پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۷۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
حجت‌الاسلام‌ درویشیان گفت: جهت رفع مشکلات حقوقی وزارت ورزش و جوانان در حوزه املاک و مستغلات، باید یک بانک اطلاعات املاک و مستغلات ایجاد و اسناد مالکیت املاک ورزشی ثبت شود، تا این سرمایه‌های کشور مورد تعدی اشخاص حقیقی و حقوقی قرار نگیرد.
شعار سال: حجت‌الاسلام‌ حسن درویشیان در دیدار با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: سال گذشته باشگاه استقلال و باشگاه پرسپولیس در فهرست واگذاری‌ها قرارگرفته بود. امسال نیز این موضوع مطرح است. رئیس مرکز خصوصی‌سازی هم در دیداری که با بنده داشته بر این موضوع تأکید داشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: بنابراین وزارت ورزش هم حمایت کرده و این موضوع را به‌صورت جدی دنبال کند تا با واگذاری به بخش خصوصی معضلات ناشی از این دو باشگاه خاتمه یابد. البته برخی می‌گویند که واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد می‌توان آن‌ها را در تعهدات واگذاری پیش‌بینی کرد؛ بنابراین اصل واگذاری این دو باشگاه دولتی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان باید برای درآمدزایی پایدار فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی‌ دقیقی انجام دهد تا این بخش از ورزش منتظر بودجه دولتی نباشند.

درویشیان ادامه داد: همچنین ضرورت دارد برنامه‌های «کوتاه‌مدت»، «میان‌مدت» و «بلندمدت» فدراسیون‌ها تدوین شود و متناسب با این برنامه‌ها، برنامه اجرایی و عملیاتی در نظر گرفته شود تا هم قابل نظارت باشد و هم چشم‌انداز آن مشخص باشد.

وی به مشکلات «شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی» اشاره کرد و گفت: بنا به گزارش همکاران سازمان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته‌شده که تقریباً یک‌چهارم آن مربوط به پروژه‌هایی است که هنوز شروع نشده است. این در حالی است که وزارت ورزش و جوانان باید دنبال اتمام پروژه‌هایی باشد که درصد پیشرفت فیزیکی بالا دارند و پروژه‌هایی که شروع نشده یا پروژه‌هایی که امکان اجرای آن نیست، باید تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره «صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران» هم گفت: چند شرکت زیرمجموعه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ایران است که عمدتاً فعال نیستند. یکی از این شرکت‌ها در سال ۹۱ سه میلیارد تومان سرمایه داشته که الآن یعنی سال ۹۹ به ۶/۲ میلیارد تومان کاهش پیداکرده است. شایسته است جهت حمایت از قهرمانان، مشکلات صندوق پیگیری و مرتفع شود.

برنامه‌ریزی برای مدال‌آوری رشته‌های مختلف ورزشی
وی تصریح کرد: در ورزش ازجمله موضوعاتی که حائز اهمیت است، ورزش قهرمانی است. طبق بررسی‌ها، در سال‌های اخیر بیشتر در دو رشته «وزنه‌برداری» و «کشتی» ورزشکاران ما مدال داشته‌اند. البته رشته‌هایی مانند «تکواندو» هم بوده ولی تنوع مدالی زیادی نداشته است. اینکه تکواندو نیز به رشته‌های مدال‌آور اضافه‌شده قابل‌تقدیر است، اما باید در رشته‌های دیگر هم این موضوع برنامه‌ریزی و دنبال شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش همگانی در تأمین و ارتقاء سلامت جامعه حائز اهمیت است. ترویج ورزش همگانی مخصوصاً برای سنین میان‌سالی و کهن‌سالی جامعه، حیاتی است و به نظر می‌رسد باید تلاش بیشتری در این حوزه شود.

ضرورت ایجاد بانک اطلاعات املاک و مستغلات ورزش کشور
وی با اشاره به مشکلات حقوقی وزارت ورزش و جوانان در حوزه املاک و مستغلات خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند ایجاد یک بانک اطلاعات املاک و مستغلات است. در این زمینه باید نسبت به تثبیت و صدور سند مالکیت املاک ورزشی پیگیری لازم صورت گیرد تا املاک ورزشی کشور موردتعدی اشخاص حقیقی و حقوقی قرار نگیرد.

وی تصریح کرد: لازم است نیروهای باتجربه، با توان و باانگیزه در مسائل حقوقی در دستگاه‌های اجرایی به کار گرفته شوند.

درویشیان تأکید کرد: یکی از بخش‌های وزارت ورزش و جوانان، «مرکز مشارکت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ورزش» است که کار مفید و لازمی است؛ اما باید پیگیری شود و حمایت وزیر و معاونین را می‌طلبد تا اهدافی که برای این مرکز پیش‌بینی‌شده است، محقق شود.

وی با موردتوجه قرار دادن تجمیع «ورزش» و «جوانان» در یک وزارتخانه گفت: شاید یکی از مظلومیت‌های حوزه ورزش و جوانان این است که امور جوانان هم به این وزارتخانه اضافه‌شده است... این در حالی است که در «شورای عالی جوانان» برنامه‌های زیادی برای جوانان پیش‌بینی‌شده که اجرای آن نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و همچنین اعتبارات فراوان است. ازدواج، اوقات فراغت، اشتغال، مسکن و... ازجمله این برنامه‌ها است. مسکن جوانان یکی از معضلات اصلی کشور است و حل آن در توان یک وزارت خانه نیست.
توسعه مشارکت اجتماعی جوانان و توانمندسازی جوانان از دیگر برنامه‌های این حوزه است که حتماً با همکاری بخش‌های دیگر دولت و حاکمیت اتفاق می‌افتد.

درویشیان ادامه داد: از ۱۵ برنامه‌ای که در حوزه جوانان در شورای عالی جوانان مطرح شد، ۸ برنامه مصوب شده که تنها آئین‌نامه ۲ برنامه یعنی «ازدواج» و «اوقات فراغت» مصوب هیئت دولت شده است و بقیه را باید پیگیری کنید. حداقل سهم وزارت ورزش دنبال شود و منتظر این آئین‌نامه‌ها نباشید.

وی خاطرنشان کرد: باید آسیب‌ها، مشکلات و نیازهای دو حوزه حائز اهمیت «ورزش» و «جوانان» که بر عهده وزارت ورزش و جوانان است مطرح شود. مخصوصاً حوزه جوانان که بسیار فراگیر است. باید معلوم شود که امکان تحقق چند درصد از وظایف محوله در حوزه «جوانان» در وزارت ورزش و جوانان وجود دارد و چند درصد آن نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است.

درویشیان با اشاره به استقبال سازمان بازرسی در برگزاری دوره‌های آموزشی در دستگاه‌های اجرایی متناسب با وظایف و قوانین حاکم بر آن دستگاه‌ها گفت: معتقدیم اطلاع بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی از وظایف و قوانین حاکم بر آن دستگاه‌ها حتماً باعث پیشگیری خواهد شد. مدیران کشور سرمایه‌های ملی هستند و باید از این سرمایه ملی به‌خوبی صیانت شود که یکی از راه هاری صیانت، آگاه کردن از قوانین و مقررات مبتلابه است.

وی با اشاره به تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور گفت: مقدمات این کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال انجام است و پیشنهاد می‌شود جایگاه «جوانان» در این سیاست‌ها موردتوجه جدی قرار گیرد. چراکه قانون بودجه سالیانه متأثر از سیاست‌های کلی برنامه توسعه است.

از نظارت و بازرسی استقبال می‌کنیم
در ادامه این نشست مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان طی سخنانی با استقبال از نظارت و بازرسی گفت: بنده از ابتدا بر بالا بردن سلامت کار وزارت ورزش و جوانان با استفاده از ابزارهای نظارتی مختلف تأکید داشته و در این مسیر برای هیچ دستگاه نظارتی محدودیتی قائل نبوده‌ام.

وی ادامه داد: وزارت ورزش تشکیلاتی شامل ۵۰ فدراسیون است که خیلی پرهزینه هم نیستند. مجموع اعتبارات سالیانه ما زیر ۲۰۰ میلیارد تومان است و بحث‌هایی که درباره فساد در ورزش مطرح می‌شود بیشتر هیاهوی رسانه‌ای است که ازجمله آن‌ها ماجرای قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال است که خواهش من از سازمان بازرسی این است که همه زوایای این پرونده را بررسی کرده و کسانی که مرتکب تخلف شده‌اند را معرفی کند.

وزیر ورزش همچنین تصریح کرد که برنامه‌ریزی‌شده تا رشته‌های مدال‌آور متنوع شود و منحصر به وزنه‌برداری و کشتی نباشد.

وی وزارت ورزش و جوانان را متولی حاکمیتی ورزش همگانی دانست و گفت: در ورزش همگانی، شهرداری‌ها، آموزش‌وپرورش، نیروهای مسلح و... حضور دارند و وزارت ورزش و جوانان کار برنامه‌ریزی را بر عهده دارد که بنای جدی داریم کار را باقدرت بیشتری جلو ببریم.

وی با اشاره به تهیه سند ملی فعالیت‌های بدنی کشور گفت: این سند تقریباً نهایی شده و آماده تصویب در شورای ورزش همگانی کشور است. این سند تکالیف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است.

سلطانی‌فر درباره امور جوانان هم گفت: ساماندهی امور جوانان در بخش‌های مختلف ازجمله تحصیل، اشتغال، مسکن و... نیاز به اقتدار، جایگاه و ابزاری است که در حیطه مسئولیت و اختیارات وزارت ورزش نیست. اگرچه شورای عالی جوانان و ستاد ساماندهی جوان‌ها در استان‌ها داریم ولی در این نهادها اگر برای اشتغال یا مسکن تصمیمی گرفته می‌شود بیشتر توصیه‌ای و رهنمودی است. ما امور جوانان را در حوزه فعال شدن سازمان‌های مردم‌نهاد در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا از طریق گسترش کمی این سمن‌ها، جوان‌های بیشتری را تحت نظارت قرار دهیم و این‌ها کادر مدیریتی آینده کشور شوند.

وی با اشاره به تلاش وزارت ورزش و جوانان برای افزایش وام ازدواج و همچنین فعال کردن خانه‌های جوان در سراسر کشور گفت: یکی دیگر از کارهای ما در قالب تحکیم بنیان‌های ازدواج، گسترش دفاتر مشاوره ازدواج است. ما در کل کشور نزدیک به ۴۰۰ دفتر داریم که ۸ ساعت مشاوره رایگان می‌دهند که در تحکیم بنیان آن خانواده خیلی مؤثر است.

وزیر ورزش و جوانان بابیان اینکه چند سال بدون حتی یک ریال اعتبار دولتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را اداره کرده‌ایم گفت: بنده با تمام قوت پیگیری می‌کنم که واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی محقق شود. همه سیستم ما بسیج شده‌اند که کار خصوصی‌سازی این دو باشگاه انجام گیرد. چراکه معتقدیم دو معضل بزرگ، جدی و کمرشکن وزارت ورزش و جوانان دولتی بودن این دو باشگاه است.

سلطانی‌فر در پایان با مطرح کردن روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال از سازمان بازرسی خواست در این خصوص با وزارت ورزش و جوانان همکاری کند تا به یک راهکار مناسب برای خروج از شرایط فعلی برسند.

فدراسیون‌ها از محصولات داخلی استفاده نمایند
در بخشی از این دیدار حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی عرب انصاری «سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور» بابیان اینکه تعامل خوبی بین وزارت ورزش و جوانان با سازمان بازرسی وجود دارد افزود: در نگهداری اماکن ورزشی باید توجه بیشتری شود. به‌عنوان نمونه طی بازدیدی که قبل از مرمت از مجموعه آزادی داشته‌ام، شرایط این ورزشگاه خیلی وخیم بود. این در حالی است که اگر سالانه مقداری برای این ورزشگاه هزینه کنیم به شرایط بد دچار نمی‌شد که نشان می‌دهد بی‌توجهی صورت گرفته است. همچنین از دولت خواسته‌ایم این ورزشگاه را از فهرست واگذاری‌ها خارج کند. چراکه معتقدیم ورزشگاه آزادی جزو سرمایه ملی کشور است و امکان واگذاری آن وجود ندارد.

وی با اشاره به تبعات منفی مهاجرت قهرمانان ملی ورزشی کشور خواستار نظارت بیشتر وزارت ورزش بر این موضوع شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور همچنین با تأکید بر استفاده مجموعه وزارت ورزش و جوانان از تولیدات داخلی گفت: در تمام بخش‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها این ظرفیت وجود دارد که از محصولات داخلی استفاده شود که با یک مدیریت پیگیر قابل انجام است.

همچنین در بخشی از این دیدار، مهدی علی‌نژاد «معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای» و جمشید تقی‌زاده «معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان» دیدگاه‌های خود را تشریح کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری گسترش، تاریخ انتشار: 17 تیر 1399، کد خبر 108911، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
واقعا جالب مسئول مربوط به بازرسی برای عملکرد یه وزراتخونه تصمیم میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین