پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
خبرگزاری اسپوتنیک ایران که یکی از زیر شاخه‌های خبرگزاری روسی اسپوتنیک روسیه به حساب می‌اید در یک گزارش تحلیل نسبتا بلند از کاندیداتوری محمود احمدی نژاد حمایت کرد.
شعار سال: این خبر گزاری روسی نوشته است: پدیده انتخابات درایران نه به مثابه نوعی بازی برای احزاب منجمد و باند‌های سیاسی فاسد، بلکه میدانگاهی جهت اعمال سیاست‌های آخر الزمانی و برنامه گریز، اما ایده گرا برای نیرو‌های واگرایی، چون دکتر احمدی نژاد است؛ لذا حضور و کاندیداتوری وی نه به عنوان یک برنامه، بلکه اکسیونی ضد برنامه برای ایران و جهان می‌تواند بسیار مطلوب باشد.

اسپوتنیک نوشته است: سیاست ورزانی، چون محمود احمدی نژاد اشخاصی بودند که به ضدیت خود آگاه و نا خود آگاه با فضای دو قطبی دروغین پرداختند. آنان ریشه‌های جریان اصلی را به خوبی از میان شاخ و برگ‌های دروغین و غوغا سالارش شناختند و این موضوع همزمان شد با ظهور شدید گلوبالیسم و نئولیبرالیسم که این بار اتفاقا نه از جناح راست بلکه از دنده چپ بلند شدند به طوری که به شکلی غیر منتظره سیاست‌های بلوک راست از حمایت بی، چون و چرای سرمایه به سمت پشتیبانی از طبقات نو ظهور متوسط و متوسط به پایین و حتی ضعیفان و زحمت کشان تغییر کرد. این شیفت جدی همراه بود با گرایش سوسیال دموکرات‌ها و اصلاح طلبان به سوی لیبرالیسم سیاسی‌ای که آرام آرام مقدمات اقتصاد سیاسی خویش را نیز به همراه اورد و این جا بود که افرادی جون گیدنز جامعه شناس انگلیسی احساس خطر جدی نموده و صحبت از الزام حضور راه سوم را طرح نمودند. این‌ها همه و همه همراه بود با حرکت شدید چپ‌ها به سمت نخبه گرایی و تخصص گرایی عجیب زیر پوستی و زیرجلدی که رفته رفته طبقه نخبگان را به امتیاز انحصارات بازار‌های غیر رقابتی اقتصاد و سیاست و فرهنگ بیمار و معتاد کرد و نوعی رانت فکری و حتی روشنفکری ایجاد نمود.

گلوبالیست‌های به ظاهر جهان وطن، چپ‌های ملی گرا را به سبب پیوند دادن ناسیونالیسم و سوسیالیسم، فاشیست خواندند در حالی که خود سیاست پرداز بسیاری از روش‌های سلطه طلبانه علیه فرهنگ‌های غنی و دیر پا که پشتیبان بشریت بودند، نمودند، چون حالا برنامه ان‌ها نه جهانی شدن، بلکه جهانی سازی ملت‌ها و خلق‌ها و امت‌های مستقل و تبلیغ فرهنگ مصرفی و بازار ازاد برای یکسان سازی بود. استفاده احمدی نژاد از نوعی صداقت جوکر وار سیاسی انقلابی، در این جا معادلات را به طور کامل بر هم ریخت و در برابر جریان اصلی ضد جریانی جدید را بنیان نهادند. روش حضور سیاسی این جریان جدید در ایران با جریان عدالت خواه، چپ نوی مسلمان یا تحول خواه بروز یافته است، بیش‌تر مبنی بر عمل نا منسجم و غیر همرفتی سیاسی برای مقابله با تمرکز گرایی در سیاست و انباشت قدرت، دانش و مشروعیت می‌باشد. تکیه این نیرو‌ها روی فرهنگ ملی و باستانی در جای جای اظهار نظر هایشان دیده می‌شود تا جایی که وطن دوستی آنان هرگز قابل رد کردن نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ساعت ۲۴، تاریخ انتشار ۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۳۵۶۳۳، www.saat۲۴.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین