پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۷۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
در پی اعلام مدیرعامل شستا به پرداخت طلب شان از سوی فدراسیون فوتبال، حال این سوال مطرح می‌شود که محل تامین مانده بدهی شستا از چه طریقی بوده است و با چه نرخی در این مدت تسویه شده است، آیا وزارت ورزش در این زمینه ورود کرده است یا منابع مالی جدید در فدراسیون و سازمان لیگ این مبلغ را به شستا پرداخت کرده اند؟
شعار سال: در حالیکه قرار بود بر اساس توافق انجام شده تا پایان سال مانده مطالبات فدراسیون فوتبال به شستا پرداخت شود، مدیرعامل این هلدینگ سرمایه گذاری اعلام کرده طلبشان را از فدراسیون فوتبال با قیمت روز دریافت کرده ایم.

فدراسیون فوتبال ایران، آبان ماه سال ۹۸ برای پرداخت دستمزد مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی، اقدام به استقراض دو میلیون یورویی از شرکت پتروشیمی فن آوران به عنوان یکی از مجموعه‌های وابسته تامین اجتماعی که زیر نظر هلدینگ سرمایه گذاری شستا فعالیت می‌کند، کرد و در حالی که فقط ۲۵ میلیارد از این بدهی به هلدینگ مربوطه بازگردانده شده بود امروز مدیرعامل شستا اعلام کرد این بدهی به نرخ روز تسویه شده است.

شرکت شستا پس از اینکه در مذاکره با فدراسیون فوتبال موفق به دریافت طلب خود نشده بود پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال، حکم محکومیت این فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو را به همراه خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی را از دادگاه دریافت کرد و در حالی که پولی در حساب فدراسیون فوتبال برای پرداخت این مبلغ وجود نداشت روی اموال این فدراسیون اقدامات قانونی صورت گرفت تا ساختمان فدراسیون فوتبال به مزایده گذاشته شود و از این طریق بتواند مطالبات خود را دریافت کند.

پس از حضور وکیل شرکت شستا در ساختمان فدراسیون و ابلاغ برگ کارشناسی صورت گرفته برای مزایده فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان به این موضوع ورود کرد و در گفتگو بین سلطانی فر وزیر ورزش و شریعتمداری وزیر رفاه و تامین اجتماعی مقرر شد تا این بدهی تا پایان اسفند ۹۹ به حساب شستا واریز شود و در غیر اینصورت شستا اقدامات قانونی خود را در این زمینه پیگیری کند.

در این زمینه حال این سوال مطرح می‌شود که محل تامین مانده بدهی شستا از چه طریقی بوده است و با چه نرخی در این مدت تسویه شده است، آیا وزارت ورزش در این زمینه ورود کرده است یا منابع مالی جدید در فدراسیون و سازمان لیگ این مبلغ را به شستا پرداخت کرده اند؟

ضروری است در این رابطه شفاف سازی شده و مشخص شود که مانده بدهی فدراسیون فوتبال به شستا از چه طریقی پرداخت شده است و البته با یوروی ۲۶ هزار تومانی طلب پرداخت شده یا با یوروی امروز و هفته گذشته که ۳۱۵۰۰ بود. فدراسیون گفته بود ۲۵ میلیاد تومان به شستا داده است، اما اگر میانگین نوسان قیمت یورو را حتی ۲۸ هزار تومان بگیریم، ۵۶ میلیارد تومان باید در کل به شستا داده می‌شد. فدراسیون ۲۵ میلیارد تومان به شستا داده بود و اگر طبق ادعای شستا با نرخ روز، یورو را گرفته باشد، فدراسیون در روز‌های گذشته حداقل ۳۱ میلیارد تومان به شستا داده است. در روز‌های گذشته شنیده شده بود فدراسیون فوتبال یک اسپانسر گرفته است. هر چند هنوز این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام نشده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۱۲۲۶۸، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
ای بابا مگع کدوم اداره دولتی ما شفافیت لازم رو داره که فدراسیون فوتبل بخواد داشته باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین