پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۵۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
با توجه به اعلام قبلی سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، از روز شنبه دوم اسفند دفترچه‌های کاغذی از طریق شعب و کارگزاری‌ها صادر نمی‌شود. گفتنی است اوراق دفترچه‌های دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است،
شعار سال: با توجه به اعلام قبلی سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، از روز شنبه دوم اسفند دفترچه‌های کاغذی از طریق شعب و کارگزاری‌ها صادر نمی‌شود.
 
با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی، اوراق دفترچه‌های دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر و قابل استفاده است، ولی پس از اتمام اوراق دفترچه‌ها دیگر نیازی به دریافت دفترچه جدید نیست.

بیمه شدگانی که اوراق دفترچه آن‌ها به اتمام می‌رسد می‌توانند در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه داده و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.

پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کد‌های دستوری USSD، پیامک و سامانه‌های اینترنتی که طی ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آن‌ها را براساس ضوابط ارائه دهند. سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه‌های تحت پوشش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از سررسید مهلت قانونی به حساب مراکز طرف قرارداد واریز می‌شود.

با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی و تمهیدات فراهم شده برای استفاده از این سامانه انتظار می‌رود که پزشکان و تمامی درمانگران به مرور استفاده از این سامانه را جایگزین روش‌های سنتی نسخه نویسی و نسخه پیچی کنند تا اوراق کاغذی در آینده نزدیک از تمامی فرآیند‌های مرتبط با حوزه درمان حذف شود.

با توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تأمین اجتماعی مراجعات غیرضروری مردم به شعب و کارگزاری‌ها و ازدحام در این مراکز کاهش می‌یابد و در کنار آن با توجه به ایجاد سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی زمینه تحول اساسی در مدیریت خدمات درمانی فراهم می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۴۵۵۵۲۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
0
0
دم تامین اجتماعی گرم که میراث الکترونیک دوره مدیریت خدابیامرز نوربخش رو ادامه داره میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
0
تامین اجتماعی خیلی وقته داره در زمینه الکترونیکی شدن خدماتش به درستی قدم بر میداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین