پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۳۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
رییس جمهوری از دستگاه‌ها خواست پیشنهاد‌های خود را برای تحقق شعار سال به شکل عملیاتی و منطبق بر واقعیت‌ها ارائه کنند و تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاری برای تولید نیازمند ثبات اقتصادی است.
شعار سال: دویست و سیزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد و پیرو جلسه گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و ماموریت محوله به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های اقتصادی از سوی رئیس جمهور برای طراحی، تدوین و ارائه پیوست‌های اجرایی تحقق شعار سال، بسته پیشنهادی وزارت صمت در جلسه امروز مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش وزارت صمت، بر اساس اقدامات انجام شده در اجرای قانون رفع موانع تولید و ارزیابی عملکرد ستاد رفع موانع تولید و با استفاده از نظرات اخذ شده از فعالان، صاحبنظران اقتصادی، تولیدکنندگان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی بسته اجرایی طراحی کرده که در دو بخش راه حل‌های رفع چالش‌های تولید و بسته‌های تشویقی برای پشتیبانی از تولید، اقدامات اجرایی مشخص ارائه کرده است.

رییس جمهوری با تاکید بر تسریع در تحقق ماموریت‌های دستگاه‌های اقتصادی کشور برای تحقق شعار سال گفت: سال گذشته با وجود دو مانع جدی جنگ تحمیلی اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی، دولت و دستگاه‌های اقتصادی، برای تحقق "جهش تولید" به عنوان شعار سال، جهادگرانه اقدام کردند و گام‌های تعیین کننده‌ای در این خصوص برداشته شد که نتایج بسیاری از آن‌ها در توسعه و اقتصاد کشور قابل ملاحظه خواهد بود.

روحانی با اشاره به وظیفه دولت در ساماندهی اقتصاد کشور افزود: سیاست حمایت از تولید و پشتیبانی از سرمایه گذاری برای تولید، نیازمند ثبات اقتصادی است. پیش بینی پذیری از اصلی‌ترین متغیر‌های اقتصاد باثبات است و لذا نباید اجازه داد منازعات و چالش‌های غیراقتصادی و سیاست زدگی مخرب و روزمره سیاسی، ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری را به خطر بیاندازد.

در ادامه این جلسه مباحث مرتبط با تنظیم بازار و تامین کالا‌های اساسی به ویژه ساماندهی بازار اقلام خوراکی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسئولان دو وزارتخانه صمت و جهادکشاورزی با ارائه آمار تولید اقلام خوراکی از اقدامات انجام شده برای تامین نیاز مردم، میزان تولید و ذخایر مربوط به نهاده‌ها را برای تامین مطمئن نیاز کشور کافی اعلام کرده و تحریک، التهاب و ایجاد نگرانی و تقاضای کاذب را از جمله عوامل اختلال در بازار برشمردند.

رییس جمهور پس از این گزارش با بیان اینکه هماهنگی لازم از سوی همه دستگاه‌ها برای ساماندهی بازار صورت گرفته و شرایط عمومی اقتصادی در مسیر ثبات و آرامش بازار است، تاکید کرد: اقدامات لازم در این زمینه باید با سرعت بیشتری انجام شود و در عین حال می‌بایست از تحریک کاذب و ایجاد تقاضای غیرواقعی توسط برخی رسانه‌ها جلوگیری شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۲۷۶۶۶۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین