پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
چالش‌های مشترک بینانسلی تجربه شده توسط زنان و منظومه زیستی با همگرایی تجربی بالا، به آنان انگیزه‌های زیادی برای شبکه شدن و فعالیت جمعی با رویکرد ایجاد هم افزایی‌های برگرفته از امکانات و منابع موجود، بخشیده است. اتحاد اسلامی ایرانی زنان داوطلب مدیریت شهر، نمونه موفقی از چنین شبکه سازی‌ها به حساب می‌آید. یازده زن متخصص شامل مهندس زهرا بختیاری صفا، بهاره ابراهیمی، مریم برزگر زرندی، معصومه ثقفی، مهندس الهام حاجی خداوردی خان، مهندس شیرین خانلاری، سیمین خیرآبادی، بهناز عربی، لادن قاسمیان، مهندس شبنم قناد‌ها، فاطمه سادات میر مسیب، دور هم آمده و اتحادی کارآمد را تشکیل داده اند.
شعار سال: سال‌های سال است که کشور عزیزمان ایران، برخلاف نص صریح مطرح در آموزه‌های اسلامی، عقلانیت اجتماعی و حتی تاکیدات قانونی و سازمانی، از نوعی کم توجهی به جایگاه و حقوق زنان در رنج است.
مسائل و چالش‌هایی که شاید ریشه‌های آن را نباید در برخورد‌های رقابتی، منفعتی، حذفی و عامدانه مردانه، بلکه در حساسیت‌های پائین گروه مردان نسبت به برخی از مسائل خاص زنان و حتی کم توانی مردان در دیدن بسیاری از مسائل زنان، جستجو نمود. وضعیتی که بر اساس آن، نیاز‌ها و انگیزه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و اولویت‌ها و اقدامات مطرح در برنامه‌ها جهت گیری‌های خاص پیدا می‌کنند.

جامعه متاثر از این شیوه برنامه ریزی بتدریج دچار انواع انحراف در تخصیص منابع به منافع شده و پیامد‌ها در قالب انواع شکاف‌ها (جنسیتی، آموزشی، توسعه یافتگی انسانی، توسعه یافتگی مالی و اقتصادی و...) خود را نشان می‌دهند.

پیامد‌های این شیوه برنامه ریزی در جامعه آنقدر زیاد است که حتی باعث بلند شدن صدای مردان در کنار صدای زنان شده است. نکته جالب توجه در برخورد با این چالش‌ها در نظام‌های سیاسی، سازمانی- اداری، مدیریتی، اجتماعی و ..، استفاده ابزاری و ویترینی از زنان در پست‌های مدیریتی و به مشارکت طلبی ظاهری آن‌ها در برنامه‌های اجتماعی است. فراگیری این شیوه اولیه برخورد با مسئله در سطح جهان به حدی بوده که با خلق واژه تخصصی "زن نمود "، مواجه می‌باشیم.

ناکارآمدی استفاده ظاهری از زنان در پست‌های مدیریتی و مشارکت طلبی اجتماعی صوری از آن‌ها، با سرعت اثرات خود را نشان داده و باعث به عرصه کشاندن زنان توانمند شده است. زنانی که سه خصوصیت شامل:
1-  برخورداری از دغدغه ها‌ی عمیق در خصوص نیاز به احیا و تسهیل در دسترسی زنان جامعه به حقوق خود
2- توانمندی و تخصص فنی مناسب برای فعالیت
3-  توان رعایت چارچوب‌های دینی- ارزشی- فرهنگ ضمن اقدام موثر در جامعه از خصوصیات آن‌ها محسوب می‌شود.

چالش‌های مشترک بینانسلی تجربه شده توسط زنان و منظومه زیستی با همگرایی تجربی بالا، به آنان انگیزه‌های زیادی برای شبکه شدن و فعالیت جمعی با رویکرد ایجاد هم افزایی‌های برگرفته از امکانات و منابع موجود، بخشیده است.

ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران را می‌توان سرآغاز این گونه هم یابی‌های هم افزا، تلقی است. ائتلاف زنانی متخصص و برخوردار از عزمی راسخ برای ایجاد تحول در زیست شهری بواسطه تحول آفرینی‌های برنامه ای، مدیریتی و سیاستی، پدیده خاص ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران محسوب می‌شود.
چرایی نیاز نظام‌های انتخابات مدیریت شهری به ائتلاف زنان
اتحاد اسلامی ایرانی زنان داوطلب مدیریت شهر، نمونه موفقی از چنین شبکه سازی‌ها به حساب می‌آید. یازده زن متخصص شامل مهندس زهرا بختیاری صفا، بهاره ابراهیمی، مریم برزگر زرندی، معصومه ثقفی، مهندس الهام حاجی خداوردی خان، مهندس شیرین خانلاری، سیمین خیرآبادی، بهناز عربی، لادن قاسمیان، مهندس شبنم قناد‌ها، فاطمه سادات میر مسیب، دور هم آمده و اتحادی کارآمد را تشکیل داده اند. اتحادی که ورای نتیجه اخذ شده از صندوق‌های ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، ان شاالله سرآغازی برای تحول آفرینی‌های بزرگ در آینده خواهد بود.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
0
0
واقعا عالی بود. چقدر جامعه ما به چنین ادبیات علمی نیاز دارد. چقدر ما زنان به چنین ائتلاف هایی محتاج هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
0
0
تهران من، چقدر شعار جالبی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین