پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۳۳۴۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
فرد خودرهبر می‌تواند شرایط خود را ساماندهی نماید و این طبیعتا نیازمند دانش و آگاهی و کسب مهارت می‌باشد که نیازمند آگاهی‌های بیشتری است. به طور مثال فردی که در یک کسب و کاری دچار رکورد اقتصادی شده است با دانشی که از خود رهبری پیدا کرده است به علت و زوایای رکود می‌پردازد و وقتی زوایا و اطلاعات مربوطه جمع آوری شد آن وقت با خودآگاهی که از قبل در ورکشاپ‌های خود رهبری کسب کرده است به این سطح از آگاهی می‌رسد که چگونه می‌توان از این رکود به نفع خود بهره برداری کند.
شعار سال: تاثیر خودرهبری بر جایگاه سازمانی افراد در رابطه با تاثیر خودرهبری بر جایگاه سازمانی یا شغل افراد باید بگویم که الزاما منظور من از سازمان یک مکان با یک رئیس و چند پرسنل نیست بلکه حتی یک فروشنده هم می‌تواند در مغازه خود تشکیل سازمان بدهد که اصطلاحا از آن به شغل فرد به فرد.

تاثیر خودرهبری بر جایگاه سازمانی افراد

در رابطه با تاثیر خودرهبری بر جایگاه سازمانی یا شغل افراد باید بگویم که الزاما منظور من از سازمان یک مکان با یک رئیس و چند پرسنل نیست بلکه حتی یک فروشنده هم می‌تواند در مغازه خود تشکیل سازمان بدهد که اصطلاحا از آن به شغل فرد به فرد تعبیر می‌کنیم بنابراین می‌خواهیم واکاهی کنیم که خودرهبری چه تاثیری در بهبودی جایگاه سازمانی افراد می‌تواند داشته باشد.

خودرهبری باعث ایجاد رهبری مثبت در سازمان می‌شود

یکی از مهمترین مباحثی که می‌تواند به کسب و کار افراد کمک شایانی کند وجود سلامت جسمی و روانی صاحبان مشاغل است که در تولید و اندازه آن و بهره وری مورد توجه قرار می‌گیرد. حال سوال این است که چکار کنیم تا بهداشت روانی در محیط کار رعایت شود. در گذشته سازمان‌ها به صورت ریاستی و سپس مدیریتی و امروزه به صورت رهبری اداره می‌شوند، اما ماقبل رهبری یک مجموعه، موضوع مهم خودرهبری سازمانی مطرح می‌شود. وقتی یک فرد به درجه خودرهبری می‌رسد و در جایگاه سازمانی خود قرار می‌گیرد با استفاده از خودرهبری، می‌تواند جایگاه سازمانی خود را ارتقاء دهد به عبارت دیگر خودرهبری باعث ایجاد رهبری مثبت در سازمان می‌شود به این معنا که سازمان از فرد مدبری برخودار است که به دلیل کسب مهارت خودرهبری به بلوغ فکری رسیده است و می‌تواند مسائل سازمان از جمله ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی را هدایت کند.

شرکت در ورکشاپ و کلاس‌های خودرهبری توصیه می‌شود

خود رهبری زمانی اتفاق می‌افتد که فرد ابعاد خودرهبری را با شرکت در کلاس‌ها و ورکشاپ‌های خودرهبری پشت سر گذاشته باشد. در ورکشاپ‌ها ما افراد را به سمت و سویی هدایت می‌کنیم که در مرحله اول خودنگری داشته باشند که به این آگاهی برسند که در حال حاضر در کجای زندگی خود و افکار خود قرار گرفته اند. این اتفاق وقتی پدید آمد آن وقت فرد در جایگاه سازمانی شغلی خود قرار می‌گیرد و با آموزش‌هایی که دیده است در مشاغل خرد و کلان می‌تواند مدیریت ایده آلی را برای خود و سازمان به ارمغان آورد.

نقش خودرهبری در مدیریت ضرر و زیان ناشی از کسب و کار

یک فرد خودرهبر می‌تواند شرایط خود را ساماندهی نماید و این طبیعتا نیازمند دانش و آگاهی و کسب مهارت می‌باشد که نیازمند آگاهی‌های بیشتری است. به طور مثال فردی که در یک کسب و کاری دچار رکورد اقتصادی شده است با دانشی که از خودرهبری پیدا کرده است به علت و زوایای رکود می‌پردازد و وقتی زوایا و اطلاعات مربوطه جمع آوری شد آن وقت با خودآگاهی که از قبل در ورکشاپ‌های خودرهبری کسب کرده است به این سطح از آگاهی می‌رسد که چگونه می‌توان از این رکود به نفع خود بهره برداری کند.

پیشگیری از فرسودگی شغلی و درماندگی با خودرهبری

خودرهبری به شما یاد می‌دهد که در مقابل هر چیزی قرار گرفتید با تحلیل و پردازش صحیح به تصمیم درست برسید این خودآگاهی می‌تواند در جایگاه کسب و کار قرار بگیرد که اگر به خوبی توسط فرد خودرهبر، رهبری شود دیگر فرسودگی و دلزدگی شغلی، درماندگی در حل مشکلات کسب و کار محلی از اعراب ندارد.
 
نقش خودرهبری در مدیریت ضرر و زیان ناشی از کسب و کار
 
یادداشت زهرا بختیاری صفا، کنشگر اجتماعی و نظریه پرداز در حوزه رهبری سازمانی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت رفاه عمومی، تاریخ انتشار ۲۲ تیر ۹۹، کدخبر: ۱۹۶۸، www.refaheomomi.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین