پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عدم توجه به جوانان دهه شصتی برای اعطای وام ازدواج گفت: رده بندی سنی برای دریافت وام ازدواج در حال حاضر تصویب و به قانون تبدیل شده است و ما تابعش هستیم و پس از ابلاغ اجرا خواهیم کرد و امیدوارم این طرح دارای پیوست اجتماعی باشد.
شعار سال: افزایش وام ازدواج در لایحه بودجه ۱۴۰۰ با انتقادات زیادی همراه بود تا این که چند روز گذشته این مبلغ به تصویب رسید. قرار است به دختران کمتر از ۲۳ سال و پسران کمتر از ۲۵ سال ۱۰۰ میلیون تومان و باقی زوجین ۷۰ میلیون تومان وام ازدواج پرداخت کنند که همین موضوع حواشی زیادی به پا کرده است. از پسرانی که پس از گذراندن سربازی سنشان از مبلغ ۱۰۰ میلیونی می‌گذرد تا دهه شصتی‌هایی که پس از گذراندن روز‌های سخت و دست و پا کردن شغل می‌خواهند ازدواج کنند، اما گویا کسی به فکر تسهیل شرایط ازدواج برای این دسته از افراد  نیست.

محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در واکنش به تفاوت میزان دریافتی وام ازدواج و ایجاد رده بندی سنی برای ارائه اش گفت: تعیین مبلغ وام ازدواج اصلاحیه لایحه بودجه دولت است که در مجلس تصویب شده و ابلاغ می‌شود و ما تابع قانون هستیم. تنها این امر را رصد و پایش می‌کنیم و بانک مرکزی پرداختش را بر عهده می‌گیرد.  

او افزود: پیش از تصویب بودجه وام ازدواج در این باره نظرات خود را ارائه کردم. معتقدم در همه موارد به جوانان دهه ۶۰ ظلم شده است و در این مورد همین گونه است و وام ۱۰۰ میلیونی به دسته‌ای از جوانان تعلق می‌گیرد.  

تندگویان با اشاره به ارائه وام به ازدواج  افراد بالای ۵۰ سال خاطر نشان کرد: سیاست دولت افزایش جمعیت و فرزند آوری است. بحث فرزند آوری برای سنین بالای ۵۰ سال وجود ندارد و معتقدم دادن وام ازدواج به این افراد هم معنا ندارد چرا که در راستای سیاست فرزند آوری نخواهد بود. ما این مورد را در لایحه پیشنهاد دادیم که به تصویب نرسید.
 
او با اشاره به برخی انتقادات دهه شصتی‌ها گفت: این جوانان بالاخره اعتراض دارند. دختر خانمی که سال ۱۴۰۰ سنش ۲۴ سال می‌شود هم معترض خواهد شد که برای چند ماه که درگیر اشتغال و تحصیل بوده باید ۳۰ میلیون کمتر دریافت کند. پسرانی که درگیر درس و سربازی بوده اند هم همین گونه اعتراض می‌کنند. ما حرفی برای کاهش سن ازدواج نداریم تا زودتر زندگی‌ها شکل بگیرد و هم فرزند آوری رخ بدهد، ولی باید تمام جوانب آن را سنجید.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امیدوار است این طرح بر مبنای مطالعات ارائه شده باشد، تاکید کرد: امیدوارم این طرح بر مبنای پیوست مطالعاتی باشد تا ما هم با بررسی آن پاسخگو باشیم. در حال حاضر هم این طرح به قانون تبدیل شده و ما هم پس از ابلاغ بر اساس جدول تفکیک سن نظارت می‌کنیم.  

تندگویان در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان مشخص شدن نقاط قوت و ضعیف این طرح گفت: با تغییر دولت طی سال آینده نمی‌توان نتایج پرداخت این مدل وام ازدواج را مشاهده کرد. در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نمی‌توان پایش خاصی انجام دهیم چرا که دولت تغییر می‌کند و پس از آن باید اطلاعات را رصد و پایش کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۱۷ اسفند ۹۹، کد خبر: ۱۱۴۸۱۳۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
0
واقعا تو اين دوره زمونه نبايد ازدواج در سن پايين با سن بالا زياد تفاوتي داشته باشه چون براي خيلي ها مقدور نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین