پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۳۳۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
سعید سهراب‌پور استاد دانشگاه شریف گفت: ما به شدت با برگزاری کنکور دکتری مخالف هستیم، زیرا دانشجویی که می‌خواهد وارد مقطع دکتری شود باید از طریق استاد انتخاب شود، زیرا قرار است طبق نظر همان استاد به پژوهش بپردازد.سهراب پور تصریح کرد: اکنون با برگزاری آزمون سراسری در مقطع دکتری حالتی به وجود آمده است که به ما دانشگاه‌ها میگوید از تمام کشور به مقداری دانشجو پذیرش کنید! که این موضوع با اصول علمی همخوانی ندارد.
شعار سال: استاد دانشگاه شریف گفت: اکنون با برگزاری آزمون سراسری در مقطع دکتری حالتی به وجود آمده است که به ما دانشگاه‌ها میگوید از تمام کشور به مقداری دانشجو پذیرش کنید! که این موضوع با اصول علمی همخوانی ندارد.

سعید سهراب‌پور استاد دانشگاه شریف گفت: ما به شدت با برگزاری کنکور دکتری مخالف هستیم، زیرا دانشجویی که می‌خواهد وارد مقطع دکتری شود باید از طریق استاد انتخاب شود، زیرا قرار است طبق نظر همان استاد به پژوهش بپردازد.

وی ادامه داد: برخی‌ها معتقد هستند که اگر پذیرش از طریق استاد دانشگاه باشد، در برخی موارد ممکن است استاد دانشجوی خود را انتخاب کند. در پاسخ باید گفت اساتید به دنبال دانشجوی برتر هستند، در مواقعی ممکن است دانشگاه شریف دانشجویان بهتری داشته باشد و در برخی موارد دانشگاه‌های دیگر، در هر صورت اساتید دانشجویان بهتر را پذیرش خواهند کرد.

سهراب پور تصریح کرد: اکنون با برگزاری آزمون سراسری در مقطع دکتری حالتی به وجود آمده است که به ما دانشگاه‌ها میگوید از تمام کشور به مقداری دانشجو پذیرش کنید! که این موضوع با اصول علمی همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: البته اکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد تصمیماتی را در این زمینه بگیرد و اولویت را به انتخاب استاد دانشگاه دهد.

استاد دانشگاه شریف در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه حذف گرایش‌های مقطع دکتری نیز باید بگویم، ما معتقد هستیم که تعداد گرایش‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی زیاد شده است و نیاز به ساماندهی از طریق ادغام گرایش‌ها دارد که این موضوع اولویت دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:921047، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین