمی اعلام کنند که ورزش و به خصوص فوتبال را در راس امور می‌خواهند یا خیر. پس از اینکه این مسئله مشخص شد حمایت‌های خود را اعلام کنند.

اقبالی تصریح کرد: در حال حاضر فدراسیون به تنهایی توان گرفتن اسپانسر و حامی مالی را ندارد و هرکس هم که وارد می‌شود به دنبال این هست از طریق ورزش به رانت مورد نظر خود برسد، بنابراین دولت باید سرمایه‌گذاری کند و بودجه هنگفتی را در اختیار ورزش و به‌خصوص در فوتبال هزینه کند و خودش هم امور را نظارت و کنترل کند و در کنار آن از نیرو‌های متخصص و دلسوز در تمامی فدراسیون‌ها استفاده کند تا شرایط را بهبود ببخشند.

وی اظهار کرد:، اما متاسفانه چنین چیزی وجود ندارد و مدیرانی که هیچ ارتباطی با حاکمیت ورزش ندارند روی کار می‌آیند و با تصمیمات اشتباه به فوتبال ضربه می‌زند. در پرونده ویلموتس چه کسانی مقصر بودند؟ آیا با آن‌ها برخورد شد؟! اعضای فدراسیون که چنین قراردادی بستند، الان کجا هستند؟ افرادی مثل تاج یا ساکت در مورد تصمیمات اشتباه خود به دیگران پاسخ می‌دهند؟! آن‌ها با چه کسانی مشورت کردند و چنین قراردادی بستند؟!

اقبالی تاکید کرد: وقتی نظارت و کنترلی وجود نداشته باشد قطعاً مدیران هم پاسخی به اشتباهات خود نمی‌دهند. هر کسی دوست دارد به خاطر منافع خود در فدراسیون صندلی بگیرد. اگر دولت خط و مشی را مشخص کند و خود به عنوان مجری کار نظارت و کنترل را انجام دهد قطعاً خیلی از مشکلات حل می‌شد. در حال حاضر در دو تیم پرسپولیس و استقلال قرارداد بازیکنان ناگهان بالا رفت، در جذب بازیکنان خارجی هیچ نظارتی وجود ندارد و قرارداد‌های هنگفتی با آن‌ها بسته می‌شود. بازیکنان خارجی مدتی در ایران حضور دارند و پس از آن با شکایت در فیفا پول خود را می‌گیرند. البته در فیفا و afc هم شرایط به همین صورت است، آن‌ها با لابی کار‌ها را پیش می‌برند و فوتبال ایران هم به آن‌ها می‌آید.

وی با بیان اینکه به‌عنوان فرد فوتبالی به انتخابات امیدوار نیست، عنوان کرد: من به هیچ عنوان خوشبین نیستم که دولت یا وزارت ورزش اجازه بدهد یک فرد فوتبالی در رأس امور فوتبال ایران قرار بگیرد. بالاخره آن‌ها گزینه دلخواه خود را که فوتبالی هم نیست رئیس فدراسیون می‌کنند و شاید بگویند دخالتی نمی‌کنیم، اما بعید است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
من هم بعيد ميدونم علي كريمي با اين همه تجربه و شايستگي بتونه در فدراسيون رياست كنه نميذارن داداش من
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین