پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۲۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر دارای سرویس اینترنت پرسرعت هستند، گفت: گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی اعم از پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
شعار سال: علی سملیان مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با بیان اینکه ۲۱۶ سایت شهری و روستایی طی سال جاری در استان به نسل سوم و چهارم سرویس اینترنت همراه مجهز شده است و همچنین هفت سایت جدید از محل طرح خدمات اجباری روستایی احداث شد. گفت: از این تعداد ارتقا ۱۳۴ سایت شهری و ۹۲ سایت در روستا‌ها است که ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در روستا‌ها منجر به توسعه کارآفرینی، درآمدزایی و معرفی این روستا‌ها در سطح کشور شده است.

سلمیان با اعلام اینکه ۹۳ درصد از جاده‌های استان بوشهر دارای پوشش مناسب مکالمه تلفن همراه هستند، گفت: از تعداد ۴۰۵ روستای بالای بیست خانوار، ۳۸۳ روستا دارای سرویس اینترنت پرسرعت نسل سوم یا چهارم و یا Adsl هستند و تعداد ۵۸۳ روستا که ۹۳ درصد از کل ۶۲۶ روستای استان است نیز دارای پوشش ارتباطی صوت هستند.

وی افزود: پیاده سازی پروژه‌های خدمات عمومی اجباری روستایی و استفاده از ابزار‌های آن یعنی دولت الکترونیک، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیک و ... می‌تواند در کنار مدیریت صحیح استفاده از آن، توسعه روستایی را تسریع بخشیده و در تامین رفاه عمومی این مناطق کمک شایان توجهی را نماید.

مدیرکل ارتباطات بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت ورودی شبکه انتقال این استان ۳.۲ ترابیت بر ثانیه است گفت: تعداد مشترکین پهنای باند ثابت در استان بوشهر ۱۴۵ هزار نفر و تعداد مشترکین پهن باند سیار یک میلیون و ۹۵ هزار نفر است که حجم استفاده از اینترنت در بالاترین مقدار در روز‌های محدودیت‌های کرونایی به ۲۸۰ گیگا بیت بر ثانیه رسیده است که ظرفیت مازاد موجود، بستر مناسبی برای توسعه اپراتور‌های مخابراتی در استان است.
 
استقرار ۱۵۷ دفتر خدمات ارتباطی روستایی و ۳۲ دستگاه خودپرداز ATM در روستا‌های استان

سلمیان از اجرای ۱۰۴ کیلومتر فیبر نوری از محل طرح خدمات اجباری روستایی با همکاری شرکت مخابرات استان خبر داد و افزود: با توسعه این شبکه انتقال فیبرنوری روستایی در استان امکان ارائه سرویس‌های نسل سوم و چهارم اینترنت همراه برای ۱۴ سایت مهیا شد و با تجهیز ۱۰ مرکز تلفن ثابت به این زیرساخت، امکان ارائه سرویس اینترنت و صوت مناسب برای این مناطق فراهم شده است.

مدیرکل ارتباطات بوشهر با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای تسهیل امور اقتصادی و آموزشی و به تبع آن تحقق عدالت ارتباطی در مناطق روستایی، افزود: با توجه به ضرورت تکمیل پوشش ارتباطی در مناطق گردشگری و روستایی و به منظور ارائه خدمات الکترونیکی، ۱۵۷ دفتر خدمات ارتباطی روستایی و ۳۲ دستگاه خودپرداز ATM در روستا‌های استان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با تاکید بر اجرای طرح پروژه هوشمندسازی مدارس شهری و روستایی در استان افزود: اقدامات لازم برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز مدارس استان به پایان رسیده است و تاکنون یک هزار و ۱۳۳ مدرسه شهری و روستایی استان بوشهر هوشمندسازی شده که شامل ۵۵۷ مدرسه شهری و ۵۷۶ مدرسه روستایی است.

مدیر کل ارتباطات بوشهر در تشریح ارائه تسهیلات اشتغال زایی توسط اداره کل ارتباطات بوشهر بیان کرد: به منظور توسعه و ایجاد زمینه‌ی رشد اقتصادی شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و استارت آپ‌ها در استان؛ از ابتدای سال جاری به ۳۸ طرح کارآفرینی تسهیلاتی به مبلغ ۵۷ میلیارد ریال از محل منابع اشتغال روستایی اعطاء شده است و رویداد‌های استارت آپی، کارآفرینی و دوره‌های آموزشی متعددی اجرا شده است.

سملیان در پایان از تعداد ۱۰۰ شرکت و تیم نوآور در بخش فناوری اطلاعات و در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش مجازی، طراحی وبسایت و اپلیکیشن موبایل، انیمیشن در استان خبر داد و گفت: این تیم‌ها عمدتا در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و همچنین سه شتابدهنده در استان فعال هستند که این موضوع روند حمایت از تیم‌های نوآور را تسریع بخشیده است؛ از طرف دیگر تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان، بهره برداری از برج فناوری خلیج فارس و همکاری تمامی دانشگاه‌های استان در برگزاری رویداد‌های استارت آپی، زنجیره زیست بوم کسب و کار استان را تکمیل کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایستنا، تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۲۲۴۶، www.ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
0
0
بوشهر داره تو فقر دست و پا میزنه و اصلا شرایط معیشتی خوبی نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین