پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور می‌شود.
شعار سال : دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان این‌که روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت در سرای سالمندان کهریزک واکسیناسیون کرونا را شروع کردیم، اظهار کرد: در این مرحله از واکسیناسیون، افراد مقیم خانه سالمندان و معلولان جسمی و ذهنی مستقر در آسایشگاه‌ها، جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد، غسال‌ها واکسینه خواهند شد؛ باقیمانده کادر درمان شاغل در بخش‌های ویژه کرونا، بخش‌های بستری کووید ۱۹ و آزمایشگاه‌هایی که آزمایش کرونا انجام می‌دهند علیه کرونا واکسینه خواهند شد؛ واکسیناسیون کرونا برای افراد شاغل در مراکز نمونه گیری ومراکز منتخب کرونا در بخش سرپایی و بهداشت انجام خواهد شد و اورژانس‌های بیمارستانی جزو گروه‌های جدید واکسیناسیون کرونا هستند.

واردات ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم

رئیسی افزود: امروز ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونای سینوفارم وارد کشور می‌شود و در آینده نزدیک نیز از هندوستان واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد؛ تاریخ ورود ۴.۲ میلیون دوز واکسن کرونا از سبد کووکس نیز طی امروز یا فردا به ما اعلام می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال واکسیناسیون کرونا برای یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر انجام شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم تا فروردین ماه ۱۴۰۰ بتوانیم گروه پرخطر مرحله اول را واکسینه کنیم و بقیه واکسیناسیون نیز بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستادملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

اروپا درگیر ویروس انگلیسی!

رئیسی با بیان این‌که وضعیت بیماری در سطح دنیا مطلوب نیست؛ گفت: در جهان بیش از ۱۱۴ میلیون ابتلا و ۲ میلیون مرگ رخ داده است؛ کشور آمریکا سهم بالایی در زمینه فوتی‌ها دارد؛ انگلیس نیز میزان مرگ و میر بالایی دارد و در سطح اروپا رتبه اول مرگ ومیر را نسبت به جمعیت دارد؛ سایر کشور‌های اروپایی نیز به همین ترتیب درگیر بیماری هستند و محدودیت‌های شدیدی در بسیاری از این کشور‌ها در حال اجراست. ویروس کرونای انگلیسی سطح اروپا را دربر گرفته است و در انگلیس جایگزین ویروس ووهان شده است.

وی افزود: سیستم درمانی انگلیس قوی است، اما در مقابل این ویروس انگلیسی به زانو درآمده است؛ اگرچه وضعیت بیماری کرونا در کشور ما تقریباً باثبات است، اما استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری با افزایش بیماری مواجه هستیم.

گردش ویروس انگلیسی در خوزستان

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در خوزستان یادآور شد: گردش ویروس انگلیسی در اهواز و آبادان بالاست و موجب افزایش ابتلا و بستری شده است؛ میزان رعایت پروتکل‌ها در دزفول و شادگان بهتر از قبل شده و به نظر می‌رسد روند افزایشی در حال کنترل است، اما تا حالت مطلوب فاصله زیادی داریم؛ بیش از ۱۲ هزار تست در خوزستان انجام می‌شود و میزان تست در کشور به بیش از ۱۰۰ هزار تست در روز رسیده است.

وجود ۱۱ شهر قرمز کرونایی در کشور

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به وجود ۱۱ شهر قرمز در کشور تصریح کرد: این ۱۱ شهر در استان خوزستان قرار دارند؛ اهواز، آبادان، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، هویزه و کارون این شهرای قرمز هستند که امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل‌ها از وضعیت قرمز خارج شوند.

وی ادامه داد: ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر آبی در کشور داریم. ماهیت ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست و به محض کاهش رعایت پروتکل‌ها ویروس جهش‌یافته انگلیسی که قدرت سرایت بالایی دارد می‌تواند کشور را فرا بگیرد.

تشدید کنترل مرز‌ها

رئیسی با اشاره به افزایش کنترل مرز‌های کشور گفت: قرار شد که جمعیت هلال احمر نیز به کمک نیرو‌های بهداشت برای مراقبت از مرز‌های کشور بیایند؛ در حال حاضر مرز‌های غربی کشور بسته شده و به شدت در حال کنترل است و امیدواریم مرز‌های زمینی، آبی و هوایی را بتوانیم کنترل کنیم. اگرچه ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور گردش پیدا کرده است، اما باید اطرافیان بیماران را به سرعت شناسایی و قرنطینه و ویروس را مهار کنیم و از انتشار بیشتر این ویروس در کشور جلوگیری کنیم.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 9 اسفند ۹۹، کد خبر: 2460565 ، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین