پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها راه روستایی ریز - سرچشمه در این استان فاقد آسفالت است که با توجه به پیشرفت خوب آن بزودی جشن آسفالت همه راه‌های روستایی، روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان برگزار می‌شود.

شعار سال:سید حمید رضا علم روز شنبه به مناسب ۲۶ آذر ماه سالروز حمل و نقل و راهداری در آئین تجلیل از فعالان این بخش افزود: جاده ریز - سرچشمه ۱۷ کیلومتر طول دارد که از این میزان تاکنون ۱۱ کیلومتر آسفالت و تنها ۶ کیلومتر آن باقی مانده که تلاش می‌شود تا ۶ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه راه روستایی ۲۱ میلیارد تومان اعتبار  هزینه شده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر یادآور شد: افزون بر این استان بوشهر در آسفالت راه‌های روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز پیشرفت خوبی داشته و اکنون تنها ۱۰ روستا باقی مانده که تلاش می‌شود هرچه زودتر اجرایی شود.
 
وی یادآور شد: استان بوشهر ۲هزار و ۲۴۶ کیلومتر راه‌ روستایی دارد که از این میزان ۹۹ درصد آسفالت است.
 
اجرای طرح راهداری محوری در ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر
 
علم اضافه کرد: طرح راهداری محوری باهدف هم افزایی و بهره‌وری بیشتر از نیروهای راهداری با استفاده از نیروها و لجستیک موجود با اولویت بندی محورهای پرتردد و شریانی در سطح ۴۵۰ کیلومتر محورهای پرتردد و شریانی واقع در کریدور شمال به جنوب استان بوشهر انجام شد.
 
وی بیان‌کرد: طرح راهداری محوری در چهار فاز جداگانه با مشارکت ۳۰۰ نفر نیرو و ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان اجرا شد.
 

علم اضافه کرد: در این طرح لکه گیری، درزگیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، پاکسازی شانه و حاشیه راه، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، تکمیل واحیای خط کشی‌ها با اولویت خطوط میانی، اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها، شست و شو و رنگ آمیزی ابنیه فنی، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها  انجام شده است.
 
بارگیری ۸۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی
 
مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان بوشهر گفت: در هشت ماه امسال ۹۰ هزار تن کالای اساسی و نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) با سه هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون این استان جابه جا و در محل های مورد نظر تخلیه و نگهداری شده است.
 
وی ادامه داد: افزون براین در نیمه نخست سال جاری ۲ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی با ظرفیت ۶۰ هزار تن به بندر بوشهر وارد و از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی به مقاصد درون و برون استانی جابه جا شد.
 

علم اضافه کرد: سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا با ۴۸۰ هزار سفر از استان بوشهر به سایر نقاط کشور جابه جا می‌شود.
 
وی یادآور شد: همچنین تاکنون ۲۳هزار و ۸۸۱ حلقه لاستیک بین رانندگان استان بوشهر توزیع شده است.
 
تجهیز ۹۵ درصد محورهای ارتباطی استان به سامانه‌های هوشمند تصویری
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با نصب ۱۱ سامانه هوشمند تصویری در محورهای ارتباطی استان بوشهر در یکسال اخیر، امروز ۹۵ درصد محورهای ارتباطی این استان به این سامانه‌ها مجهز هستند.
 
علم اظهار کرد: براین اساس ۱۵۳ دستگاه انواع سامانه‌های تردد شمار آنلاین، نظارت تصویری، توزین در حال حرکت و نمایشگر هوشمند جاده ای در محورهای ارتباطی استان نصب هستند.
 

وی گفت: مرکز مدیریت راه‌های بوشهر یکی از موفق‌ترین مراکز کشور به شمار می‌رود که مجهز به ۱۹سامانه نظارت تصویری، ۵۸ سامانه تردد شمار، ۶۴ سامانه ثبت تخلف و هشت تابلو پیام متغیر (VMS ) چهارسامانه توزین در حال حرکت مجهز و کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ در حال پاسخگویی به کاربران جاده‌ای هستند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با اشاره به نقش موثر سامانه‌های هوشمند درکاهش حوادث جاده ای گفت: پس از نصب سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در محورها شاهد کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی بوده ایم که نشان از اهمیت این سامانه‌ها است.
 
وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از ۲ واحد مجتمع خدمات بین راهی تعداد این مجتمع‌ها در استان بوشهر به ۲۲ مجتمع می‌رسد.
 
لایروبی ۹هزار و ۵۱۵ دهانه پل در استان بوشهر
 
علم افزود: در راستای طرح راهداری زمستانی ۱۴ هزار و ۲۰۰ دهنه پل‌ لایروبی و ۱۸ نقطه مستعد ریزش نیز در استان شناسایی که گروه‌های راهداری در این مناطق مستقر هستند.
 
وی هدف از اجرای طرح راهداری زمستانی را آماده سازی بستر رودخانه‌ها و آبراه‌ها در زمان بارندگی و سیلاب عنوان کرد.
 
علم یکی از وظایف اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را نگهداری از راه‌ها عنوان کرد و گفت: امسال تاکنون ۵۲ کیلومتر عملیات روکش آسفالت،  ۹۶هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرای عملیات لکه گیری و ۵۵ کیلومتر درزگیر و قیر پلیمری در محورهای شریانی اجرایی شده است.
 
وی طول راه‌های استان بوشهر را چهار هزار و ۴۸۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: از این میزان ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه، ۵۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵کیلومتر راه فرعی و ۲هزار و ۳۹۸ کیلومتر راه روستایی است.
 
علم افزود: سه هزار و ۵۱ کامیون ویک هزار دستگاه ناوگان مسافری متعلق به بخش خصوصی و هفت هزار راننده وظیفه جا به جایی و حمل و نقل مسافر و بار را برعهده دارند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 27  آذر  1400، کدخبر: ، www.irna.ir،84581040

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین