پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۳۳۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
قیمت مرغ نسبت به دی ماه ۹۶ و در مقایسه با بهمن پارسال ۸۳.۳ درصد افزایش داشته است.
شعار سال: مسئولان واکنش‌های متفاوتی در رابطه با دلیل افزایش قیمت مرغ به عنوان کالای مصرفی مردم داشتند، از یک طرف موضوع افزایش قیمت نهاده‌های دامی از جمله سویا و ذرت مطرح است و از سوی دیگر موضوع انحرافات شدیدی در توزیع مرغ بعد از کشتار وجود دارد.

با این حال وزارت صمت و جهاد بار‌ها وعده تنظیم بازار مرغ را داده اند هنوز این اتفاق نیفتاده و گا‌ها صف‌های طولانی برای تهیه این کالا تشکیل می‌شود.

نوسان قیمت مرغ را می‌توان در گزارش‌های رسمی به وضوح دید، جایی که گزارش اخیر مرکز آمار ایران از قیمت کالا‌های خوارکی مردم نشان می‌دهد که هر کیلو مرغ ماشینی از حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بهمن ماه سال گذشته به متوسط ۲۳ هزار تومانی در بهمن امسال رسیده است. البته این کالا تا حدود ۲۵ هزار تومان به طور متوسط نیز گزارش شده و مشاهدات میدانی نشان از قیمت ۳۰ هزار تومان و بالاتر نیز داشته است.

براین اساس قیمت مرغ نسبت به دی ماه ۹۶ و در مقایسه با بهمن پارسال ۸۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مروری بر قیمت گوشت مرغ از ابتدای سال جاری نشان می‌دهد که هر کیلو از این کالا در فروردین ماه ۱۱ هزار و ۳۰۰، اردیبهشت ۱۱ هزار و ۱۰۰، خرداد ۱۰ هزار و ۸۰۰، تیر ۱۵ هزار و ۴۰۰، مرداد ۱۳ هزار و ۷۰۰، شهریور ۱۵ هزار و ۳۰۰، مهر ۱۸ هزار و ۶۰۰، آبان ۱۷ هزار و ۴۰۰، آذر ۱۹ هزار، دی ۲۲ هزار و ۴۰۰ و در بهمن ماه ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان به طور متوسط قیمت خورده است.

در حالی از دلایل افزایش قیمت مرغ گرانی و یا کمبود نهاده‌های دامی اعلام می‌شود که این نهاده‌ها با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان وارد می‌شوند و قیمت این ارز برای واردات این کالا‌ها تغییری نداشته است.

بررسی آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که تا پایان بهمن ماه امسال حدود ۹.۱ میلیون تن با ارزش بیش از ۲.۲ میلیارد دلار ذرت و بیش از ۱.۶ میلیون تن کنجاله سویا با ارزش بالغ بر ۶۹۳.۷ میلیون دلار وارد شده است که بیانگر واردات حدود ۲.۹ میلیارد دلاری ذرت و سویا تا پایان بهمن ماه است.

همچنین میزان دپوی ذرت در گمرک و بنادر به ۱.۸ میلیون تن و سویا به بیش از ۵۹۰ هزار تن می‌رسد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۲۲۴۱۳، www.tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
در یکسال قیمت یکی از کالاهای خوراکی اساسی مردم باید دو برابر بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین