پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
در ایامی که به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیکی می‌شویم و گروه‌ها و افراد سیاسی در تکاپوی تبلیغات و شعار‌های انتخاباتی هستند، آن چیزی که اهمیت دارد اطلاع رسانی و حساس سازی‌های پیش از انتخابات در خصوص اهمیت برنامه و کابینه می‌تواند نقش مهمی در نحوه توزیع آرا و انتخاب بهترین کاندیدا ایفا نماید.

شعار سال: در روزهایی که کش و قوس پیرامون نامزدهای ریاست جمهوری است، همچون تمام ادوار انتخاباتی ما ،تنها چیزی که مهم نیست برنامه و کابینه است! البته مطابق روال یک جزوه قطور از شعارهای  بدون برنامه اجرایی در مناظره های انتخاباتی مطرح خواهد شد که مورد توجه هیچکس هم نخواهد بود چراکه عموم جامعه  فرد پیروز مناظره  را کسی می دانند که بیشتر به طرف مقابله حمله کند فارغ از اینکه خود در کیسه چه دارد. گلادیاتوریسم سیاسی و نمایش توحش کلامی ان چیزی است که استراتژی انتخابات در غرب بوده و با الگوبرداری غلط و نابجای کاندیداها از ۸۸ کم کم به صحنه انتخابات ما هم وارد شد. این برنامه در عمل برنامه نیستند بلکه ارزو و در حالت خوشبینانه چشم انداز هستند.

نه هدف کمی دارند و نه با بودجه سالیانه و بر نامه ۵ ساله مرتبط هستند و نه براساس ظرفیت های دستگاه های اجرایی تنظیم شده اند.  دومین موضوع فراموش شده کابینه است. شکی نیست که رئیس جمهور نه میتواند و نه باید کلیه امور کشور را شخصا مدیریت کند وی از اوضاع وزارت خانه ها و بحث های تخصصی اطلاع کامل ندارد . پس اینجا اهمیت کابینه مشخص میشود  کما اینکه یک فرد اصلح با اهداف و برنامه های  خوب اما با کابینه اشتباه قطعا محکوم به شکست است.  همه در تکاپو هستند که فرد مورد نظرشان رئیس جمهور شود و به هیچ یک از الزامات موفقیت فکر نمی کنند این امر نشان می دهد در کشور ما جمع کثیری حتی ساختار اداره کشور را نمی دانند و حتی از نحوه تصمیم سازی و تصمیم گیری مطلع نیستند.  عده ای دیگر هم برنامه را با شعار و چشم انداز تمیز نمیدهند این امر خطری بزرگ برای جامعه ما محسوب می شود.

در اینجا اطلاع رسانی و حساس سازی های پیش از انتخابات در خصوص اهمیت برنامه و کابینه می تواند نقش مهمی در نحوه توزیع آرا و انتخاب بهترین کاندیدا ایفا نماید.

میلاد همافر،مدرس دانشگاه

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعارسال ،برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین