پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
رئیس پلیس فتای استان سمنان توصیه كرد: شهروندان فضای مجازی، بخصوص شبكه های اجتماعی تلفن همراه را خط قرمز و منطقه ممنوعه انتشار اطلاعات خصوصی و حساس خود بدانند.
سرهنگ سید علی میر احمدی رئیس پلیس فتای استان سمنان به بیان تهدیدات و آسیبهای جنگ نرم پرداخت و مهمترین این آسیب ها را آسیبهای اخلاقی،اجتماعی و به ویژه برای جوانان و نوجوانان بر شمرد.

وی هدف دشمنان در جنگ نرم را هدایت افکار و ذهن جامعه و خصوصا جوانان و نوجوانان ایرانی به سوی برنامه های شیطانی و اهداف  پلید خود، به خصوص فروپاشی بنیان خانواده عنوان كرد.

سرهنگ میراحمدی به تشریح ماموریت دشمن در شبكه های اجتماعی اشاره و بیان كرد : امروزه دشمن با در اختیار داشتن ابزار قوی جاسوسی مانند شبكه های اجتماعی تلفن همراه، با استفاده از اطلاعات وسیعی كه به دست می آورد، ابتدا افراد را آنالیز می كنند.

وی ادامه داد: عناصر اطلاعاتی دشمن با در اختیار داشتن سیستم های مجهز آنالیز و دسته بندی مطالب، با برآورد اطلاعاتی و عملیات روانی از قالب پیام های مبادله شده توسط كاربران در فضای مجازی، به خصوص شبكه های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه و بدست آوردن ذائقه ، علایق و سلیقه افراد با برنامه ریزی هدفمند برای آنها دام پهن می کند.

این مسئول انتظامی، فضای مجازی را همچون میدان مین در صحنه جنگ فیزیكی عنوان و خاطرنشان كرد: شبكه های اجتماعی همچون میدان مینی خطرناك است که کاربران نا آگاه و نا آشنای اینترنتی را به دام انداخته و آسیب های فراوانی را نصیب آنان می كند.

میر احمدی در پایان از مسئولان نظامی و امنیتی حاضر در جلسه خواست از انتشار اخبار و اطلاعات خصوصی و حساس حوزه کاری خود در فضای مجازی، به ویژه شبکه های اجتماعی خوداری نمایند و آن را جزء منطقه ممنوعه و خط قرمز خود بدانند.

ارائه نكات آموزشی در حوزه آسیب شناسی فضای مجازی،کلاهبرداری پیشرفته اینترنتی و آسیب های بانکداری الکترونیک از دیگر موارد مطرح شده از سوی رئیس پلیس فتای استان سمنان بود.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین