پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کمتر از سه ماه تا انتخابات مانده، حرف عقل و منطق و توصیه بزرگان نظام مشارکت حداکثری و پرشور است؛ ناامیدی به تغییر در حکمرانی میان طیف‌هایی از مردم و کرونا دو نگرانی مهم در خصوص انتخابات است.
شعار سال: کمتر از سه ماه تا انتخابات مانده، حرف عقل و منطق و توصیه بزرگان نظام مشارکت حداکثری و پرشور است؛ ناامیدی به تغییر در حکمرانی میان طیف‌هایی از مردم و کرونا دو نگرانی مهم در خصوص انتخابات است.‌

دو دغدغه‌ای که هر دو را می‌توان با اتخاذ یک رویکرد هوشمند رسانه‌ای تا حدی برطرف کرد. کرونا و حذف کمپین‌های حضوری می‌تواند فرصتی بزرگ برای صدا و سیما باشد و با یک تیر دو نشان بزند.‌

از همین حالا و قبل از شروع تبلیغات می‌شود بدون لحاظ کردن محاسبات سیاسی و جناحی در تلویزیون حرف‌های جدی زد و ایده‌های اصلی اداره کشور را به بوته نقد و نظر و مناظره گذاشت؛ می‌توان این حرف را ته نشین کرد که کار اداره کشور سخت است، سخت‌تر از آنکه کسی با سوپرمن بازی بتواند کاری کند، اما راه حل‌های مهمی هم وجود دارد و همه این راه‌ها از صندوق رای می‌گذرد.

اگر صدا و سیما را مهم‌ترین ابزار حاکمیت برای اعمال سیاست‌هایش بدانیم سوال مهم الان این است که نسبت تلویزیون با ماجرای مشارکت حداکثری چیست؟ کمی وقت بگذارید و بیست و چند شبکه سیما بالا و پایین کنید اصلا چیزی در این راستا می‌بینید؟

اشتباه نکنید منظورم مونولوگ‌های اصولگرایانه در شبکه‌های مختلف برای تکرار سخنان رسمی نیست. پرداختن به سوالات اصلی و گره‌های مهم ذهنی مردم در قالب دیالوگ و گفت‌وگوی صریح و انتقادی است؛ منظور شکستن سد محافظه کاری (نه به معنای فحش دادن به روحانی و دار و دسته ناکارآمدش که این روزها کاری ندارد) است.

امیدوارم هر چه زودتر مدیران فیلیمو و نماوا و... به سمت ساخت یک برنامه شارپ سیاسی بروند، شاید این دوستان محافظه کار و از همه جا اجازه بگیر از خواب غفلت بیدار شوند و کاری کنند. چون اگر مسئله مشارکت مردم موضع جدی و مهمی است که این نباید وضع رسانه ملی باشد؛ اگر هم موضوع مهمی نیست که بگویید ما هم در جریان باشیم. خلاصه اگر خبری نیست به ما هم بگید.

تا بحال مهم‌ترین کار سیاسی تلویزیون برای انتخابات گاندو 2 بوده است، که در صورت اثر گذاری هم مسئله انتخابات را هم چنان روی ماجرای سیاست خارجی نگه می‌دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی بولتن نیوز، تاریخ انتشار: 6 فروردین1400، کد خبر: 4959563،  www.bultannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین