پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
پدر داماد محمود احمدی‌نژاد می‌گوید «بین آقای رئیسی و احمدی‌نژاد ارتباطاتی از طریق پیک وجود دارد» و همچنین شایعه دیدار احمدی‌نژاد با بیت رهبری را برای تایید صلاحیت نه رد می‌کند و نه تایید و می‌گوید تنها دو ماه پیش شنیده است که نشستی برگزار شده است. او همچنین درباره‌ی صحبت‌های حداد عادل مبنی بر ردصلاحیت احمدی‌نژاد می‌گوید این صحبت‌ها یش از تاکید رهبری بر مشارکت حداکثری بوده وتاکید می‌کند که از نظر او این صحبت‌ها بنوعی کینه‌توزانه بوده است.
شعار سال: هفته گذشته، ویدیویی منتشر شد که حداد عادل چهره مهم و تاثیرگذار در میان اصولگرایان، در سخنانی گفت به احمدی‌نژاد فکر نکنید، تکلیف روشن است و رد صلاحیت او را حتمی دانست. صحبت‌های حداد عادل با واکنش‌هایی همراه بود و حتی محمود احمدی‌نژاد روز گذشته بعد از گشت و گذار در خیابان انقلاب بدون نام بردن از او گفت: «نمی دانم چرا عده‌ای وقتی ابراز لطف مردم به من را می‌بینند چنان خشمگین می‌شوند که نمی‌توانند خشمشان را کنترل کنند.
 
خودشان را برتر از مردم می‌دانند

این آقا سال ۸۴ هم سنگین‌ترین فشار‌ها را به من آوردند که در انتخابات شرکت نکنم. متاسفانه کشور ما در حال حاضر گرفتار کسانی شده که خودشان را برتر از مردم می‌دانند و به خود حق می‌دهند که جای مردم تصمیم گیری کنند. این‌ها مملکت را ارث پدر خودشان می‌دانند و می‌خواهند مردم را از همه صحنه‌ها کنار بگذارند.

چگونه می‌توان انتظار داشت با نقش آفرینی کسانی که قبل از انقلاب دست فرح پهلوی را می‌بوسیدند و سپس تغییر چهره داده و سوپر حزب‌اللهی شدند، اوضاع کشور درست شود؟ اگر اداره کشور دست ضدانقلاب بود وضع از این بدتر می‌شد؟

احمد خورشیدی درباره صحبت‌های اخیر حداد عادل درباره رد صلاحیت احتمالی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری به انصاف نیوز گفت: «این صحبت‌ها مربوط به ۱ بهمن ۹۹ و در همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و قبل از صحبت‌های مقام معظم رهبری راجع به مشارکت پرشور و حداکثری است. رقبای آقای احمدی نژاد این را از آرشیو درآوردند و در این مرحله منتشر کردند. هدف آن‌ها زدن آقای احمدی نژاد بود، اما با توجه به واکنشی که مردم نشان دادند به سود احمدی‌نژاد شده است.

اما اینکه چرا ایشان چنین مطلبی را می‌گویند، نوعی دخالت در کار شورای نگهبان است و کار ایشان خیلی کار منفی است و بیشتر هم با اختلاف نظر‌هایی که با آقای دکتر احمدی‌نژاد دارد ارتباط پیدا می‌کند و بنوعی کینه توزانه صحبت کرده‌اند. فشار مردم باعث شد ایسنا این خبر را که منتشر کرده بود، بردارد و به جای آن صحبت‌های آقای پورمحمدی را منتشر کند.
 
مشارکت حداکثری

تحلیل من این است که وقتی مقام معظم رهبری بحث مشارکت حداکثری را مطرح کرده است، چنین تاکیدی در طول ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است و با توجه به اوضاع و احوالی که ما داریم، باید بگوییم که عملکرد خیلی ضعیف آقای روحانی عمدتا این اوضاع را درست کرده است و انگیزه‌ها را خیلی پائین آورده است. به اعتقاد من و خیلی‌ها مشارکت حداکثری، آنچه که همه نظرسنجی‌ها می‌گویند و آنچه که کف خیابان دارد می‌گوید، عمدتا با حضور آقای احمدی نژاد اتفاق می‌افتد. گرچه ایشان خودش می‌گوید من فعلا موضعی در این مورد ندارم و موضعی نگرفته است. اما در هر حالت این موضع گیری آقای حداد عادل موضع گیری خوبی نبود و تقریبا نشان داد ایشان با این صحبت‌ها می‌خواست نشان دهد که شورای نگهبان کاره‌ای نیست و ما هستیم که تصمیم می‌گیریم. خب این خیلی بد است و برای جامعه ایرانی بد است که یک نفر از آن طرف بلند شود حالا هر شانی می‌خواهد داشته باشد و هیچ مسئولیتی در برابر مسئله‌ی تایید صلاحیت کاندیدا‌های احتمالی ریاست جمهوری هم ندارد، یک چنین بحثی را مطرح کند.»

خورشیدی همچنین درباره‌ی رد صلاحیت احمدی‌نژاد در سال ۹۶ و احتمال رد یا تایید صلاحیت مجدد او در این دور هم گفت: «شرایط سال۹۶ خیلی با الان فرق دارد. اولا سال ۹۶ دو قوه دیگر دست برادران لاریجانی بود و این دو با آقای احمدی‌نژاد دشمنی ویژه داشتند و دارند. مسئله‌ی بعدی این بود که در سال ۹۶ جمهوری اسلامی وارد ارتباط با آمریکا شد که برجام شاخص‌ترین آن بود و به نظر می‌رسید لازم بود آن سیاست توسط همان دولتی که مبدع این کار بود یعنی دولت آقای روحانی ادامه پیدا کند. نکته سوم این بود که آقای احمدی نژاد در سال ۹۶ هم اصلا قصد اینکه در صحنه بایستد نبود. یعنی ایشان می‌خواست از ظرفیت‌ها برای روشنگری استفاده کند و در آخر هم انصراف می‌داد. اصلا شکی در این نبود. منتها دوستان تحمل نکردند.»
 
ردصلاحیت

او در ادامه افزود: «فکر می‌کنم ردصلاحیت ایشان چنین دلایلی داشت وگرنه آقای احمدی نژاد از نظر مالی، عقیدتی و سابقه مشکلی نداشت. آن موقع اینگونه تشخیص داده شد و الان شرایط خیلی فرق کرده است. خیلی بهتر از من می‌دانید الان جامعه نسبت به آقای احمدی نژاد شرایط بسیار خوبی دارد. شما ببینید تا هفته قبل آقای احمدی نژاد در تمام نظرسنجی‌ها روی ۵۰ درصد بود و الان ۶۰ درصد شد. یعنی با صحبت‌هایی که رهبری کردند و برداشتی که جامعه دارد، اقبال ایشان بیشتر شده است. در حالی که شما می‌دانید این نظرسنجی‌ها در فضای مجازی با گوشی هوشمند و اندروید انجام می‌شود. براساس اعلام وزارت ارتباطات ۵۳ درصد مردم ایران گوشی هوشمند دارند. ۴۷ درصد گوشی هوشمند ندارند؛ و این ۴۷ درصد آدم‌های فقیر و روستایی هستند. این‌ها اکثرا یعنی صریح بگویم ۸۰ درصد هوادار آقای احمدی نژاد‌ند. در واقع اقبال آقای احمدی نژاد خیلی بالاست. سیگنال‌هایی که ما از اردوگاه اصولگرایان دریافت می‌کنیم، این سیگنال‌ها هم می‌گویند بعد از صحبت‌های رهبری، اردوگاه اصولگرایان روی مسئله فکر می‌کند تا آن کسی که قرار است بیاید و مشارکت موردنظر حضرت آقا را محقق کند، به احتمال زیاد احمدی نژاد است؛ و حالا من خبر‌هایی دارم که دارم خدمت شما عرض می‌کنم، در هر صورت شرایط ۹۶ با شرایط ۱۴۰۰ خیلی متفاوت است.»

پدر داماد احمدی‌نژاد درباره شایعه دیدار احمدی‌نژاد با افراد بیت رهبری برای تایید صلاحیت هم می‌گوید: «من تقریبا ۲ ماه پیش شنیدم که نشستی برگزار شد. نه می‌توانم رد کنم و نه تایید کنم. اما اینکه محتوای نشست چه بوده را خبر ندارم. فقط تا اینجا می‌دانم.»

وی همچنین درباره‌ی شروع فعالیت انتخاباتی احمدی‌نژاد هم می‌گوید: «نه. برخی از دوستان به آقای احمدی نژاد می‌گویند ستاد انتخاباتی تشکیل بده، ولی ایشان اصلا زیر بار نمی‌روند. منتها آن چیزی که الان می‌بینیم دیدار مردم و نماینده‌هایی از استان‌ها هستند که می‌آیند و با آقای احمدی نژاد دیدار می‌کنند و درخواستشان این است که ایشان در انتخابات شرکت کنند، ولی آقای احمدی‌نژاد هم گفت: «من اگر احساس وظیفه کنم، ثبت نام می‌کنم.». این صحبت‌ها هم معانی مخصوص به خودش را دارد. آنچه که الان مشخص است، ایشان بحث انتخابات را به آن شکل واقعی انجام نمی‌دهد و دائم هم همین حرف را زده که فعلا موضعی درباره این موضوع ندارد. اما با مردم صحبت می‌کند و به نظر من هم بیشتر کار‌های روشنگری را انجام می‌دهد که خوب هم بوده و مواضعی هم که الان ایشان اعلام می‌کند مواضعی متناسب با شرایط امروز ایران است.»

خورشیدی درباره‌ی دیدار و گفتگویی با موضوع انتخابات میان احمدی‌نژاد و چهره‌های شاخص اصولگرا مثل آیت‌الله رئیسی و قالیباف هم می‌گوید: «من در این زمینه خبری نشنیده‌ام. اما این را می‌دانم که بین آقای احمدی نژاد و آقای رئیسی ارتباطاتی وجود دارد و ارتباطات در حد رفت و آمد پیک است. یعنی اگر احمدی‌نژاد مطالبی برای آقای رئیسی داشته باشند با پیک می‌فرستند و آقای رئیسی هم به همین شکل. اما از جزئیات مطالب هم اطلاعی ندارم.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازانصاف نیوز، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: ensafnews.com، ۲۸۳۹۴۸
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
برتر از مردم دونستن خودشون در عده اي از سياست مداران در ايران كه به وفور ديده ميشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین