پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و معاون اقتصادی استاندار گلستان و فرماندار گمیشان از طرح‌های شیلات (مجتمع میگو و پرورش ماهیان خاویاری و...) بازدید کرد.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، در بازدید از بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری گفت: حمایت از مزیت‌های استان زمینه اشتغال پایدار را فراهم می‌کند. امیدواریم با پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی مرتبط بتوانیم مشکلات تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی را کاهش دهیم.

در ادامه سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: مجتمع میگو گمیشان به مساحت چهار هزار هکتار شامل ۱۴۱ مزرعه ۲۰ هکتاری است که برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: در سال ۹۷ حدود دو هزار و ۵۸۵ تن میگو در این مجموعه تولید شد که پیش بینی می‌شود این مقدار تا سال آینده به سه هزار تن برسد.

قدس علوی ضمن بیان این که ۷۵ درصد از تولیدات این مجموعه صادر می‌شود، گفت: مجموعه میگو گمیشان در سال ۹۷ حدود ۱۲.۵ میلیون دلار ارزآوری داشته است.

وی افزود: فاز اول این مجموعه تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد که برای هفت هزار نفر موقعیت شغلی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در فاز یک این مجموعه تمامی سرمایه‌گذاری توسط سرمایه گذار انجام شده است و فاز دو مجتمع میگو گلستان برای راه اندازی به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش بینی شده است تولید در این فاز به ۲۰ هزار تن افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر تامین حلقه‌های تولید قبل و بعد از تولید میگو در داخل استان بیان کرد: برای فاز ۲ این مجموعه ۱۵ مرکز تکثیر بچه میگو نیاز است.

قدس علوی همچنین به بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری دنیا در شهرستان گمیشان که در این مجموعه است، اشاره و اظهارکرد: این مرکز با حدود ۲۲۰ مزرعه برای تولید گوشت و خاویار در آن ایجاد خواهد شد که چهار مزرعه آن تا کنون واگذار شده و تا هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مانا، تاریخ انتشار ۲ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 89183، mana.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین