پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
مدیر کل شیلات هرمزگان از استحصال خاویار در هرمزگان برای اولین بار خبر داد.
شعار سال: عبدالرسول دریایی گفت: خوشبختانه برای اولین بار در استان هرمزگان، مزرعه کشاورزی در شهرستان حاجی آباد، موفق به برداشت خاویار از گونه ماهی خاویاری «استرلیاد» شد.

وی با بیان اینکه پروش ماهیان خاویاری در هرمزگان از حدود پنج سال پیش آغاز شده است، گفت: دست یابی به خاویار که به طلای سیاه شهرت دارد بدون شک مقدمه‌ای برای رونق در تولید، اقتصاد و اشتغال استان هرمزگان است.

دریایی تصریح کرد: بچه ماهیان استرلیاد حدوداً سه سال پیش با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شیلات ایران از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید دکتر بهشتی -گیلان جهت بررسی امکان پرورش اینگونه ارزشمند در شرایط اقلیمی هرمزگان به استخرهای پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد منتقل شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: متوسط وزن ماهیان مورد استفاده برای استحصال خاویار سه تا سه و نیم کیلوگرم بوده اند که از سه قطعه ماهی بیش از یک کیلوگرم خاویار بسیار با کیفیت به دست آمده است.

دریایی توضیح داد: در اکثر منابع شیلاتی گونه استرلیاد برای منابع آبی سرد سیر و با دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه توصیه می‌شود که خوشبختانه این ماهیان در حاجی آباد هرمزگان در طول کمتر از ۳ سال در دمای آب چاه با میانگین ۲۳ تا ۲٧ درجه سانتی گراد نگهداری و پرورش داده شده اند.

وی افزود: استان هرمزگان که به عنوان قطب پرورش میگو و ماهیان دریایی در کشور شناخته می‌شود در سال‌های اخیر به پرورش ماهیان خاویاری روی آورده است و قصد دارد با استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سال‌جاری تولید گوشت این ماهیان را به ۱۷ تن افزایش دهد.

گفتنی است در حال حاضر هر کیلو خاویار استحصال شده به صورت عمده فروشی ارزشی بالغ بر چهل میلیون ریال بسته به گونه پرورشی دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اسپوتنیک، تاریخ انتشار: 17 آبان1399، کد خبر: 202011077124630،  www.ir.sputniknews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
0
0
انقد جاذبه هاي اقتصادي در ايران وجود داره كه ادم حيفش مياد ازشون استفاده نكنه براي پول در اوردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین